onko paljon jo ruokaan on mennyt rahaa 515,64€ 3 hengeltä?

tässä laskin meidän kauppakuitteja ja tuollainen summa on mennyt tähän mennessä ruokaan ym juttuihin
siihen päälle vielä kauppakuiteista löytyi 180,36 turhuuksia :snotty::ashamed:

on kyllä mennyt enemmän kuin ois pitänyt ja enemmän kuin mitä luulin meillä ruokaan menevän
 
"essi"
Siis tässä kuussa vai? Kyllä se mun mielestä on aika paljon, yli 30 euroa päivässä :O
Mulla on tähän mennessä mennyt 120 kahdelle, ja siitäkin saisin typistettyä ilman etä laatu kärsisi.
 
noi muut tarkoittaa, kaljaa, tupakkaa, energiajuomaa, namit,sipsit jne

turhuuksia ja muut on sitten lelut, leffat, patterit jne

nyt juuri lasken hitusen tarkemmin mihin on mennyt rahaa (mutta on aika hidasta kun joudun käyttämään tietsikan laskinta :D)
 
"vieras"
No mitä väliä? Tottakai se jollekin on koko omaisuus, mutta nythän on kyse teidän rahoista. Jos se riittää noihin ja turhuuksiinkin, niin eihän se silloin teille ole paljon, vaan ihan sopivasti.
 
Riippuu. Jos tarkoitus on säästää, niin tuo on suuri summa (jos siis kyse huhtikuusta), mutta joe on tarkoitus vaan olla, elellä ja syödä mitä haluttaa, niin ei se mikään järkyttävä summa ole.
 
mun mielestä toi ei oo paljon. meillä menee enemmän ja meitä on myös 3, minä, mies ja vauva. pitäs kyllä elää vähän säästeliäisemmin... toi on musta just hyvä summa 3 henkilön ruokiin yms.
 
laskin nyt tarkemmin ja kauhistuin kyllä paria summaa : /

ruokaan 343,86€
hygienia ja siivous 39,33€
kalja,tupakka ja energiajuomat 110,92€ (ja tähän päälle vielä ne mitä on töissä ja huoltsikalta ostettu)
herkut 30,83€
muut ja turhakkeet 153,13€
elukat 27,66€
 
säästöön olis kiva saada, ja kyllähän nyt noista huomaa että mistä vois säästää :ashamed:
tosin tossa turhakkeissa on mukana lapsen 2 sandaalit ja sadeasu sekä kurarukkaset.. mutta silti niihin ei mennyt kuin 60€
 
"vieras"
Jos on varaa niin mikäs siinä, kyllä minäkin saisin helposti vaikka tonnin menemään ruokaan kuukaudessa. :D
Meillä kuitenkin tilanne se,että ruokaan on varaa n. 100-200 e/kk ja silläkin pärjätään.
 
[QUOTE="vieras";23591209]Jos on varaa niin mikäs siinä, kyllä minäkin saisin helposti vaikka tonnin menemään ruokaan kuukaudessa. :D
Meillä kuitenkin tilanne se,että ruokaan on varaa n. 100-200 e/kk ja silläkin pärjätään.[/QUOTE]

nooh, se onko varaa on vähän 2 piippuinen miekka.. kyllä osan noista rahoista vois fiksummin sijoittaa :ashamed:
varsinkin kun nyt mulla on ollut pari pienempää palkkaa kun viikonloppuja ei ole ollut 2 listaan kuin 2 :headwall:
 
Mä olin tosi yllättynyt kun aloin laskemaan meidän kuitteja ja ruokatarvikkeisiin ja kissan ruokaan on menny/tulee menemään noin 650e! Meillä on 4kissaa ja 4henkeä. Aika vähän, mä kun ajattelin että rahaa palaa kuukaudessa ainakin 900e tai enemmänkin :O
Eli ei toi ole paljoa :)
 
[QUOTE="grr";23591241]NO riippuu aika paljon siitä, että missä ajassa. Jos päivässä, niin aika paljon. Jos viikossa, niin ihan ok summa.[/QUOTE]

huhtikuussa, siis nää on tämän kuun kuiteista, lisäähän tulee vielä muutama kuitti kun on kuukauttakin jäljellä vielä :snotty:
 
"grr"
[QUOTE="vieras";23591209]Jos on varaa niin mikäs siinä, kyllä minäkin saisin helposti vaikka tonnin menemään ruokaan kuukaudessa. :D
Meillä kuitenkin tilanne se,että ruokaan on varaa n. 100-200 e/kk ja silläkin pärjätään.[/QUOTE]

No huh huh. Miten ikinä kukaan pärjää satasella kuussa? Ei tuo kyllä riitä, vaikka asuisi yksinään.
 
"äitä"
kunnon ruokaa eli jos ruokaan menee rahaa vain 100-200 euroa/kk, niin mitä kunnon ruokaa sille saa; missä kunnon lihat (ei jauhe), kalat (ei puikot yms. valmisshitti), vihannekset, hedelmät yms.
Eikö vanhemmat voi siinä tapauksessa hakea rahaa vaikka vanhemmiltaan, että lapset saa kunno ruokaa. Ei siinä paljon ällikään lapsilla kasva, kun ei saa kunnolla vitamiineja yms.
 
[QUOTE="mä";23591262]Ottaen huomioon, että kuusta on vasta puolet mennyt niin aika tuhlareita olette. Ja hirveä määrä tupakkaa ja kaljaa![/QUOTE]

tuossa summassa on onneksi isompi satsi energiajuomaa joka riittää loppukuuksi ja pidemmäksikin aikaa (ostin lavan lidlistä)
tupakkaan menee aivan liikaa ja nyt harkitsen niitä lääkkeitä että saan lopetettua, ja kaljasta olen miehelle kyllä sanonut
 
"vieras"
[QUOTE="äitä";23591254]kunnon ruokaa eli jos ruokaan menee rahaa vain 100-200 euroa/kk, niin mitä kunnon ruokaa sille saa; missä kunnon lihat (ei jauhe), kalat (ei puikot yms. valmisshitti), vihannekset, hedelmät yms.
Eikö vanhemmat voi siinä tapauksessa hakea rahaa vaikka vanhemmiltaan, että lapset saa kunno ruokaa. Ei siinä paljon ällikään lapsilla kasva, kun ei saa kunnolla vitamiineja yms.[/QUOTE]

Tartun tähän tuon jauhelihan verran ;) Miksi ihmeessä kokonainen paisti on hyvää lihaa, mutta jos se jauhetaan jauhelihaksi niin siitä tulee ihan toisen luokan ruokaa? Mä olen ennenkin asiaa ihmetellyt, valaise asia nyt minulle, kiitos.
 

Yhteistyössä