Onko paikalla päiväkodista ketään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

villiäinen

Aktiivinen jäsen
28.04.2008
1 139
0
36
Niin siis työntekijää...Huomenna alkas lapsilla uudessa paikassa hoito,menevät nyt siis kaikki kolme (10kk,1v11kk ja 4-v) samaan päiväkotiin,isoin eri ryhmään tietty...Onko kaikissa päiväkodeissa oikeesti niin että tuo mun 10kk tyttökin laitetaan nukkumaan sellaselle sängyn alta vedettävälle pedille?Onko siellä oikeesti kokoajan joku kattomassa ku nukkuvat,sehän tippuu siitä muuten,kun ei oo laitoja ollenkaan. Ja sitten kun se samainen lapsi 10kk ei pysty syömään kun riisiä,kauraa,mustikkaa ja vadelmaa niin mulle sanottiin että lapsi saa vain silloin mustikkaa/vadelmaa jos sitä sattuu muillekin tulemaan (siis isosta padasta tulee ruuat), eli ei varmaan koskaan, sillä en ainakaan ikinä ole kuullut että lapsille jälkkäriks ois pelkkiä mustikoita...Eli eikö isosta padasta voi tilata piltin tms soseita,joita vois välipalaksi antaa tai puuroon hillosilmänä?

no jopa on outoa jos omat eväät pitää lapselle päiväkotiin viiä..sen vielä ymmärrän että sen oman maidon vien kun apteekkituote..Maksaaks ne mulle sit ruokamaksut takas jos omat ruoat pitää viiä :whistle:

sänky asiaan: nukkuma huoneessa on AINA joku valvomassa....lapsi ei saa jättää yksi nukkumaan

Ruoka asia: alle 1vuotiaalle kuuluu, 1 vuotiaiden sapuska hoidossa.
Jos sulla on lääkärin todistus ruoka-aine allergiasta, päiväkodin kuuluu hoitaa asianmukainen ruoka lapsellesi

lisäys; siis päiväkodeissa on kyllä lista alle 1 vuotiaille ruokailijoille. Kun lapsi täyttää yksi se siirtyy samaan ruokaan mitä kaikki muutkin syö.

Hei,
meidän päiväkodissa ainakin pienimmät lapset nukutetaan ainakin ulos vaunuihin tai sisälle retkisänkyyn, lapsen tottumuksen mukaan. Ulkona käytetään itkuhälytintä ja nukkarissa todellakin on koko ajan joku, jos siellä nukkuu noin pieniä lapsia.

Ja meillä kyllä lapsi saa hänelle sopivia ruokia päiväkodilta, kotoolta ei tarvitse tuoda, kunhan on etukäteen ilmoittanut mitä lapsi saa syödä.

Tosin itse olen töissä melko pienen paikkakunnan päiväkodissa, joten täällä voi olla eritavalla kuin isojen kaupunkien päiväkodeissa...

Aina pitää olla jonkun aikuisen nukkarissa. Meidän päiväkodissa tarvitsevilla on laidalliset matkasängyt. Alle 1v lapsille ja muutenkin erikoisruokavalioa tarvitseville se järjestyy lääkärintodistuksella.

oletteko olleet tutustumassa ko. päiväkodissa? oliko silloin puhetta ruokailuista? maitokorvikkeet meillä pitää vanhempien tuoda itse, mutta kyllä ruokaallergikkojen ruuat tulee keittiöltä. siis jokaiselle allergiselle omat ruokansa.

nukkumisasiasta: kyllä minun työpaikassani ainakin joku KOKOAJAN vahtii niitä lapsia. alle 1v. nukkuvat matkasängyissä tai pinnasängyissä.

osasinkohan nyt vastata...kysy lisää jos haluat. missäpäin suomea olette? paikkakuntaeroja varmaan jonkin verran on...

vielä piti mainita että jos ruokailuista ei ole ollut mitään puhetta niin olisi ehkä viisasta viedä ekaksi päiväksi ruuat mukana siis tuolle 10kk:lle. ja kannattaa kirjottaa lista siitä mitä hän saa syödä. ihan siis jokainen ruoka paperille mitä saa syödä (jos tuo sallittujen ruokien lista on siis lyhyempi kuin kiellettyjen)
t: päiväkodissa 6 vuotta työskennellyt

Meillä myös tyttö 1 vee ja syö samaa ruokaa kuin muut. Tietysti siksi kun ei ole rajoitteita. Jos olisi allergioita, keittiöltä tilattaisiin juuri sitä ruokaa mitä lapsi voi syödä. Todistus pitää olla.

Mutta aamupalalla saa puuroon hedelmäsosetta niinkuin on kotonakin tottunut syömään ja muutenkin kyseltiin tarkkaan miten ja mitä on tottunut syömään, pitääkö syöttää, kuinka paljon syö ite, saako antaa leipää jne.

Nukkumisessa myöskin tehdään niinkuin lapsi on tottunut. Meillä tyttö nukahtaa syliin ja siirrän vaunuihin nukkumaan, näin tekevät siis päiväkodillakin. Ja jos on ulkona yli -20, saavat nukuttaa sisällä (saavat muulloinkin kyllä mutta nukkuu ulkona parhaiten) ja ymmärtääkseni siellä on ihan pinnasängyt näitä lapsia varten.

Meillä tosin vasta huomenna ensimmäinen oikea hoitopäivä joten saa nähdä miten se tästä lähtee sujumaan. Annan toisaalta vapaat kädet päiväkodille jotta saavat itse luoda omat rutiininsa tytön kanssa jos joku asia sujuu siellä paremmin toisella tavalla tehtynä. Olen vain ohjeistanut että miten meillä nyt on kotona tehty...

Oho, meillä siis kaksi moniallergikkolasta aloittamassa päiväkodin ja tuleva viikko harjoitellaan siellä. Lääkäriltä piti olla lausunto allergioista ja siinä vielä luki, että vanhemmat ilmoittavat mitkä ruoka-aineet "vapautetaan" jatkossa. Eli siis mitkä muut käy. Meillä siis tuo pienempi syö vain muutamia ruoka-aineita. Isommalla onneksi jo enemmän repertuaaria noissa. Mut siis molemmille lääkärintodistus vaadittiin allergioista ja ruoka tulee talon puolesta, paitsi apteekin maito. Ja ei saa viedä omia ruokia, vaikka haluaisi, kysyin sitäkin vaihtoehtoa koska olen aika kauhuissani mitä noiden syömisistä mahtaa tulla.

Ja pinnasänkyjä tai retkisänkyjä on ainakin täällä päin päiväkodissa ihan pienille. Ja omat nukkumavaunutkin voi päiväkotiin viedä.

Ollaan käyty tutustumassa ja olen kertonut että saa syödä vain riisiä,kauraa,mustikkaa ja vadelmaa,eli ei mitenkään voi 1-v:nä siirtyä tavalliseen ruokaan muiden kanssa.Ja lääkärintodistuskin on.Mietin vaan että aika kuivaa on jos pelkkää puuroa syö sen kolme kertaa yhden hoitopäivän aikana,jos siihen ei saa makua niillä mustikalla/vadelmalla.Sen minäkin ymmärrän,että oman maidon vien. Ja minulle myös sanottiin,että lapsi nukkuu lattiasängyssä,kysyin että miten meinaatte että siinä pysyy,selkeää vastausta en saanut..mikkelissä asun eli aika pieni paikka tämäkin.Ja eritoten tämä päiväkoti on pieni,kaksi ryhmää,isoissa 15 ja pieniä 8.

Yhteistyössä