Onko paikalla vanhempia joiden lapsi aloittaa koulun pienryhmässä?

• Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Äiti
Ja haluatko kertoa miksi? Ei pakko. =)
Minun lapseni aloittaa pienryhmässä. Ja syynä keskittymis ja tarkkaavaisuus häiriöt. Diagnoosia hänellä ei ole mutta noita piirteitä löytyy. Kaikki ehdot tai piirteet ei täyty ja häiriöt ovat lieviä joten neurologi ei tehnyt diagnoosia.
Ensin ajatus ahdisti ja masensi tieto asiasta. Ja etsin mahdollista "kiertotietä" tavalliselle luokalle mutta taisin yrittää huijata vain itseäni. 4 istituuttia on asiasta samaa mieltä että pienluokkaan. Ja tekisin varmastikkiin hallaa lapseni oppimiselle ja lapslleni jos en kuuntelisi näitä instituutteja.
Ja päätös on sitten tehty ja nyt on helpottunut ja hyvä olo päätöksestä. Nyt vain täytyisi saada lapseni näkemään asiassa hyvät puolet. Hän suree sitä kun parhaat kaverit menee sinne tavalliseen luokkaan.
Mutta eiköhän tästäkin selvitä.

Oikean päätöksen varmasti teit. Minulla poika 4v. ja kun neuvolan testeissä epäiltiin jotain hahmottamishäiriötä/keskittymishäiriötä tms. niin aluksi ajattelin että ei voi olla ja vähän masennuinkin. Jotenkin sitä haluaa lapselleen parasta ja toivoo että kaikki olisi ok. Vielä asiaa ei ole sen kummemmin tutkittu, mutta nyt olen jo sinut asian kanssa.
Nykyään asiat ovat kuitenkin niin hyvällä tolalla että asioita aletaan tutkia ja hoitaa jo aikaisessa iässä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mievaan08:
Oikean päätöksen varmasti teit. Minulla poika 4v. ja kun neuvolan testeissä epäiltiin jotain hahmottamishäiriötä/keskittymishäiriötä tms. niin aluksi ajattelin että ei voi olla ja vähän masennuinkin. Jotenkin sitä haluaa lapselleen parasta ja toivoo että kaikki olisi ok. Vielä asiaa ei ole sen kummemmin tutkittu, mutta nyt olen jo sinut asian kanssa.
Nykyään asiat ovat kuitenkin niin hyvällä tolalla että asioita aletaan tutkia ja hoitaa jo aikaisessa iässä.
4 vuotiaana meilläkin niitä alettiin puhua näistä keskittymis ja tarkkaavaisuus asioista. Huomattiin kun poika kävi keskoskontrollissa mm neurologilla.

Yhteistyössä