Onko pakko antaa lapsi isälleen jos huoli lapsen henkisestä hyvinvoinnista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaaaapeeeeeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaaaapeeeeeee

Vieras
Lapsi on kirjoilla isällään ja asuu viikko ja viikko systeemillä.
Isä heittelee tavaroita seinään,nimittelee lasta jne., tappelevat jatkuvasti uuden puolison kanssa.
Lapsi ei halua mennä sinne. Reagoi ongelmakäytöksellä. Onko mun pakko antaa lapsi sinne? Olen ehdottanut että lapsi muuttaisi minun luokseni,isälle tämä ei käy.

Sano isälle, että olet huomannut että hänellä on väsymystä ja huolia.
Yritä nyt ensin ehdottaa "hyvällä", että lapsi voisi olla enemmän sinun luona niin, että isä saa hieman levättyä ja keskusteltua asioista uuden puolison kanssa.
Älä heti vaadi kokonaan muuttamaan.

Jos ei tolkkupuhe auttamisesta tehoa, niin sitten sanot suoraan tekeväsi lastensuojeluilmoituksen jos moinen meno jatkuu.

No minä en kyllä antaisi jos ei puhe ole tehonnut. Ilmottaisin isälle että tilanteen on ensin rauhoituttava tai sinä teet lastensuojeluilmoituksen. Tuollainen käytös on lapselle todella pelottavaa. Lapsen etu on kaikkein tärkein eikä isälle lässytys!

Minulla on lapsen sana vain todisteena+olen soittanut exälle ja hän on myöntänyt toimineensa noin. Viskonut siis tavaroita seinään ja nimitellyt lasta paskiaiseksi jne.
Olen todella huolissani lapsen henkisestä hyvinvoinnista,koska siis purkaa pahaa oloaan tappelemalla kaikkien kanssa. Isänsä mielestä siihenkin on lääkkeenä vaan kunnon selkäsauna!!

Minulla on lapsen sana vain todisteena+olen soittanut exälle ja hän on myöntänyt toimineensa noin. Viskonut siis tavaroita seinään ja nimitellyt lasta paskiaiseksi jne.
Olen todella huolissani lapsen henkisestä hyvinvoinnista,koska siis purkaa pahaa oloaan tappelemalla kaikkien kanssa. Isänsä mielestä siihenkin on lääkkeenä vaan kunnon selkäsauna!!

Tuossa tilanteessa et lasta isälleen enää anna vaan sanot suoraan että tilanteen on rauhoituttava lapsen takia tai ilmoitus lähtee heti lastensuojeluun.

[QUOTE="mama";25629603]Tuossa tilanteessa et lasta isälleen enää anna vaan sanot suoraan että tilanteen on rauhoituttava lapsen takia tai ilmoitus lähtee heti lastensuojeluun.[/QUOTE]

Pakko antaa kun on järjestänyt lapsen asumisen kahteen kotiin.

[QUOTE="mama";25629603]Tuossa tilanteessa et lasta isälleen enää anna vaan sanot suoraan että tilanteen on rauhoituttava lapsen takia tai ilmoitus lähtee heti lastensuojeluun.[/QUOTE]

Ei toinen vanhempi voi yksin tehdä tuollaista päätöstä. Jos isän kanssa asiallisesti puhumalla tilanteeseen ei tule muutosta, yhteys lastenvalvojaan tai lastensuojeluun.

[QUOTE="akka";25629616]Pakko antaa kun on järjestänyt lapsen asumisen kahteen kotiin.[/QUOTE]

No eipä ole enkä todellakaan antaisi vaan ottaisin heti yhteyden viranomaisiin. Väliaikaisen huoltajuuden saa nopeasti kokonaan itselleen ja isän perhetilanne selvitetään. Ajatelkaa nyt edelleen sitä lapsen hyvinvointia.

[QUOTE="mama";25629656]No eipä ole enkä todellakaan antaisi vaan ottaisin heti yhteyden viranomaisiin. Väliaikaisen huoltajuuden saa nopeasti kokonaan itselleen ja isän perhetilanne selvitetään. Ajatelkaa nyt edelleen sitä lapsen hyvinvointia.[/QUOTE]

Omavaltaisesti ei voi toimia vaikka kuinka mieli tekisi.Pitää olla näyttöä ettei isän luona asiat ole kunnossa,ennen sitä ei tapahdu yhtään mitään eikä välttämättä senkään jälkeen jos ei ole näyttöä selkeästä laiminlyönnistä.

[QUOTE="akka";25629674]Omavaltaisesti ei voi toimia vaikka kuinka mieli tekisi.Pitää olla näyttöä ettei isän luona asiat ole kunnossa,ennen sitä ei tapahdu yhtään mitään eikä välttämättä senkään jälkeen jos ei ole näyttöä selkeästä laiminlyönnistä.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa en odottelisi hetkeäkään vaan tekisin välittömästi lastensuojeluilmoituksen. Lastenvalvoja vain lähettää kirjeen jossa pyytää isää ottamaan yhteyttä keskustellakseen isän kanssa ja tämä taas kestää ja ehkä ei auta isän käytökseen mitään.

Ei ole pakko laittaa lasta isälleen.

Soita lastenvalvojalle ja selitä tilanne. Ne soittaa sitten isälle ja kysyy tilanteesta. Eipä siitä sulle sanktiota tule jos ajattelet ettei lapsi voi siellä hyvin...

Itsellä ollu tällanen tapaus, eikä lapsi ollu veilä sen ikäinen että hältä ois voinu mitään edes kysellä... Ja vaikka sosiaalista soitettiin minulle että isä oli väittänyt minun valehtelevan, niin sanoin silti etten suostu lasta sinne viemään. Sovittiin sitten isän kanssa että kun tilanne "rauhoittuu" niin voi tavata lasta vaikkapa minun läsnäollessa tmv. Isän kotiin en kuitenkaan lasta vienyt eikä sitä uskaltanut tehdä isäkään kun ymmärsi viimein, että oli aiheesta huolissani.

Yhteistyössä