Onko pakko päästää sossutyöntekijä kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt onnellinen

Vieras
Sain kirjeen lastensuojelusta, että tulee kotiini tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. Asia johtuu siitä, että en ole mennyt sairaalaan kontrollikäynnille lapseni kanssa. Soitin aikanaan sairaalaan että meillä on kaikki hyvin, käymme normaalisti neuvolassa ja tähän asti mennyt erittäin hyvin. Syynä tähän kyttäämiseen on se, että kaivelivat minun menneisyyttä koneelta. Sieltä löytyy masennusta ja yksi itsemurhayritys. Silloin olin lapseton. Ärsyttää etten saa jatkaa elämääni rauhassa vaan aina pitää kaivella nämä ikävät asiat esille.

No, ei hän väkisin teille voi tulla, mutta antaa sinusta tosi epäilyttävän kuvan jos et päästä häntä tulemaan.

Ikävää, että asiat ovat menneet tuohon pisteeseen. Tuo ei ole asiallista toimintaa sossulta vaikka he kuinka puolustelisivat asiaa huolella.

Onneksi sentään tiedät mistä on kyse. Pysy rauhallisena ja kerro edelleen rauhallisesti että nyt kaikki on hyvin ja menneisyys menneisyyttä ja olet silloin saanut hoitoa. Nyt olet terve.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt onnellinen :
Sain kirjeen lastensuojelusta, että tulee kotiini tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. Asia johtuu siitä, että en ole mennyt sairaalaan kontrollikäynnille lapseni kanssa. Soitin aikanaan sairaalaan että meillä on kaikki hyvin, käymme normaalisti neuvolassa ja tähän asti mennyt erittäin hyvin. Syynä tähän kyttäämiseen on se, että kaivelivat minun menneisyyttä koneelta. Sieltä löytyy masennusta ja yksi itsemurhayritys. Silloin olin lapseton. Ärsyttää etten saa jatkaa elämääni rauhassa vaan aina pitää kaivella nämä ikävät asiat esille.

hyväähän ne yrittää, mä kyllä päästäisin!

Mitäpä jos sä suhtautuisit ihan ystävällismielisesti siihen kotikäyntiin ja työntekijöihin. Ne varmasti näkee, että kaikki on ok ja sit te voitte rauhassa jatkaa sitä elämäänne. :)

soitahan sosiaalityöntekijälle ja kerro puhelimessa tilanteesi. tuskinpa sen jälkeen enää kokee aihetta kotikäyntiin. varmasti on muutakin tekemistä, kuin tulla turhalle käynnille.
ihan hyvähän se on että teistä pidetään huolta!

tilanteesi paljon vaikeammaksi, jos et päästä heitä sisään.

No on tietenki kun on lastensuojelusta kyse. Jos et päästä niin sitte ne tulee ja hakee lapsen/lapset poliisien kanssa. Ihan älyvapaata ajatellakki ettei niitä vaan tarvi päästää jos sattuu että ei itseä huvita. Niillä on lastensuojelulaki takana ja kaikki ns. kyttäys on lapsen eduksi.

On tässä systeemissä silti jotain mätää, koska silloin kun olin ihan masentunut, hain 3 kertaa lääkäriltä apua ja lähetettä psykiatrian yksikköön. Sain aina kielteisen päätöksen ja jatkaa lääkereseptin uusimista omalääkärin luona. Niinpä päädyin yrittämään itsemurhaa. Tästä on aikaa useampi vuosi. On ihmisiä jotka tarvitsevat seurantaa ja apua, mikseivät auta heitä? Minä olen nyt onnellisin mitä ikinä elämässäni mutta menneet kaivellaan. Tämä sossutäti olisi tulossa aamupäivällä juuri siihen aikaan kun lapsi nukkuu tai on juuri heräilemässä nälkäisenä. Siinähän sitten kuuntelee huutavaa lasta joka kaiken lisäksi vierastaa. Mutta kotini on siisti, lapsi ja minä voidaan hyvin. Ei ole hävettävää.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
soitahan sosiaalityöntekijälle ja kerro puhelimessa tilanteesi. tuskinpa sen jälkeen enää kokee aihetta kotikäyntiin. varmasti on muutakin tekemistä, kuin tulla turhalle käynnille.
ihan hyvähän se on että teistä pidetään huolta!

:laugh: ei kuule ONNEKSI puhelinsoitto riitä. Tuohan olisi kaikenlaisille huumehörhöille hyvä konsti puhelimella vaan että hyvin menee, vaikka todellisuudessa lapsi makais paskasissa vaipoissa ilman ruokaa jossaki nurkassa :headwall:

Ööh.. Siis mikä kontrollikäynti lapsen kanssa olisi ollut? Miksi lapsi oli sairaaöahoidossa? Kuka kaiveli sinun tietojasi koneelta? Ainakaan sosku ei mistään sellaisia tietoja näe, ellet ole itse silloin ollut lapsi ja ls-asiakas. Sairaalasta taas ei saa kaivella sinun tietojasi jos hoidettava potilas on lapsi. Oudolta tuntuu koko juttu. Tietenkään sun ei pakko ole päästää, mutta jos teistä on jostain syystä tehty ls-ilmoitus, niin voit olla varma että joudut olemaan tavalla tai toisella tekemisissä sos.työntekijöiden kanssa.

En nyt tarkoita pahalla, mutta pelkästään tuosta ei voi olla kyse. Tämä on vain OMA näkemyksesi asiasta.

Sairaalalla on ilmoitusvelvollisuus, jos kokevat sen tarpeelliseksi. Asiassa on siis kyse vallan jostain muusta kuin sinun masennushistoriastasi, olen aivan varma tästä.

Useimmat lastensuojeluilmoitukset ovat aiheettomia -kuten varmasti siis sinunkin. Kaikkiin viranomaistahoilta eli esim sairaaloista tuleviin ilmoituksiin on kuitenkin vastattava. Heidän on kuitenkin tehtävä raportti, joten päästä ihmeessä heidät kotiin tekemään tämä pakollinen raportti.

Yritän kyllä soittaa ja hoitaa asian puhelimessa. Jos ovelle tulee niin siitä vaan. Poliisit ja tuollainen on tosi liioittelua. Minulla on yksi lapsi jolla on rakastavia ihmisiä ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On tässä systeemissä silti jotain mätää, koska silloin kun olin ihan masentunut, hain 3 kertaa lääkäriltä apua ja lähetettä psykiatrian yksikköön. Sain aina kielteisen päätöksen ja jatkaa lääkereseptin uusimista omalääkärin luona. Niinpä päädyin yrittämään itsemurhaa. Tästä on aikaa useampi vuosi. On ihmisiä jotka tarvitsevat seurantaa ja apua, mikseivät auta heitä? Minä olen nyt onnellisin mitä ikinä elämässäni mutta menneet kaivellaan. Tämä sossutäti olisi tulossa aamupäivällä juuri siihen aikaan kun lapsi nukkuu tai on juuri heräilemässä nälkäisenä. Siinähän sitten kuuntelee huutavaa lasta joka kaiken lisäksi vierastaa. Mutta kotini on siisti, lapsi ja minä voidaan hyvin. Ei ole hävettävää.

No kysäses voisko tulla tunti myöhemmin, kun teillä on päikkyaika tuolloin!

Alkuperäinen kirjoittaja teen sitä työtä:
Sairaalalla on ilmoitusvelvollisuus, jos kokevat sen tarpeelliseksi. Asiassa on siis kyse vallan jostain muusta kuin sinun masennushistoriastasi, olen aivan varma tästä.

Peesi. Onhan tämä maa täynnä ihmisiä, joilla on tai on ollut masennusta, ja se ei ole mikään ls-ilmoituksen syy, eikä sairaala sen enempää kuin soskukaan sellaisia tietoja edes mistään saa tai voi kaivaa jos sairaalassakin hoidettavana on vain lapsi.

Ei sinun tarvitse sossuntätiä miellyttää. Olet kuin olet ja näytät miten asutte ja teillä menee. Sitä paitsi sehän on hyvä että lapsi vierastaa! Se on merkki siitä, että olet ollut rakastava ja läsnä ja lapsi luottaa sinuun.

Muista, että masennus on kansansairaus ja todella moni on masentunut. Ei se ole mikään syy kotikäyntiin. Syys on siinä, ettet mennyt kontrolliin sairaalaan. Sairaala on tehnyt ilmoituksen ja se yksinään riittää. Ei sinun tarvitse hävetä eikä selitellä menneisyyttäsi, se ei nyt liity tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yritän kyllä soittaa ja hoitaa asian puhelimessa. Jos ovelle tulee niin siitä vaan. Poliisit ja tuollainen on tosi liioittelua. Minulla on yksi lapsi jolla on rakastavia ihmisiä ympärillä.

Ja näemmä äiti joka ei hoida lasta riittävän hyvin, koska jätät lapsen kontrollikäynnin sairaalassa väliin? Varsin rakastavalta ja luotettavalta vaikutut kyllä (sou not )

Lapsi ei ole ollut hoidossa missään. Minä raskaaksi tullessani myönsin tapahtuneet kun neuvolan terveydenhoitaja niistä kyseli. Juttelin avoimesti asiosta koko raskauden ajan ja kävin psykologilla käsittelemässä näitä asioita. En olisi uskonut mihin seurantaan jouduin. Synnytettyäni sairaalassa oli normaali tarkastus, kaikki hyvin. Sitten tuli tämä kontrollikäyntilappunen. Soitin siitä ja minulle sanottiin että masentuneita ym. ongelmaisia pyydetään jälkeenpäin käynneille jotta nähdään miten menee. Kerroin että käymme neuvolassa ja hoitaja jopa soitti sieltä tänne sairaalaan ja kertoi tilanteestamme. Siitä on jo kuukausia aikaa. Nyt sitten tämä lastensuojelujuttu. Hätävarjelun liioittelua mielestäni. Käyn säännöllisesti lääkärillä ja asiani ovat hoidossa.

Miksi jätit lääkärin määräämän kontrollin väliin??? Miksi lapsi oli sairaalassa???

Lääkäri on siis ajatellut, että et pidä tarpeeksi hyvää huolta lapsesta ja halusi lastensuojelun varmistavan tilanteen. se on ihan normaalia. KOSKA ON NORMAALIA VIEDÄ LAPSI LÄÄKÄRIN KONTROLLIIN.

Yhteistyössä