Onko paikalla naisia, jotka "miesten" ammatissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hokkuspokkus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hokkuspokkus

Vieras
Mikä työ, mikä ammattinimike ja palkka? Eihän ollut paljon pyydetty? Harkitsen alan vaihtoa jollekin miesalalle, koska niissä yleensä palkka parempi ja miehet ovat mukavampia työkavereita???

autonkuljettaja / eli tukkirekkaa ajan, teen kuormat ja puran. Viime vuoden verotettava tulo noin 57 000 eur + päivärahat mutta teen pitkää päivää (kaiken minkä ajo- ja työaikalaki sallii) ja myös huollot ym kuuluu toimenkuvaan. Keskipalkka alalla noin 25-30 000 eur / normaali kuskin työ.

Itse järjestelmäasiantuntijana isossa it-talossa, palkka noin 3600, sisältää päivystystä silloin tällöin työajan ulkopuolellakin. 90 % työkavereista miehiä.

Miesvaltaisessa työyhteisössä on ihan samoja ongelmia kuin naisvaltaisessakin. Juoruilu ja paskan puhuminen oli vain aivan eri mittaluokassa kuin naisten keskuudessa. Omasta kokemuksesta sanon, että ainoa ero oli se, että miesten jutut olivat paljon törkeämpiä ja selän takana puhuttiin rumempia juttuja. Esim. kun joku työpaikan harvoista naisista oli sairaslomalla, niin hän oli "ihan varmasti" teettämässä aborttia. Ja kyseisellä naisella ikää ehkä 55 v. Kenenkään naisen lapsen isä ei miesten puheissa varmasti ollut naisen oma mies ja niitä huorajuttuja en todellakaan olis jaksanut kuunnella enää lisään. Tällaista oli ns. duunaripaikassa, missä miehiä kymmeniä ja naisia 2.

Koulutus on se avainsana kuitenkin. Olen kyllä tienannut "miesten töissä " paremmin kuin "naisten-" mutta ei se liksa silti kouluttamattomana ole mikään päätähuimaava ollut.

Maisulilla on ollut huono tuuri työpaikan suhteen. Olen ainoana naisena työpaikassani ja viihdyn hyvin. Miehet käyttäytyvät fiksusti eikä kotiasioita jauheta (niin kuin helposti naisten kanssa).

14 työntekijää joista 2 naisia. Tän toisen naisen kanssa en tule yhtään juttuun, miespuoliset työkaverit superkivoja ja auttavaisia. Aiemmista työpaikoista sama kokemus, miehet reilumpia työkamuja.

Toki varmaan puhutaan selän takana paskaa miesten keskuudessakin, mutta en oo samanlaisiin juonitteluihin törmännyt kuin naisvaltaisissa työpaikoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Miesvaltaisessa työyhteisössä on ihan samoja ongelmia kuin naisvaltaisessakin. Juoruilu ja paskan puhuminen oli vain aivan eri mittaluokassa kuin naisten keskuudessa. Omasta kokemuksesta sanon, että ainoa ero oli se, että miesten jutut olivat paljon törkeämpiä ja selän takana puhuttiin rumempia juttuja. Esim. kun joku työpaikan harvoista naisista oli sairaslomalla, niin hän oli "ihan varmasti" teettämässä aborttia. Ja kyseisellä naisella ikää ehkä 55 v. Kenenkään naisen lapsen isä ei miesten puheissa varmasti ollut naisen oma mies ja niitä huorajuttuja en todellakaan olis jaksanut kuunnella enää lisään. Tällaista oli ns. duunaripaikassa, missä miehiä kymmeniä ja naisia 2.

Tuo pitää täysin paikkansa minunkin kokemuksen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Itse järjestelmäasiantuntijana isossa it-talossa, palkka noin 3600, sisältää päivystystä silloin tällöin työajan ulkopuolellakin. 90 % työkavereista miehiä.

Sisältääkö toi 3600 palkka jo päivystyskorvauksen vai tuleeko päivystysliksat tuon päälle?

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Prosessinhoitaja, 40000e vuosi ja kivat duunikaverit.
Härskejä juttuja mutta niin mäki olen :D Viihdyn tosi hyvin, tiukkapipoilla voisi olla suuria vaikeuksia.

No jos alaa vaihdan niin kyllä minäkin osaan rasvaistet jutut :-)

Sahalla töissä olleena voin sanoa, ettei siellä palkat päätä huimaa.. 8,50e oli alkupalkka ja eikä senkään jälkeen paljoa noussut, oli väkeä jotka oli ollut siellä vuosia ja ehkä saivat nippa nappa 11e..

Alkuperäinen kirjoittaja kade:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:

Sisältääkö toi 3600 palkka jo päivystyskorvauksen vai tuleeko päivystysliksat tuon päälle?

Sisältää toki, tuo summa heittää muutamalla sadalla suuntaan tai toiseen per kuukausi juuri päivystyksistä johtuen. Päivystyksiä on kuitenkin joka kuukausi joten laskin keskimääräisen liksan enkä maininnut peruspalkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Prosessinhoitaja, 40000e vuosi ja kivat duunikaverit.
Härskejä juttuja mutta niin mäki olen :D Viihdyn tosi hyvin, tiukkapipoilla voisi olla suuria vaikeuksia.

No jos alaa vaihdan niin kyllä minäkin osaan rasvaistet jutut :-)

Sithän se olis sulle oikee paikka =) Nyt on vaan vähän huonot ajat teollisuudella :(

Yhteistyössä