Onko paha, jos en mene ristiäisiin (miehen siskon lapsi)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jäi mietityttämään tuo, ettei miehesi sisko ollut OMAN veljensä häissä eikä OMAN veljensä lapsen ristiäisissä. Ja nyt sinä (ilmeisesti?) podet huonoa omatuntoa, jos et mene MIEHESI siskon lapsen ristiäisiin. Noilla isoilla kirjaimilla kirjoitetuilla sanoilla on iso ero.
Olisi tosi outoa, jos miehesi sisko loukkaantuisi jotenkin veljensä vaimon poissaolosta, huomioiden, ettei häntä itseään kiinnostanut edes oman veljensä juhlat.

Oman siskoni lapsen ristiäisiin menisin vaikka olisi mitä menoa suunniteltu, mutta mieheni suvun juhliin menen vain jos olen silloin vapaa. Myöskään miestäni en väkisin raahaa minun sukuni juhliin, tulee jos haluaa. Ei näistä ole kukaan ainakaan avoimesti loukkaantunut.

Voi kun tuohon otsikkoon saisi kirjoitettua että jatkoa eiliselle... Sovittiin miehen kanssa ettei mun tarvitse mennä. Tänään olin ulkona lapsen kanssa ja puhelimeni oli jäänyt keittiön pöydälle. Anoppi soitti ja mies vastatsi siihen. Oli asiaa, että minun pitäisi leipoa nyt suolaiset sinne ristiäisiin ja antaa (itse ostamani) ristiäistöppöset ja hattu lainaan. Ja minua tarvitaan TARJOILEMAAN ja kaatamaan kahvia.

Mies sanoi etten minä pääse, oli jo sovittuja menoja. Anoppi oli suuttunut mutta mies lohdutti minua että hän kyllä puhuu puolestani ja että olen ansainnut oman ajan ystäväni kanssa. Ihana mies :) Eli en ole siis menossa, kiitos vastauksista :)

No kaikille lapsille annetaan nimi, riippumatta sitä kastetaanko lasta vai ei. Oli ne sitten ristiäiset tai nimenantojuhlat, eihän sillä ole osallistumisen tärkeyden kannalta eroa.

Lapsille annetaan kyllä aina nimet, mutta eihän se mitään juhlia edellytä.

Meillä alkaisi nyt tuntua siltä ettei tulevaa vauvaa tulla kastamaan lain ja isoimpana syynä tähän on se että nimenomaan ei haluta pitää mitään juhlia, eli jos nyt ristiäiset jäävät pois niin ei todella tule mitään nimenantojuhlia. :D

Voi kun tuohon otsikkoon saisi kirjoitettua että jatkoa eiliselle... Sovittiin miehen kanssa ettei mun tarvitse mennä. Tänään olin ulkona lapsen kanssa ja puhelimeni oli jäänyt keittiön pöydälle. Anoppi soitti ja mies vastatsi siihen. Oli asiaa, että minun pitäisi leipoa nyt suolaiset sinne ristiäisiin ja antaa (itse ostamani) ristiäistöppöset ja hattu lainaan. Ja minua tarvitaan TARJOILEMAAN ja kaatamaan kahvia.

Mies sanoi etten minä pääse, oli jo sovittuja menoja. Anoppi oli suuttunut mutta mies lohdutti minua että hän kyllä puhuu puolestani ja että olen ansainnut oman ajan ystäväni kanssa. Ihana mies :) Eli en ole siis menossa, kiitos vastauksista :)

No, tuon perusteella varmasti oikea päätös jättää menemättä. =)

Ja ihana mies todella!

Riippuu varmaan paljon miehesi siskosta, miten hän suhtautuu. Vaikka toki loppupelissä on kyse sinun päätöksestäsi.
Meillä meni hieman toisin päin, minä menin lapsien kanssa miehen siskon lasten ristiäisiin, mutta mies itse ei pääsyt paikalle.

Tosi kiva:) En varmaan olis itsekään mennyt. Ainakaan tuon yllä olevan jälkeen. Ja kiva mies sinulla!

En minäkään mennyt miehen veljen lapsen ristiäisiin. Ja miksipä olisinkaan, kun kutsu tuli vain miehen nimellä ja kummiksi pyydettiin mies. eikä minua (yhdessä kuitenkin oltiin oltu 6v)

[QUOTE="wera";22499065]Miesten kohdalla aina sanotaan, että aikuinen ihminen ei ole tilivelvollinen kenellekään ja saa tehdä, mitä haluaa. Miksi naisia sitovat kaiken maailman säännöt ja se, mitä muut ihmiset ajattelevat?
.[/QUOTE]

Mun mielestä niin naisia kun miehiä sitoo tietyt kohteliasiuussäännöt ja toisten huomioiminen. Ihan sama, vaikka ei aina kiinnostaisi jonkun edes lähisukulaisen juhlat, niin mielestäni on epäkohteliasta olla menemättä, jos kerran on kutsuttu. Mielestäni tuollainen "minun ei tarvitse tehdä mitään, mikä ei juuri sillä hetkellä satu huvittamaan" -ajattelu on äärimmäisen itsekästä ja kuuluu ehkä noin 5-vuotiaille.

Myöhemmin nähdään viestiketju jossa joku ihmettelee miten veljen vaimo ei viitsinyt edes tulla ristiäisiin :)

JA sitten nähdään ketju jossa ihmetellään että mikäs en veljenvaimon nyt on, on niin kummallisesti käyttäytynyt mua kohtaan ja voe kauheeta sentäs, emmie käsitä, kummallinen ihminen....

Totta helvetissä menet ristiäisiin! Käsitätkö?

Mun mielestä ei tarvi mennä. Ja jos joku (miehen sisko tai anoppi) siitä ottaa nokkiinsa niin ihan oma ongelmansa.
Itse en todellakaan menisi jos mua tarvittais sinne tarjoilemaan, hommatkoon pitopalvelun elleivät itse kykene.

Mun mielestä ei tarvi mennä. Ja jos joku (miehen sisko tai anoppi) siitä ottaa nokkiinsa niin ihan oma ongelmansa.
Itse en todellakaan menisi jos mua tarvittais sinne tarjoilemaan, hommatkoon pitopalvelun elleivät itse kykene.

Ihme asenne täällä ihmisillä. Mitä jos itse kutsutte vaikka syntymäpäiville ihmisiä, ja he vastaavat tyyliin, "ei mua nyt kiinosta, telkkarista tulee just mun lempisarja" niin eikö teistä ole muka aika töykeää. Ihmeen itsekästä porukkaa täällä.

Ihme asenne täällä ihmisillä. Mitä jos itse kutsutte vaikka syntymäpäiville ihmisiä, ja he vastaavat tyyliin, "ei mua nyt kiinosta, telkkarista tulee just mun lempisarja" niin eikö teistä ole muka aika töykeää. Ihmeen itsekästä porukkaa täällä.

Niin, jos ei kiinnosta sen vertaa että haluaa paikalle tulla niin mieluummin toivon että pysyykin poissa kun tulee turhaan päiväänsä pilaamaan.
Ei kenenkään oo pakko olla sukunsa tai yhtään kenenkään tekemisissä ellei halua.
Ja sinäkö juoksisit riemusta kiljuen miehen sukulaisten juhliin tarjoilemaan?

Niin, jos ei kiinnosta sen vertaa että haluaa paikalle tulla niin mieluummin toivon että pysyykin poissa kun tulee turhaan päiväänsä pilaamaan.
Ei kenenkään oo pakko olla sukunsa tai yhtään kenenkään tekemisissä ellei halua.
Ja sinäkö juoksisit riemusta kiljuen miehen sukulaisten juhliin tarjoilemaan?

No itseasiassa "juoksisin" sillä he ovat mukavia ihmisiä ja varmasti auttaisivat meitä meidän juhlissa. Mielestäni on aivan luonnollista, että sukulaiset auttavat toisiaan. IHme itsekäs asenne sinulla.
Ja kyllä, jos mieheni ei lähtisi mukaan oman siskoni lapsen ristiäisiin, ihan vain koska häntä ei huvittaisi, niin loukkaantuisin kyllä miehellenikin.

Teet väärin mikäli et mene ristiäisiin. Leipomuksia sinun ei tarvitse tehdä jo sillä perusteella, että sulla on sovittu lauantaiksi muuta tekemistä, mutta itse ristiäisiin meno on kyllä pakollinen meno, jonka voi tosiaan estää vain sairastuminen tms. kunnon syy. Huonoja ja itsekkäitä neuvoja olet täällä saanut, ikävä että niitä kuuntelit. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22502825:
Totta helvetissä menet ristiäisiin! Käsitätkö?

Näin.

Leipomuksista, lainaamisista sekä tarjoajana toimimisesta voit kieltäytyä, mutta et itse menosta ilman kunnon syytä.

Jos et tätä muuten tajua niin lainaa vaikka kirjastosta joku "käytöksen kultainen kirja".

No itseasiassa "juoksisin" sillä he ovat mukavia ihmisiä ja varmasti auttaisivat meitä meidän juhlissa. Mielestäni on aivan luonnollista, että sukulaiset auttavat toisiaan. IHme itsekäs asenne sinulla.
Ja kyllä, jos mieheni ei lähtisi mukaan oman siskoni lapsen ristiäisiin, ihan vain koska häntä ei huvittaisi, niin loukkaantuisin kyllä miehellenikin.

No hyvä et sulla on noin, kaikilla ei ole... esim. ap:lla joka ei juhliin tahtoisi mennä.

[QUOTE="vieras";22502942]Palvelusväki idea oli ilmeisesti anopin, ei miehen siskon?[/QUOTE]

Mutta onkohan anoppi muutenkin se, "jonka" juhlat nämä ovat, joka määrää ja sanelee järjestyksen, jonka luona juhla vietetään ja joka ottaa nokkiinsa, jos häntä ei totella? (Ja ottaa vielä hyvinkin nokkiinsa, kun lapsenlapsi ei saakaan sitä suvun nimeä, jonka hän oli päättänyt jo monta vuotta sitten.)

Anoppi on päällepäsmärinä toki, mutta vähän hämmästyin että ihan suuttui asiasta. Itse loukkaannuin siitä että minun pitää siellä olla tarjoilijana ja kokkina, eli käyttää omaa aikaaani (ja rahaani lahjan lisäksi) siskon hyväksi.

Tuskin tulette lukemaan mitään ketjuja puolin tai toisin, huonosti käyttäytyvistä ihmisistä. En nosta tästä meteliä, mutta pidän pääni siinä että minulla oli jo sovittu meno, molemmile päiville. Eli en edelleenkään ole menossa.

Mielestäni kohteliaisuus toimii molemmin päin: olen kyllä tekemisissä miehen siskon (ja vauvansa kanssa), olen jo käynyt heillä tervehtimässä ja rotinat viemässä. Ja näemme usein vastaisuudessakin. En käsitä miksi se ei toimi sitten niin päin, että minut otettaisiin huomioon? "Ai sinulla oli jo tärkeitä menoja, no ei sitten, tapaamme toiste." Vaikeaa??

[QUOTE="Suppilovahvero";22502434]Niinpä niin... miniät kelpaavat kyllä tarjoilemaan ja köökin puolella puuhastelemaan. :D[/QUOTE]

tai jos suvussa on äitipuolia, ei miniöille jää niin paljon hommia. ;)

Ripulista sanoisin, että älkää siitä valehdelko. Muuten koko perhe on ei-toivottu juhliin kuin juhliin.