Onko pakko antaa kaikki lapsen vaatteet naapurille, jos on jotain joskus antanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ggg

Vieras
Niin siis mä olen antanut pojan pieneksi jääneitä vaatteita naapurin pojalle, joka on kätevästi kokoa tai kahta pienempi. Nyt naapuri huomas, että mun pojalla oli uusi kevätpuku ja tuli kysymään saisiko sen vanhan. En luvannut, koska olen sen puvun luvannut veljeni pojalle. No naapuri tietää, että veljeni lapsi on vielä pienempi, ei tartte pukua nyt tänä keväänä. Kysyi saisiko sen puvun vuodeksi. En halua antaa, koska ei siitä mitään olis jäljellä heidän poikansa jälkeen. Nyt jaksaa siitä jauhaa, että ihan hyvin he voisi sitä vuoden käyttää...

Millä mä saan tajuamaan, ettei mun ole pakko sille kaikkea vaatetta antaa, vaikka aika paljon olenkin antanut? Taidan lopettaa kaiken antamisen, pärjätköön sitten omillaan jos ei tajuu.

Todella röyhkeä naapuri!
Sano sille ihan suoraa että puku on luvattu muualle ja piste.
Tai sitten jos se vielä sitä kinuaa niin sano että toki saat sen,samaan hintaan mitä veljeni maksaa siitä.
Ei kannata enää jatkossa antaa vaatteita naapurille jos noin kiittämättömiä ollaan ja jos hän itse tulee jotain pyytämään niin sanot vaan että olet myymässä vaatteet eteenpäin että saa hän ne itselle vastaavalla hinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mäolisin;23537776:
olisit sanonut että se on annettu jo eteenpäin.

No niin kai olis pitänyt, mutta jotenkin häkellyin ja aloin selittää liikaa. Tai siis sanoinhan mä että on luvattu veljenilapselle, ei tullu mieleenkään että se alkaa vuodeksi pukua haluamaan. Kai se on liikaa tottunut siihen että meiltä saa vaatetta. Voi pöh, miten mä nyt saan nätisti lopetttua ton vaatteitten antamisen, ei tosiaan tee mieli enää antaa...

No on harvinaisen ahne tyyppi. Ehkä sun ei kannata enää antaa sille mitään tai ainakin vaadit sitte rahaa niistä. Tässä tapauksessa sanoisin että ehdin jo antaa sen enkä kehtaa enää takas hakea.

Mulla on vähä samantyylinen tilanne. Aikanaan annoin kaverini pojalle mun pojan pieniä vaatteita kun niillä oli rahallisesti tosi tiukkaa. Nyt niiden rahatilanne on ok, mutta kaveri olettaa edelleen että saa kaikkea ilmaiseksi. Meni ihan paniikkiin kun viimeksi pyysin rahaa haalarista...siis kympin pyysin reiman 100e maksaneesta haalarista, joka oli ollu 1 talven käytössä ja kunnoltaan kuin uusi. Mun mielestä ei ollu kyllä liikaa pyydetty mutta hälle tais olla liikaa ku alkoi kakistelemaan ihan paineissa kun ei saanukkaan ilmaiseksi. Ittelle tuli niin tympeä mieli että en taida antaa sille enää mitään.

Yhteistyössä