Onko PALKALLISIA VAPAAPÄIVIÄ? Jouluaatto, Juhannusaatto yms? Kunta-alan työssä?

• Viestiketjun aloittaja "Zaara"
  • Ensimmäinen viesti
toisella alalla kunnalla
Jouluaatto ja juhannusaatto on palkallista vapaata. Löytyy KVTES:stä, tosin sitä on vaikea löytää netistä kokonaisuudessaan koska siinä on niin monia osia eri aloille. Yleisosassa taisi nuo olla.

"Zaara"
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22225687:
Sunnuntaina, itsenäisyyspäivänä, vapunpäivänä, pitkäperjantaina,
toisena pääsiäispäivänä, helatorstaina, juhannuspäivänä, pyhäinpäivänä,
uudenvuodenpäivänä, loppiaisena, joulupäivänä ja tapaninpäivänä
sekä kello 18.00–24.00 lauantaina ja vastaavalta ajalta edellä
LUKU III y TYÖAIKA y Työaikakorvaukset
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????
lueteltujen juhlapäivien aattona tehdystä työstä maksetaan varsinaisen
palkan lisäksi korottamaton tuntipalkka kultakin työtunnilta tai annetaan
vastaava vapaa-aika.
Voitko linkittää tämän kohdan .Miltä sivulta KVtesissä löytyy tämä?

LLM
[QUOTE="Zaara";22225691]Kuulun Superiin ja työnantaja ei tiedä. Sanoi vain että päiväkoti on aattona auki klo 15[/QUOTE]

No johan on työnantaja kun ei tiedä. Meillä tietää. Kysy liitolta.

LLM
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22225701:
No jos sä olet töissä, niin sä saat palkan, jos olet vapaalla, niin et tietenkään saa mitään pyhälisiä, mutta normaali kk-palkka tulee tietenkin. Näin se mun logiikalla menee...
Näin just. Normi palkka tulee mutta ei lisiä.

"minä"
Jos tekee jaksotyötä, vuorotyöluontoinen niin ei se välttis vapaa ole, mutta jaksotyläisillähän on sitten vastaavasti jakso tuota arkipyhäkorvausta lyhkäsempi. Jos on sillon töissä niin saa pyhäkorvuksen. Ns.palkallisia vapaita on oma hääpäivä, omat 50.vuotispäivä ja tosi läheisen ihmisen hautajaispäivä muistaakseni. Normi palkkahan tuolta jaksolta kumminki tulee vaik olis ns ylim. vapaa

"Zaara"
[QUOTE="minä";22225734]Vielä, että jaksotyössähän yksi tuollainen em. juhlapyhä lyhentää jaksoa rapiat 7h[/QUOTE]

Vuorohoitoyksikössä päiväkodissa olen työaika on 38.15h viikko.

"minä"
Onko 3.viikon jaksot? Eli kolmessa viikossa työaika on 114,45 ja kukin arkipyhä lyhentää työaikaa sen vähän reilut 7h. Eli jos on vaikka samalla kolmen viikon listalla jouluaatto, joulupäivä tapani ja uusivuosi niin tulee lyhennystä 4x arkipyhäaika. Ellei joku noista ole sunnuntai. Silloin ei saa sitä korvausta. Ja jos on noina päivinä vielä töissä niin saa sit sen rahallisenkin korvauksen eli pyhä/aattokorvauksen noista. Mut mä olen vanhiksella töissä ja se on aina auki ja työmuoto ja jaksotyö-vuorotyöluontoinen.

"Zaara"
[QUOTE="minä";22225791]Onko 3.viikon jaksot? Eli kolmessa viikossa työaika on 114,45 ja kukin arkipyhä lyhentää työaikaa sen vähän reilut 7h. Eli jos on vaikka samalla kolmen viikon listalla jouluaatto, joulupäivä tapani ja uusivuosi niin tulee lyhennystä 4x arkipyhäaika. Ellei joku noista ole sunnuntai. Silloin ei saa sitä korvausta. Ja jos on noina päivinä vielä töissä niin saa sit sen rahallisenkin korvauksen eli pyhä/aattokorvauksen noista. Mut mä olen vanhiksella töissä ja se on aina auki ja työmuoto ja jaksotyö-vuorotyöluontoinen.[/QUOTE]

114,25 tulee 3.s viikossa ja meillä on periaatteessa 24h vrk päiväkotiryhmäauki

Yhteistyössä