Onko pakko?

  • Viestiketjun aloittaja Vatsakas
  • Ensimmäinen viesti
Vatsakas
Huomenna edessä loppureaskauden lääkärineuvola ja neuvolassa harjoittelemassa tyttö, jonka kanssa itse opiskellut aikoinani. En halua häntä seuraamaan käyntiäni. Onhan minulla oikeus kieltäytyä?

Toki (itsekin siis hoitajaksi kouluttautuneena) ymmärrän, että uusia ammatti-ihmisiä ei valmistu, jos kaikki kieltävät opiskelijoiden osallistumisen. Minäkin olen sen aikaisemmissa odotuksissa sallinut, mutta nyt en halua. Minulla on lisäksi kysymyksiä, joita haluan käydä läpi vain oman th:n kanssa, vaikka tiedänkin, että opiskelijalla on vaitiolovelvollisuus. Mielipiteitä?
 
Turkilmas
Ei tietenkään oo pakko. Kyllä mua harmitti ,yhdessä kontrollissa kun olin, kun en kehdannut sanoa että haittaa opiskelijoiden läsnäolo. Siellä nimittäin oli 2 hyvin nuorta poikaa ja mä todella tunsin oloni epämukavaksi. En edes tiedä mikä siinä nyt niin paha oli, mutta tosiaan oli inhottava kontrolli tuo :( .
 
mulla on ollut sama tilanne että eräs tuttavani on ollut harjoittelijana kun olen mennyt terkkarille.Terkka kysyi että haittaako opiskelijan läsnäolo ja sanoin ihan rehellisesti että häiritsee levitellä jalkoja kun huoneessa on kyseinen tuttavani.Tuttukin siihen sanoi että ymmärtää täysin ja tilanne olisi hänellekin kiusallinen jos osat olisivat toisin päin.Kyseessä oli vielä silloisen miehen ex jotenkin sekin häiritsi.
Mutta tosiaan, rohkeasti vaan kerrot että harjoittelijan läsnäolo häiritsee, täysi oikeus kieltäytyä!
 
meillä myös on aina kysytty voiko opiskelija olla paikalla, itse en ole ikinä "kehdannut" sanoa ettei käy... keskenmenon jälkeen ultrassa oli 6(!!) nuorta opiskelijapoikaa ja minä muutenkin herkkänä jalat levällään niin silloin kyllä häiritsi...
asiasta kukkaruukkuun..koska sulla la? mietin vaan kun itellänikin on huomenna se viimeinen lääkäriaika :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Monttu:
meillä myös on aina kysytty voiko opiskelija olla paikalla, itse en ole ikinä "kehdannut" sanoa ettei käy... keskenmenon jälkeen ultrassa oli 6(!!) nuorta opiskelijapoikaa ja minä muutenkin herkkänä jalat levällään niin silloin kyllä häiritsi...
asiasta kukkaruukkuun..koska sulla la? mietin vaan kun itellänikin on huomenna se viimeinen lääkäriaika :)
Laskettu aika on touko-kesäkuun vaihteessa =). Kiitoksia "synninpäästöstä" kaikille vastanneille. Jotenkin ´noloa ajaa toinen pois, mutta tällä kertaa taidan vaan rohkaista mieleni, tärkeämpää on nyt, että saan mieltäni painavat asiat selvitettyä rauhassa, ilman ulkopuolisia.

 

Yhteistyössä