Onko paikalla ketään jonka murtumaa on korjattu metallilevylläa/ruuveilla jotka on poistettu myöhemmin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metallia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metallia

Vieras
Mulla ois ko. operaatio edessä, eli ranteessa on metallilevy ja ruuveja ja ne poistetaan. Itse operaatiohan ei kauaa kestä mutta tarviiko siihen oikeesti muka nukutuksen? "Asennus" toimenpide tehtiin puudutuksessa, miksihän sitä nyt sanotaan kun koko käsi puudutettiin ja se puudutus kesti tunteja....

Nyt uhkasivat nukutuksella poiston ajaksi, ihmettelen kovasti että miksi? Ei kai se poisto niin hankalaa ole jos on saatu paikalleenkin puudutuksessa. Multa on poistettu ranteesta myöskin 5 k-piikkiä, ja ne ainakin vedeltiin ihan "kylmiltään", tuntuhan se ilkeälle mutta sen kesti, siksi ajattelin että eikö tuollainen ruuvien poistokin menisi paikallispuudutuksella....

Ei se ihan taida paikallispuudutuksella mennä, mutta onkohan se johtopuudutus. Kainalosta ja kaulalta pannaan. Ja varmaan tehdään verityhjiössä joten kunnon tropit tarvii jotta sen kestää. Varmaan se on anesta kiinni laittaako puudutuksen vai yleisanen. Juttele ja kerro toiveesi puudutuksesta. Eiköhän se oikein hyvin mene silläkin. Tehdäänhän nyt hyvänen aika suurempiakin toimenpiteitä puudutuksella!!!

Mulla nilkasta poistettu ruuveja ja mitä lie nauloja humautuksessa. Pyysin sen itse ja hyvä että pyysinkin, koska lääkäri oli puoli tuntia yrittänyt kaivaa yhtä ruuvia mutta ei se sitä pois saanut, joten se on mulla vieläkin.

Ei se ihan taida paikallispuudutuksella mennä, mutta onkohan se johtopuudutus. Kainalosta ja kaulalta pannaan. Ja varmaan tehdään verityhjiössä joten kunnon tropit tarvii jotta sen kestää. Varmaan se on anesta kiinni laittaako puudutuksen vai yleisanen. Juttele ja kerro toiveesi puudutuksesta. Eiköhän se oikein hyvin mene silläkin. Tehdäänhän nyt hyvänen aika suurempiakin toimenpiteitä puudutuksella!!!

Minä kammoan nukuttamisen jälkeistä huonoa vointia, siihen en meinaa suostua! Just tollasen johtopuudutuksen tekivät silloin kun nuo ruuvit ja levy laitettiin, kaulalta jostakin meni letku jolla aineen laittoi, ultralla (?) samalla kattoi missä letku liikkui... Sitä jos en saa nyttenkin niin jääköön vaikka paikalleen nuo ylimääräset rojut tuonne ranteeseen!

[QUOTE="Juu";27599003]En minä ainakaan mitään ihmepuudutuksia kainaloon tmv saanut, vaan suoraan nilkkaan, josta ruuvit poistettiin.[/QUOTE]

No juu. :) Ei nilkkaa kainalosta puuduteta vaan käsi. :) Mulla nilkka puudutettiin polven yläpuolelta, mutta lisäksi tuli yleisanestesia verityhjiön takia.

[QUOTE="Juu";27599003]En minä ainakaan mitään ihmepuudutuksia kainaloon tmv saanut, vaan suoraan nilkkaan, josta ruuvit poistettiin.[/QUOTE]

No minulla ruuvit ja metallilevy on ranteessa niin tuskin nilkkaa puuduttuvat...

Minä kammoan nukuttamisen jälkeistä huonoa vointia, siihen en meinaa suostua! Just tollasen johtopuudutuksen tekivät silloin kun nuo ruuvit ja levy laitettiin, kaulalta jostakin meni letku jolla aineen laittoi, ultralla (?) samalla kattoi missä letku liikkui... Sitä jos en saa nyttenkin niin jääköön vaikka paikalleen nuo ylimääräset rojut tuonne ranteeseen!

Etköhän saa puudutuksen jos sen haluat. Ymmärtääkseni sitä mieluummin käytetään koska siinä riskitkin on pienemmät. Mulla toimenpiteitä on tehty puudutuksilla ja yleisanestesiassa ja itse tykkään mieluusti nukkua toimenpiteiden ajan. Menee aika rattoisasti kun vain nukahtaa ja sit herää heräämöstä eikä tiedä siitä välistä mitään. :) Mutta tsemppiä sulle. Itse parhaillaan toipilaana ruuvit ja muut helyt asennettu joku aika sitten. :)

[QUOTE="vieras";27599036]Miksi ne metallit poistetaan sulta? Minulla on nilkassa levyä ja ruuveja, mutta ei kuulema poisteta, jollei ala vaivata.[/QUOTE]

Ainakin mulle sanottiin jotain osteoporoosiriskistä..

[QUOTE="vieras";27599036]Miksi ne metallit poistetaan sulta? Minulla on nilkassa levyä ja ruuveja, mutta ei kuulema poisteta, jollei ala vaivata.[/QUOTE]

Levy tulee nivelen päälle ja estää jonkin verran ranteen liikettä, siksi poistetaan.

Yhteistyössä