Onko paikalla vuorotyötä tekeviä?

Tiedätkö, että minä olen tehnyt koko tyttäreni iän eli 11v. vuorotyötä ja meillä kaikki mennyt hyvin. Tytär toki esim. aikoinaan mun yövuorojen aikaan oli päiväkodissa luvattoman pitkiä aikoja, mutta minä taisin olla se joka enemmän kärsi tilanteesta kuin hän :) Jatkuva huono omatunto painoi varsinkin kun iltaisin vein tytön nukkumaan päiväkodin "vieraaseen tuttuun" sänkyyn nalle kainalossa, mutta lapsethan tottuvat kaikkeen eikä mitään ongelmia ollut.

Panostinkin enemmin niihin aikoihin joita yhdessä saatiin olla ja vietettiin sellaista todellista "laatuaikaa". Tärkeämpää oli siis laatu kuin määrä, niin ainakin meillä. Uskon, että myös teillä voi kaikki mennä hyvin :) Viehän vuorotyö voimia myös vanhemmalta, mutta silti... usko vain että hyvin kaikki menee!!! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 21:04 Sasu2 kirjoitti:
Tiedätkö, että minä olen tehnyt koko tyttäreni iän eli 11v. vuorotyötä ja meillä kaikki mennyt hyvin. Tytär toki esim. aikoinaan mun yövuorojen aikaan oli päiväkodissa luvattoman pitkiä aikoja, mutta minä taisin olla se joka enemmän kärsi tilanteesta kuin hän :) Jatkuva huono omatunto painoi varsinkin kun iltaisin vein tytön nukkumaan päiväkodin "vieraaseen tuttuun" sänkyyn nalle kainalossa, mutta lapsethan tottuvat kaikkeen eikä mitään ongelmia ollut.

Panostinkin enemmin niihin aikoihin joita yhdessä saatiin olla ja vietettiin sellaista todellista "laatuaikaa". Tärkeämpää oli siis laatu kuin määrä, niin ainakin meillä. Uskon, että myös teillä voi kaikki mennä hyvin :) Viehän vuorotyö voimia myös vanhemmalta, mutta silti... usko vain että hyvin kaikki menee!!! :)
Tuo on mukava kuulla. En ole missään töissä, vielä. Haluaisin lähteä opiskelemaan sosiaali alaa, mutta epäilyttää nuo vuorotyöt. Miten yksinhuoltajana voin mennä vuorotyötä tekemään. Tuo rohkaisi kovasti. Kiitos! :flower:

Minä lähdin takaisin 3-vuorotyöhön kun poika oli noin 1,5v. Nyt vuosi takana työntekoa ja hoitoa. Meillä kävi tuuri kun sain ihanan perhepäivähoitajan kun vuorohoitokodissa ei silloin ollut tilaa. Ja hoitajamme tekee mun vuorojen mukaan, eli poika on siellä iltaa, yötä ja viikonloppua myös. Ja aivan ihanasti menny. Poikani on aika ujo ja vierastava ollu, ja olin jossain vaiheessa jo tuskastua kun meni monta kuukautta että jäi huutamaan kun jätin hoitoon, mutta nykyään menee itse sinne ja mielellään. Ja hyvin on sopeutunu epäsäännölliseen elämään, kun on ilta tai yövuoro, nukutaan aamusta pitempään ja kun on aamu, noustaan aikaisin. Kyllähän se voimia kysyy mut kun ite tykkään tehdä 3-vuorotyötä hoitoalalla ja pojalla turvallinen, hyvä hoitopaikka, kyllä silloin jaksaa! Tsemppiä sulle!!! :)

Yhteistyössä