Onko paljon jos oktalon sähkölasku 85e kk?

  • Viestiketjun aloittaja mussukka
  • Ensimmäinen viesti
mussukka
siis tämä vesikiertonen juttu on lämmityksenä, eli tavallaan lämmitys siinä samassa.

Mustakin se kohtuullinen, ehkä jopa pieni, miehen mielestä valtaisa, mitähän se odotti
 
:eek: Meillä sähkölämmitteinen talo ja joka kuukaus menee n. 157 ? sähkölaskuun :kieh: Ainoo lämmitys mikä on päällä ni lattialämmitys kodinhoitohuoneessa ja kylppärissä. Onnex on varaava takka ja leivinuuni joita pääsee hyödyntää ;)

Kateex käy tuommonen sähkölasku :ashamed:
 
mussukka
No hyvä, samaa mieltä siis mun kanssa:D
Musta tosta olie periaattessa vara kiristää saunomalla esim vaan kerran-kaks viikossa ja kuivaamalla pyykkiä telineillä, mutta..ei taida maksaa vaivaa
 
pienihän
Alkuperäinen kirjoittaja mussukka:
siis tämä vesikiertonen juttu on lämmityksenä, eli tavallaan lämmitys siinä samassa.

Mustakin se kohtuullinen, ehkä jopa pieni, miehen mielestä valtaisa, mitähän se odotti
Kyllä on halpa. Siis onko tuo koko vuoden sähkömenot (koko vuosimaksu jaettuna 12 kk) vai nyt kesän /alkusyksyn menot.

Jos on koko vuoden menot, ja suora sähkölämmitys, niin kyllä on lähes ilmainen. Sen sanot miehellesi. (siis vuosi tekisi vain12*85, eli jotain 1000 euroa, halpa).
Meillä ainakin sähkölasku ja tontin vuokra isoimmat asumiskulut (lainan lisäksi). eli vesi ja jätemaksut aika pieniä, kiinteistöverokaan ei iso.
 
Eli siis jos tuo on pelkkä käyttösähkö niin en minä nyt tiedä onko tuo erityisen vähänkään..? :ashamed:

Kyllä meilläkin ( vaikka kt onkin ) on päällä jokapäivä tiskikone,pyykkikone,kuivausrumpu,terraario 16/hpvä,tv tosi paljon päällä sekä tietokone niin 3kk sähkölaskut keskimäärin 60? mikä on mun mielestä aika vähän?

Lisään vielä että käsitin nyt jos on vesikiertopatterit niin eikös silloin ole kaukolämpö? Ei ainakaan sähkölämmitysm joten tuo sähkölasku ei koske lainkaan lämmitystä!?
 
mussukka
siis se on nyt tämän kuun, toki nousee talvella, mutta takaa lämmitetään varmasti päivittäin, ja musta sisällä ei tarvitsekaan olla niin lämmin että alasti tarkenee mennä, sitten kun pakkaset tulee niin täytyy varmaan just saunottelua vähentää sun muita niin pysyy kohtuudessa silloinkin
 
mussukka
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Eli siis jos tuo on pelkkä käyttösähkö niin en minä nyt tiedä onko tuo erityisen vähänkään..? :ashamed:

Kyllä meilläkin ( vaikka kt onkin ) on päällä jokapäivä tiskikone,pyykkikone,kuivausrumpu,terraario 16/hpvä,tv tosi paljon päällä sekä tietokone niin 3kk sähkölaskut keskimäärin 60? mikä on mun mielestä aika vähän?

siis tietty onhan tuossa ns lämmitys mukana
 
Vähän enempi kuin meillä. Me maksetaan kuussa n. 75? ok-talon sähköstä, lämmitys myös sähköllä. Sähköyhtiössä sanoivat, että meidän kulutus on puolet vastaavan kokoisen talon kulutuksesta, joten on se oikeasti pieni =)

Lisäänpä vielä, että me lämmitetään kyllä ahkerasti leivinuunia talvella, joten se auttaa sähkölämmityskustannuksien hallinnassa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mussukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Eli siis jos tuo on pelkkä käyttösähkö niin en minä nyt tiedä onko tuo erityisen vähänkään..? :ashamed:

Kyllä meilläkin ( vaikka kt onkin ) on päällä jokapäivä tiskikone,pyykkikone,kuivausrumpu,terraario 16/hpvä,tv tosi paljon päällä sekä tietokone niin 3kk sähkölaskut keskimäärin 60? mikä on mun mielestä aika vähän?

siis tietty onhan tuossa ns lämmitys mukana
Ahaa, eli siis talossa on sähkölämmitys?
 
mussukka
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja mussukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Eli siis jos tuo on pelkkä käyttösähkö niin en minä nyt tiedä onko tuo erityisen vähänkään..? :ashamed:

Kyllä meilläkin ( vaikka kt onkin ) on päällä jokapäivä tiskikone,pyykkikone,kuivausrumpu,terraario 16/hpvä,tv tosi paljon päällä sekä tietokone niin 3kk sähkölaskut keskimäärin 60? mikä on mun mielestä aika vähän?

siis tietty onhan tuossa ns lämmitys mukana
Ahaa, eli siis talossa on sähkölämmitys?

ei ei ei:D on niitä muitakin vaihtoehtoja, siis joku..pumppu(??) lämmittää veden SÄHKÖLLÄ joka pyörii pattereissa, mutta lattialämmityksessä on siis sähkö tottakai
 

Yhteistyössä