Onko päiväkodin hoitaja myös asiakaspalvelija?

"vieras"
Ehdottomasti on!

Mielestäni monilta tuo asiakaspalvelun taito puuttuu. En tiedä saavatko riittävästi koulutusta ko. asiasta.

Lapsi on päiväkodissa se pieni asiakas jota palvellaan antamalla laadukasta hoitoa.
Vanhemmat saavat hyvää asiakaspalvelua kun lapsi on hoidettu erinomaisesti, ja myös kommunikaatio vanhemman, ja lapsen hoitajan välillä sujuu hienosti ja mutkattomasti.
(ja tarvittaessa privaatisti)

Päiväkodin tädin ei tule nolata lasta, eikä vanhempaa, tai tehdä muitakaan epäasiallisia tekoja. Sehän jo suorastaan viittaa kehnoihin käytöstapoihin, ei pelkästään ammattitaidottomuuteen.
Samaa mieltä!
 
Lastenhoitaja otti minut ja lapseni "puhutteluun" eteisessä aamulla, jonne lapsia tuotiin kokoajan hoitoon. Hän tuli paikalle ja sormella osoittaen pyysi meitä hänen kanssaan, mutta silti me jäätiin siihen kaikkien näkyville. Puhuttelu oli negatiivissävytteinen ja hämmennyin yksityisyyden puuttumisesta ja muiden vanhempien kysyvistä katseista. Olisin halunnut nämä asiat hoitaa privasti, en kaikkien nähden ja kuullen.
Ensi kertaa ajatellen voit ohjata puhuttelijan sivumpaan keskustemaan.
On tainnut hoitaja pitää asiaa niin arkipäiväisenä ettei ole tajunnut puhua privaatimmin, tai sitten on ammattintaidossa puutteita/asennevika tms.

Jokainen meistä ottaa asiat erilailla. Toiselle on ihan ok että asia selvitetään missä vain, toinen vaatii hiukan yksityisyyttä.
 

Yhteistyössä