onko paluuta entiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja broken heart
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

broken heart

Vieras
hei. Voiko väkivaltainen ihminen muuttua? olen ollut nyt 3 vuotta yhdessä, josta tosin vain 6kk naimisissa elämäni rakkauden kanssa (portugalissa paikallisen kanssa). ongelmana on hänen alkoholin käytöstä johtuva mustasukkaisuus ja väkivalta. Kaikki alkoi pikkuhiljaa salakavalasti, kunnes 7 kerran jälkeen hän muutti takaisin äitisä luokse ja minä viikoksi lomalle suomeen.eroprosessi pitäisikin käynnistää mutta rakkauteni ei vaan ole kadonnut häntä kohtaan.tunnen niin rakkautta inhoa ja sääliä. Kertokaa onko terapia muotoa joka auttaisi häntä ja onko toivoa parempaan.

Tiedän todellakin äidin vaikutusvallan. Hän vain on tehnyt virheen ja ottaa aina poikansa puolen. Aina syy minussa, provosoin kuulemma muita miehiä.... Täällä kuulemma kotiväkivalta on yleistä ja poliisikaan ei asiaan voi puuttua kun sormus sormessa. Tahtoisin vain laiken palaavan hyväksi, mutta tuskin mahdollista.Mieheni on nimittäin 35 vuotta ja aina kuulemma agressiivinen luonne humalassa.

Pahalta kuulostaa. Olen eroamassa väkivaltaisesta miehestä, ja kokemuksesta voin kertoa, että väkivaltaisuus ei todellakaan yleensä vähene, vaan raaistuu. Minä huomasin, etten kykene elämään ainaisen pelon kanssa. En koskaan voi vannomisista luottaa, että en koskaan enää joutuisi mieheni väkivallan kohteeksi. Voitko sinä?

Ota ukko takaisin, ehkä hän hän ""paranisi""
Mutta, odotapa sitten kun on enemmän pelissä..rahaa, lapsia, yhteistä omaisuutta, hän tekee kaikki päätökset nyrkkinsä avulla, ja sinä tottelet jos haluat pitää nenäsi yhtenä kappaleena. Eihän se niin kipeää käy, etteikö sitä kestäisi, mutta sitten voi alkaa harmittaa, kun ukko alkaa todella käyttämään omaksi edukseen valtaa, jonka nyrkit hänelle suovat. Et tee sen jälkeen yhtään asiaa kysymättä miehen lupaa. Mutta pääset marttyriksi, jos se siinä olisi se hyvä puoli. Ei tarvite ottaa omaa vastuuta, kun voi kaikesta syyttää ukkoa. Voit sitten aina sanoa, kun maailma tarvitsisi sinua johonkin, että ""anteeksi, kyllä minä muuten mutta kun tuo mies ei päästä"". Pääset monista ystävistä ja sukulaisista eroon, ja lisäksi saat sääliä tuntemattomilta.

Yhteistyössä