Onko pakko sietää jotain ihmistä vain koska se on sukua??

• Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
sisko
Siskoni on pettänyt luottamukseni useamman kerran. Ja aina hädän hetkellä hän kuitenkin turvautuu minun apuuni. Olen jo väsynyt auttamaan häntä milloin mistäkin pulasta. Olemme etääntyneet toisistamme, koska minulla on jo perhe ja hän viettää railakasta sinkkuelämää. Tuntuu, etten nykyisin edes tunne häntä. Jos hän ei olisi siskoni, olisin jo varmaan aikoja sitten laittanut välit poikki. Tai ainakin kunnolla ottanut etäisyyttä.

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No ei tosiaankaan tartte vaan sen takia olla aina auttamassa, et on sisko.

Ja jos on pettäny sun luottamuksen useasti, ni vielä vähemmän.
Mutta kuitenkin ollaan joskus oltu todella läheisiä. Ja joskus tuntuu, että olenko minä jotenkin syypää siihen, että hänen elämänsä on huonoilla raiteilla, koska itse "siirryin elämässä eteenpäin -perhe-elämään" ... Ennen mm. biletettiin yhdessä... Enää häntä ei kiinnosta minun seurani ja monesti tehnyt oharit, kun sovitaan jotain. Uudet kuviot ja kaverit hänellä nyt... Mutta silti hädän hetkellä ja uusien kavereiden pettäessä turvautuu minun apuuni...

Mä en oo missään tekemisissä mun yhden veljen kanssa. Kova pummaa rahaa ja sillai....
Mulla meni hermot, kun ei meinannu maksaa velkojaan mulle, vaikka perheellisenä lainasin sinkku-veljelleni. Kahden muun veljen kans oon hyvissä väleissä. Eli voi ottaa etäisyyttä, vaik oliskin sukua.

ei todellakaan tarvitse.

itse pistin välit poikki veljeeni.. mokoma alkoholisti jolla ei ole mitään halua nousta suosta ylös.. ja nyt vielä meni liittymään sellaseen jengiin, mistä ei heti irtaannuta kun mieli tekee. :|

se oli ädjöö.

WTF
mä olen aika herkkä ottaa herneen nenään ja olen pitkävihainen... saatan olla "riidoissa" jonkun kanssa pitkäänkin, ennen kuin minulle myönnetään, että kyseinen henkilö on tehnyt minua kohtaan vääryyttä! eli sisko, äitee, anoppi tai kuka tahansa pääsee mun boikotti listalle...

vieras
Ei tähän ole oikeaa vastausta. Esim. minä siedän anoppiani, vaikka hän huonontaa elämänlaatuani, koska en halua sotkea millään lailla lasten ja mummon välejä. Miehellä on yhtä huonot välit äitiinsä, mutta koska välittää isästään, sietää äitiäkin.
Jos taas esim. narkkariveli uhkaisi läsnäolollaan lasten terveyttä tai omaakin, sanoisin, että selvinpäin voit tulla, muttet koskaan huumeissa. Jos ei auttaisi laittaisin välit poikki.

Yhteistyössä