T
tuore äiti
Vieras
otsikossa kysymys....itse synnytin 2kk sitten ja nyt tullut neurologisia ongelmia. Olen ihan paniikissa. Onko kellään ollut vastaavaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Minulla on. Diagnoosin sain syksyllä vauvan ollessa 2 kk. Oireita ollut melkein 10 vuotta tosin. Minkälaisia oireita sinulla on?
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Meillä tyttö 5kk ensi viikolla neurologille tutkimuksiinHuolissaan täälläkin. Minkalaisia oireita teillä ollut ?
Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Minulla on. Diagnoosin sain syksyllä vauvan ollessa 2 kk. Oireita ollut melkein 10 vuotta tosin. Minkälaisia oireita sinulla on?
Niin ja siis ms- tautia sairastan.
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:kun vauva oli 2kk minulle tuli myös oireita, joiden johdosta olin tutkimuksissa. epäilivät aivokasvainta tai ms-tautia. mitään ei löytynyt. pelkkä ressi, väsymys ja liian moni tapahtuma päällekäin laukaisivat minulla oireet. mutta tutkimusten ja tulosten odottaminen oli kamalaa aikaa!
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:tuli rajuja oireita, lapsi jo 4 joten ei mitään synnytyksen jälkeisiä.
Olin tutkimuksissa, ei kasvainta, mutta ms-tautia epäillään :-( . Siltä osin tutkimujkset kesken, meen likvoriin kohtapuoliin :-(.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Millaisia oireita teillä muilla on ollut? Mulla on ollut jo pitkään vähäisiä oireita ja neurologit ovat sanoneet että ei mulla mikään ole. synnytyksestä 4 viikko niin käsi meni ihan omituiseksi, jotenkin puutunut koko ajan ja ihan erilainen kun toinen käsi. Saman puolen korva on omituisentuntuinen, niin kuin siinä olisi vettä. Sit alkoin ympäri kehoa omituinen kipu ja lihasjäykkyys. Tää kipuilu viä järjen.
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:minulla alkoi toinen puoli kehosta puutua ja "tikkuilla"... siirtyi osin molemmin puolin, väliin oli nivelet kipeinä ja jäykkinä...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Millaisia oireita teillä muilla on ollut? Mulla on ollut jo pitkään vähäisiä oireita ja neurologit ovat sanoneet että ei mulla mikään ole. synnytyksestä 4 viikko niin käsi meni ihan omituiseksi, jotenkin puutunut koko ajan ja ihan erilainen kun toinen käsi. Saman puolen korva on omituisentuntuinen, niin kuin siinä olisi vettä. Sit alkoin ympäri kehoa omituinen kipu ja lihasjäykkyys. Tää kipuilu viä järjen.
Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Millaisia oireita teillä muilla on ollut? Mulla on ollut jo pitkään vähäisiä oireita ja neurologit ovat sanoneet että ei mulla mikään ole. synnytyksestä 4 viikko niin käsi meni ihan omituiseksi, jotenkin puutunut koko ajan ja ihan erilainen kun toinen käsi. Saman puolen korva on omituisentuntuinen, niin kuin siinä olisi vettä. Sit alkoin ympäri kehoa omituinen kipu ja lihasjäykkyys. Tää kipuilu viä järjen.
Niska- ja hartiaseudun jäykkyys voi aiheuttaa puutumisoireita... mutta muuten nuo oireesi kuulostavat merkillisiltä ja huolestuttavilta. Itse olen siis ms- potilas ja nuo puutumisoireet ja lihasjäykkyys on tuttuja. Kipuja minulla ei ole ollut, mutta nekin kai tähän sairauteen saattaa kuulua. Mutta ei kannata aina olettaa pahinta. Oireesi voi olla ohimeneviä ja niille voi tosiaan löytyä jonkin ihan looginen selitys... ei välttämättä siis mitään vaarallista. Jumppaile niskaa/hartioita, kiinnitä huomiota imetysasentoosi (jos imetät), ryhtiin ym. Tsemppiä!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja jipe:minulla alkoi toinen puoli kehosta puutua ja "tikkuilla"... siirtyi osin molemmin puolin, väliin oli nivelet kipeinä ja jäykkinä...
Oliko selkeesti pelkästään jaloissa tai käsissä? vai kokonaan joka puolella? Oliko niin kuin tikkulla pisteltäisiin ymäriinsä kerran vai sellaista että ns samassa kohdassa pistelee paljon?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mulla:tuli rajuja oireita, lapsi jo 4 joten ei mitään synnytyksen jälkeisiä.
Olin tutkimuksissa, ei kasvainta, mutta ms-tautia epäillään :-( . Siltä osin tutkimujkset kesken, meen likvoriin kohtapuoliin :-(.
Onko sulla otettu jo pään mri? miten jaksat tän kaiken? Mulla tuntuu että pää sekoaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mulla:tuli rajuja oireita, lapsi jo 4 joten ei mitään synnytyksen jälkeisiä.
Onko sulla otettu jo pään mri? miten jaksat tän kaiken? Mulla tuntuu että pää sekoaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Millaisia oireita teillä muilla on ollut? Mulla on ollut jo pitkään vähäisiä oireita ja neurologit ovat sanoneet että ei mulla mikään ole. synnytyksestä 4 viikko niin käsi meni ihan omituiseksi, jotenkin puutunut koko ajan ja ihan erilainen kun toinen käsi. Saman puolen korva on omituisentuntuinen, niin kuin siinä olisi vettä. Sit alkoin ympäri kehoa omituinen kipu ja lihasjäykkyys. Tää kipuilu viä järjen.
Imetätkö?? Erilaisten hivenaineiden puute voi aiheuttaa nuo puutumiset/jäykkyydet, jotka varmaan aistit kipuina. Imetysasennot ja jo raskaudenaikainen yksipuolinen nukkuma-asento voi noita aiheuttaa. Pehmytkudosten löystyminen ei tapahdu ainoastaan lantion alueella vaan koko kropassa, ja palautuminen on hidasta ja tuntuu myös joillakin koko kropassa. Jos imettää, nuo turtumiset/puutumiset käsissä voi olla koko imetyksen ajan. Kyllähän nuo pelottaa, jos tietoa ei tällaisesta ole, ihme ettei sulle lääkäri ole näitä kertonut??? Mulla helpoitti n 6kk vauvan syntymästä, ja oireilu oli kyllä tiedossa, joten en panikointut.
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja jipe:minulla alkoi toinen puoli kehosta puutua ja "tikkuilla"... siirtyi osin molemmin puolin, väliin oli nivelet kipeinä ja jäykkinä...
Oliko selkeesti pelkästään jaloissa tai käsissä? vai kokonaan joka puolella? Oliko niin kuin tikkulla pisteltäisiin ymäriinsä kerran vai sellaista että ns samassa kohdassa pistelee paljon?
alkoi vas. puoli ensin. kasvoissa,kädessä jalassa. joka paikassa ja väliin vain yhdessä paikassa. tikkuilu oli sellaist kuin esim. jalassa saattaa tuntua, jos kauan istuu huonossa asennossa ja jalka puutuu, sit alkaa tikkuilla. en osaa selittää muuten. mut jatkuva tikkuilu.
Alkuperäinen kirjoittaja se aiempi:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mulla:tuli rajuja oireita, lapsi jo 4 joten ei mitään synnytyksen jälkeisiä.
On ja oli löydöksiä eli demyelinaatio, seuraavaksi on se likvor.
Nukun hemmetin paljon, yli puolet päivästä. Kai se on pakoa tästä. Olen saikulla. Lapsen takia koetan kestää, mutta ei tää kivaa oo.
Tsemppiä sulle! Mulla katottiin aivojen mri puolisen vuotta ja oli puhdas. Mutta eipä se mitään tarkoita silti! Oon lukenut että että pelkässä likvorissa voi olla häikkää.
Mulle tuli siis rajuja näköoireita ja lukihäiriö-oireita + puutumista, pistelyä.
Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mulla:tuli rajuja oireita, lapsi jo 4 joten ei mitään synnytyksen jälkeisiä.
Sinulla taitaa vähän hormoonit ja valvomiset tehdä tilanteen turhan "herkäksi". Itse kun olen läpikäynyt monien vuosien taistelut ja tutkimukset ja hoitanut siinä sivussa pari lasta niin silti ei kyllä ollut oloa, että pää sekoaisi (toki me ihmiset olemme erilaisa). En siis pahalla sano, mutta kuulostaa kovin "rajulta" suhtautumiselta. Otahan ihan rauhassa ja asia kerrallaan...Koska todennäköisempää on se, että kaikki on ihan hyvin![]()