T
täällä yksi
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Millaisia oireita teillä muilla on ollut? Mulla on ollut jo pitkään vähäisiä oireita ja neurologit ovat sanoneet että ei mulla mikään ole. synnytyksestä 4 viikko niin käsi meni ihan omituiseksi, jotenkin puutunut koko ajan ja ihan erilainen kun toinen käsi. Saman puolen korva on omituisentuntuinen, niin kuin siinä olisi vettä. Sit alkoin ympäri kehoa omituinen kipu ja lihasjäykkyys. Tää kipuilu viä järjen.
Niska- ja hartiaseudun jäykkyys voi aiheuttaa puutumisoireita... mutta muuten nuo oireesi kuulostavat merkillisiltä ja huolestuttavilta. Itse olen siis ms- potilas ja nuo puutumisoireet ja lihasjäykkyys on tuttuja. Kipuja minulla ei ole ollut, mutta nekin kai tähän sairauteen saattaa kuulua. Mutta ei kannata aina olettaa pahinta. Oireesi voi olla ohimeneviä ja niille voi tosiaan löytyä jonkin ihan looginen selitys... ei välttämättä siis mitään vaarallista. Jumppaile niskaa/hartioita, kiinnitä huomiota imetysasentoosi (jos imetät), ryhtiin ym. Tsemppiä!
Kuinka olet jaksanut elää ms-taudin kanssa? Anteeksi tökerö kysymys mutta pelkään niin järjettömästi ms-tautia jos mulla se todetaan niin en todellakaan tiedä kuinka jaksan sen jälkeen enää mitään ;-(
Eihän elämä tähän sairauteen lopu! Todellakaan! Onko sinulla ollut muuten jotain vastoinkäymisiä elämässä vai miksi tämä sairaus olisi noin kamalaa?? Mielelläni toki itsekin eläisin iman tätä, mutta on se opettanutkin paljon. Ja ei tämä ole mikään kuolemanvakava sairaus tms... Nyt ainakin elän täysillä (aina sillon kun se on mahollista) ja pyrin olemaan mahollisimman positiivinen! Pahempaakin voisi elämässä sattua