Onko painosi pudonnut alkuraskaudessa/raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipa23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nipa23

Vieras
Kysymys kuuluu, että onko painosi pudonnut alkuraskaudessa tai raskauden aikana ja minkä verran? Mitä neuvolassa on kommentoitu asiasta?

Mä en tiedä mun lähtöpainoa, mut oli varmaan aikalailla 60, olin aika "tukevassa" kunnossa tollasen hetkellisen hälläväliä elämäntyylin jälkeen ja se on tyypillistä, et sit ku en ota alkoholia, syö pizzaa tms niin laihdun nopeasti. Ekassa neuvolassa painoin 56,8kg ja nyt 56,3kg. Eka kerralla oli tavalliset ohuet leggarit jalassa ja nyt laitoin tarkoituksella vähän painavemmat farkut, ku vaatteita ei jostain syystä tos vähennetä painosta. Nyt rv13 ja toi aiemmin rv 7+jotain.

Sain hirveet marmatukset laihtumisesta :( ja oon aina ollut muutenkin hoikka, söin sitten mitä tahansa.

Juu se täti epäili, etten syö kunnolla. Ja oikeesti varsinkin jouluna ja sen jälkeen on syöty miehen kanssa kuin possut. Koko ajan ollut ähky. Ja joulukarkkejakin tuli ihan kamalasti ja kaikki toki popsittu hiljoksiin pois.

On laskenut, tällä hetkellä -200g lähtöpainosta, mut mulle onkin sanottu et hyvä vain, koska mulla on tota ylipainoa jo ennestään, niin silloin ei oo tarvis sitä painoa välttämättä tulla ollenkaan. Nyt siis rv37. Vauvakin on kasvanut tästä huolimatta hyvin.

Älä välitä neuvolan kommenteista, jos tosiaan on lähteny vaan ylimääräisiä kiloja terveellisemmän elämäntavan myötä :hug:
Mulla toisessa raskaudessa tippui paino 6kg alkuraskaudessa rajun pahoinvoinnin takia. Neuvolassa täti ei noteerannut asiaa mitenkään ja tädin mielestä oli ihan normaalia ettei edes vesi pysynyt sisällä. Sano vaan että sellastahan se on :headwall: Myöhemmin lääkäri oli kauhuissaan ettei mua oltu laitettu neuvolasta lääkäriin ja sairaalaan tiputukseen... että silleen.
Loppu raskaudessa paino putosi taas pahoinvoinnin takia ja sekin oli tädin mielestä normaalia. Itse olin kyllä huolissani. No vauva pääsi heti synnyttyään sokeritippaan.

Eli ole tyytyväinen että neuvolassa välitetään, mutta anna hössötyksen ja saarnojen mennä suoraan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :hug:

muoks. normaalipainoinen minäkin olin, ehkä pari kiloa oli ylimääräistä

Alkuperäinen kirjoittaja veirasvieras:
On laskenut, tällä hetkellä -200g lähtöpainosta, mut mulle onkin sanottu et hyvä vain, koska mulla on tota ylipainoa jo ennestään, niin silloin ei oo tarvis sitä painoa välttämättä tulla ollenkaan. Nyt siis rv37. Vauvakin on kasvanut tästä huolimatta hyvin.

Miten olet saanut pidetty painon niin hyvin kurissa? Oletko tarkkaillut syömisiä ja vähän niinkun laihduttanut (laihtunuthan olet, koska kyllä se vauva nyt jotain painaa)? Itselläni nyt kolmas raskaus menossa ja ylipainoa parisenkymmentä kiloa..... Muissa raskauksissa tuli lisää sen 20kg (tosin lähtöpaino oli pienempi), joten nyt ei tarvitsis kyllä tulla grammakaan!

Tippui parisen kiloa ja vasta puolessa välissä rupes nousemaan. Terkkari sanoi, että kai sä tiedät ettei raskausaikana saa laihduttaa. :snotty: :kieh: Joo en varmaan tiedä! :headwall:

No, mä painoin kilon verran vähemmän ensimmäisen punnituksen jälkeen. Ei neuvolatäti mitään kommentoinut. Sen jälkeen paino sitten pikkuhiljaa alkoikin nousta. Ei noin alussa vielä paino hirveästi yleensä nouse. Puolen kilon vaihtelu ei nyt kovin suurta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Älä välitä neuvolan kommenteista, jos tosiaan on lähteny vaan ylimääräisiä kiloja terveellisemmän elämäntavan myötä :hug:
Mulla toisessa raskaudessa tippui paino 6kg alkuraskaudessa rajun pahoinvoinnin takia. Neuvolassa täti ei noteerannut asiaa mitenkään ja tädin mielestä oli ihan normaalia ettei edes vesi pysynyt sisällä. Sano vaan että sellastahan se on :headwall: Myöhemmin lääkäri oli kauhuissaan ettei mua oltu laitettu neuvolasta lääkäriin ja sairaalaan tiputukseen... että silleen.
Loppu raskaudessa paino putosi taas pahoinvoinnin takia ja sekin oli tädin mielestä normaalia. Itse olin kyllä huolissani. No vauva pääsi heti synnyttyään sokeritippaan.

Eli ole tyytyväinen että neuvolassa välitetään, mutta anna hössötyksen ja saarnojen mennä suoraan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :hug:

muoks. normaalipainoinen minäkin olin, ehkä pari kiloa oli ylimääräistä

Ok :) No tolla tädillä on muutenkin niin oudot jutut, että en oo sillee välittänyt. Oon 170cm pitkä ja nyt siis ton noin 56kg tai ehkä vähä vajaa ku tosiaa otin nämä kilo farkut päälle :D Ja ihan normaalisti olen syönyt, ehkä enemmänkin. Oon aiemmin ku oon vielä lenkkeillyt ja syönyt normaalisti niin ollut jopa 50kg joten nyt ku en ole lainkaan kesän jälkeen lenkkeillyt, niin paino tollainen normaali. Pelottaa et laskeeko sit taas kauheesti, ku ajattelin et hyvä kuitenkin jonku verran alkaa liikkumaan kun nämä pakkaset loppuu. Eli se normi lenkki kävelemällä 1h päivässä. Tyyliin 4krt viikossa. :) Ku nyt istun vaan kotona... Niin kai se olis hyvä liikkuakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja veirasvieras:

Miten olet saanut pidetty painon niin hyvin kurissa? Oletko tarkkaillut syömisiä ja vähän niinkun laihduttanut (laihtunuthan olet, koska kyllä se vauva nyt jotain painaa)? Itselläni nyt kolmas raskaus menossa ja ylipainoa parisenkymmentä kiloa..... Muissa raskauksissa tuli lisää sen 20kg (tosin lähtöpaino oli pienempi), joten nyt ei tarvitsis kyllä tulla grammakaan!

Mä oon ikäni ollut hoikka. En vaan liho, vaikka söisin mitä. Ainoa millä tosiaan painoa tullut, jos juonut reilummin olutta ja syönyt tosi paljon kaikkea. Sekin varmaan suurin osa sit nestettä tms. Mulla ei ollut pahoinvointia tms, et en oo oksennellutkaan. Tämä on ensimmäinen raskaus. En tiedä johtuuko sitten siitäkin?? Ja en ole siis mitenkään laihduttanut.

rajun pahoinvoinnin takia tippui alussa 8kg. nousi raskauden loppuun mennessä takaisin lähtöpainoon. mutta olin siis reilusti ylipainoinen, joten paino ei olisi muutenkaan saanut noista kovin paljon. en saanut valitusta.

Pääsin kolmannessa raskaudessa reippaasti yli puolenvälin ennen kuin paino alkoi nousta. Ne kerrat kun paino oli laskenut, neuvolan täti vain varmisti, etten ole tarkoituksella koittanut laihduttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Pääsin kolmannessa raskaudessa reippaasti yli puolenvälin ennen kuin paino alkoi nousta. Ne kerrat kun paino oli laskenut, neuvolan täti vain varmisti, etten ole tarkoituksella koittanut laihduttaa..

Kiva, et muitakin näin. Enhän mäkään tiedä tosi vaikka yhtäkkiä paino nousee paljon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nipa23:
Kysymys kuuluu, että onko painosi pudonnut alkuraskaudessa tai raskauden aikana ja minkä verran? Mitä neuvolassa on kommentoitu asiasta?

Mä en tiedä mun lähtöpainoa, mut oli varmaan aikalailla 60, olin aika "tukevassa" kunnossa tollasen hetkellisen hälläväliä elämäntyylin jälkeen ja se on tyypillistä, et sit ku en ota alkoholia, syö pizzaa tms niin laihdun nopeasti. Ekassa neuvolassa painoin 56,8kg ja nyt 56,3kg. Eka kerralla oli tavalliset ohuet leggarit jalassa ja nyt laitoin tarkoituksella vähän painavemmat farkut, ku vaatteita ei jostain syystä tos vähennetä painosta. Nyt rv13 ja toi aiemmin rv 7+jotain.

Sain hirveet marmatukset laihtumisesta :( ja oon aina ollut muutenkin hoikka, söin sitten mitä tahansa.

Kyllä, jokaisessa raskaudessa painoni on laskenut, olen siis raskauden jälkeen ollut hoikempi kuin raskauden alussa.
Keskimmäisessä eniten, jossa painonnousu oli vain +900g koko raskaden aikana ja itse laihduin n. 5kg. Allkupaino oli n. 54kg ja raskauden jälkeen 49kg.
Ja ei marmatettu mutta seurattiin tarkoin.

Yhteistyössä