onko pakko pitää ristiäisiä/ nimenantojuhlaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hulda

Vieras
Mikä vaihtoehto on teistä paras: Jättää miehen yksi veli perheineen kutsumatta kokonaan ristiäisiin, vaikka tiedän, että se on töykeää vai jos passais koko tilaisuuden ja pyytäis sukulaisia kahville muuten vaan vaikka viikonlopun ajan. Tai kutsua veli ja pyytää jättää vaimonsa kotiin?

no ei nyt sen takia kannata jättää ristiäisiä pitämättä, ettei tule toimeen jonkun sukulaisen kanssa. Jos siis muuten haluaa juhlat pitää. Kutsukaa pelkät isovanhemmat ja kummit, niin ei tarvii miettiä mitä sukulaisia voi jättää kutsumatta ja mitä ei.

minäkin kutsuisin vain kummit ja isovanhemmat. ja jos ei sovi yhteiseen kahvipöytään niin kertoa suoraan että jos ei osata käyttäytyä aikuismaisesti niin parempi jäädä ainakin kahvilta pois.
toisaalta onhan se mukava juhlia lapsen syntymää ja nimenantamista kastejuhlalla tai nimiäisillä, mutta eihän se pakollista ole.
omat on kastettu ja kasteella on ollut mulle suurempi merkitys kuin nimen antaminen.
ja paikalle olen kutsunut koko suvun vaikka välit ei joillakin olisi ollut kovin hyvät.
olen vain luottanut siihen, että aikuiset osaa käyttäytyä kuin aikuiset.

Kuumimmat

Yhteistyössä