onko palstan mielestä liikaa joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä tytölle tulee vain yksi lahja meiltä ja mahdollisesti joku muu muistaa jos tahtoo. tulen surulliseksi kun luen näitä juttuja että toiset saa niin paljon..

Pieni lapsi ei osaa surra, ellei vanhemmat lietso asiaa voivottelemalla ja surkuttelemalla. Toki on aina kavereita, jotka saavat enemmän, mutta kunpa se ajatus joulusta kuitenkin olisi tärkein. Meillä odotetaan joulukuusen hakua ja koristelua, lelukuvastoja ei ole kumpikaan vielä selaillut.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja lantutkin vielä kaupassa:
Siis anteeks, mutta olenkohan jotenkin väärässä ajassa? Mä olen kuvitellut että nyt on lokakuun alkua, ja kuitenkin tällä palstalla jo kysellään joululahjojen määristä ja joulukalentereista ja jouluvaloista ja? Että mitäköhän kuuta te muut mahdatte elää? Joko se aatto on kohta?

No ei kai "kukaan" osta lahjoja normaalihinnalla kun niitä saa myös tarjouksesta. Fakta se on että joulu tulee. Ei niitä kannata ruuhka-aikaan ostaa riistohinnalla. :whistle:

siis mitä tarjouksia nyt muka on? eikö joulua ennen ole ihan hyvät tarjoukset?

ainakin sokoksella tosikallista.

ei määrällisesti eikä rahallisesti. Meillä esim. lapset ei saa keneltäkään muilta yhtään pakettia kuin meiltä. Meillä menee n. 600e 2 lapselle ja aina ollaan ostettu jotain hieman isompaa ja kestävämpää (esim. legot, kirjoja, pleikkapelejä).

Alkuperäinen kirjoittaja mn:
Siis anteeks, mutta olenkohan jotenkin väärässä ajassa? Mä olen kuvitellut että nyt on lokakuun alkua, ja kuitenkin tällä palstalla jo kysellään joululahjojen määristä ja joulukalentereista ja jouluvaloista ja? Että mitäköhän kuuta te muut mahdatte elää? Joko se aatto on kohta?

No ei kai "kukaan" osta lahjoja normaalihinnalla kun niitä saa myös tarjouksesta. Fakta se on että joulu tulee. Ei niitä kannata ruuhka-aikaan ostaa riistohinnalla. :whistle:

aivan,joulukuussa tavaroihi alkaa tulla semmonen 5 euroa normaalia ennemmän maksua. huomasins sen viime vuonna kun yks yöpuku makso 15 egee viel lokakuussa ja joulukuussa sen hinta olikin jo 20 egee.

Paitsi viime vuonna joulun alla oli parhaat lego-alet :) Ostin sitten varastoonkin :laugh:

Esim. 20e:n setti 15e jne. Ja tosiaan ei ollut ennen alea ensin hintoja nostettu, vaan ihan yleisellä tasolla oli edullisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä tytölle tulee vain yksi lahja meiltä ja mahdollisesti joku muu muistaa jos tahtoo. tulen surulliseksi kun luen näitä juttuja että toiset saa niin paljon..

Pieni lapsi ei osaa surra, ellei vanhemmat lietso asiaa voivottelemalla ja surkuttelemalla. Toki on aina kavereita, jotka saavat enemmän, mutta kunpa se ajatus joulusta kuitenkin olisi tärkein. Meillä odotetaan joulukuusen hakua ja koristelua, lelukuvastoja ei ole kumpikaan vielä selaillut.
oikeasti lähes kaikki lapset ottaisivat mieluummin hyväksyvät vanhemmat, jotka haluavat olla lastensa kasnas, eivät aseta paineita että pitää oppia lukmaan tai olla suosittu tai jotain.

tuollainen tavaramäärä tekee pahaa, ja kun lapset oppivat, että maailamssa kuolee lapsia koko ajan, ja juuri sen takia, että meille pitää tehdä turhaa tavaraa, he kuolevat, ei se todellakaan tee lapsista onnellisia.

pahoinvointia on enemmän kuin koskaan ja maailma hukkkuu paskaan (tavaraan)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Musta on vaan hassua, että täällä "haukutaan" ne jotka ostaa kasan lahjoja lapsille vaikka ne ois aika halpoja mutta kun määrä on iso niin se liikaa. Mutta mun lahjamäärä onkin sopiva vaikka rahaa noihin menee n. 400 euroa :D

No laitoit silti ihan topicin pystyyn aiheesta....?

Ja mun mielestä on liikaa ainakin yhdeltä taholta saatuna. Mutta mikäs siinä, sen tietää sitten tulevaisuudessa kun pienestä pitäen opettaa suureen lahjamäärään...

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

siis mitä tarjouksia nyt muka on? eikö joulua ennen ole ihan hyvät tarjoukset?

ainakin sokoksella tosikallista.

Elokuussa oli esim. KodinYkkösessä legoja tms. alessa. Meillä ne on pop =) En tiennyt, ennen kuin ko. kauppaan menin, ja ostin sitten jemmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
todellakin on mielestäni liian suuri määrä lahjoja, jos ovat vasta sinun osuutesi ja tuohon tulee vielä monta kymmentä lahjaa päälle.

Mistä päättelet että monta kymmentä lahjaa päälle? Ei meille vaan. Tulee n. 2 lahjaa / lapsi muilta

Alkuperäinen kirjoittaja mn:

aivan,joulukuussa tavaroihi alkaa tulla semmonen 5 euroa normaalia ennemmän maksua. huomasins sen viime vuonna kun yks yöpuku makso 15 egee viel lokakuussa ja joulukuussa sen hinta olikin jo 20 egee.

Paitsi viime vuonna joulun alla oli parhaat lego-alet :) Ostin sitten varastoonkin :laugh:

Esim. 20e:n setti 15e jne. Ja tosiaan ei ollut ennen alea ensin hintoja nostettu, vaan ihan yleisellä tasolla oli edullisia.

elokuussa oli legot jo -20% ideaparkissa. Toy's'r'us:ssa oli megapaketteja legoa puoleen hintaan. Syyskuussa oli s-etupäivät (-15%), toki tulee myös marraskuussa. Silloin me ostamme puuttuvat lahjat sukulaisille. Syyskuussa oli myös kodin1:sen tarjouskuponkeja (-20%)....

Mutta siis syksyn aikana pongaan tarjoukset :)

Alkuperäinen kirjoittaja on liikaa:
on mielestäni liikaa.
meillä saavat yhteensä tuon verran, mutta jos tuohon tulee vielä muilta.
meiltä saavat 2 lelua ja suklaata ja kirjan ehkä.k
mummoilta sukat ja yöpaidat.
kummeilta ehkä kirjat.

miksi ostaa 6-vuotiaalle pleikkari?
mitä järkeä? eikö lasten kuulu liikkua ja leikkiä eikä istua pelikoneen edessä?

Lukekaa koko ketju ennen kuin kommentoitte. Muilta tulee lisäksi n. 2 lahjaa / lapsi.
Siksi, että me vanhemmatkin saamme pelata :whistle:
Ja tokihan se lapsi ei sitten muuta tee kuin istuu pelaamassa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
oikeasti lähes kaikki lapset ottaisivat mieluummin hyväksyvät vanhemmat, jotka haluavat olla lastensa kasnas, eivät aseta paineita että pitää oppia lukmaan tai olla suosittu tai jotain.

tuollainen tavaramäärä tekee pahaa, ja kun lapset oppivat, että maailamssa kuolee lapsia koko ajan, ja juuri sen takia, että meille pitää tehdä turhaa tavaraa, he kuolevat, ei se todellakaan tee lapsista onnellisia.

pahoinvointia on enemmän kuin koskaan ja maailma hukkkuu paskaan (tavaraan)

Tulihan sekin sieltä, että vanhemmat ei välitä kun lahjoja on niin paljon :D
Tokihan me olemme todellisia materialisteja, kun nytkin elämme suht pienillä rahoilla erinomaisesti ja säästöönkin jää, kun taas suurin osa palstalaisista valittaa jatkuvasti rahan puutetta. Mun rakas esikoinen saa vielä 6-vuotiaanakin olla edelleen kotihoidossa, että kyllä nyt vanhemmat yrittää lahjoilla ostaa aikaa :D

on mielestäni liikaa.
kummeilta ehkä kirjat.

Lukekaa koko ketju ennen kuin kommentoitte. Muilta tulee lisäksi n. 2 lahjaa / lapsi.

Hmmm..minä ymmärsin, että muilta kaikenmaailman kummeilta jne. saavat 2 kpl per antaja. Että esim. 7 ihmistä antaa yhteensä 14 lahjaa..

on mielestäni liikaa.
kummeilta ehkä kirjat.

Hmmm..minä ymmärsin, että muilta kaikenmaailman kummeilta jne. saavat 2 kpl per antaja. Että esim. 7 ihmistä antaa yhteensä 14 lahjaa..

Ei, vaan yhteensä tulee lisäksi n. 2 lahjaa / lapsi.

on mielestäni liikaa.
kummeilta ehkä kirjat.

Ei, vaan yhteensä tulee lisäksi n. 2 lahjaa / lapsi.

Just.. sen pleikkarin peleineen osoittaisin muuten koko perheelle :wave: Pukin tahto, niin saa kaikki tasapuolisesti omia itselleen =)

Yhteistyössä