Onko paikalla timpureitten vaimoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuikka

Vieras
Viitsiskö joku kysäistä timpurilta neuvoa, tai muuten neuvoa mua jos osaa.
Lähen raksalle tekeen hommia (yksin, mies ei tule mukaan) ja askarruttaa, että miten teen. Aloitan pakkeloimaan gyproc-seiniä ja niihin saumoihin pitäis laittaa jotain liimanauhaa. Mitä se nauha on? Laitetaanko se suoraan seinään? Pitääkö laittaa kittiä vai pakkelia? Käyn ensin rautakaupassa, joten mitähän kaikkea mun pitäis ostaa?

:)

Toivottavasti en nyt neuvo ihan väärin, mutta meillä laitettiin se liimanauha niihin saumoihin ja sitten sen päälle tasoitetta, samalla tasoitteella myös ruuvien kantojen kohdat tasoitettiin ja kun tasoite oli kuivannut, se pinta hiottiin kevyesti. Laita googleen gyprocin asennus, löytyy varmaan ohjeita. Me omin päin taivutettiinkin levyä ja onnistui :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Viitsiskö joku kysäistä timpurilta neuvoa, tai muuten neuvoa mua jos osaa.
Lähen raksalle tekeen hommia (yksin, mies ei tule mukaan) ja askarruttaa, että miten teen. Aloitan pakkeloimaan gyproc-seiniä ja niihin saumoihin pitäis laittaa jotain liimanauhaa. Mitä se nauha on? Laitetaanko se suoraan seinään? Pitääkö laittaa kittiä vai pakkelia? Käyn ensin rautakaupassa, joten mitähän kaikkea mun pitäis ostaa?

:)

http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/otsikkosivut/TM_726_Kipsilevykoulu.htm

en ole timpuri eikä ole mieskään, mut me tehtiin vähän aikaa sitten remppaa ja laitoin just sitä liimanauhaa saumoihin. se on sellasta rullassa saatavaa, kysäse kaupassa niin antavat. :) se vaan siihen sauman päälle ja mä laitoin pakkelia päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Toivottavasti en nyt neuvo ihan väärin, mutta meillä laitettiin se liimanauha niihin saumoihin ja sitten sen päälle tasoitetta, samalla tasoitteella myös ruuvien kantojen kohdat tasoitettiin ja kun tasoite oli kuivannut, se pinta hiottiin kevyesti. Laita googleen gyprocin asennus, löytyy varmaan ohjeita. Me omin päin taivutettiinkin levyä ja onnistui :D

Juu, näin meilläkin toimittiin ja ihan hyvät tuli.

Uusimmat

Yhteistyössä