Onko outoa teistä että haluan vain yhden lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on yksi ihana ja rakas tyttö, ikää hänellä 1v2kk. Ensimmäiset vauvakuukaudet olivat todella itkuisia, en tiedä oliko koliikkiakin, mutta maitoallergiaa ainakin todetiin.

Tavallaan tunnen syyllisyyttä että en ehkä haluakaan enää lisää lapsia, pelkään mitenkä itse jaksan ja pysyn kasassa. Ja jotenkin koen "velvollisuutena" että tyttö saisi sisaruksia. Asiaan tietenkin vaikuttaa myös miehen mielipide, hän ei ainakaan tällä hetkellä halua lisää lapsia.

Koen myös huonommuutta siitä, että ne alkukuukaudet vaan piinaavat mieltä, koska tiedän että monella on ollut paljon rankempaakin. Toisaalta vaikka alku olisikin ollut helpompaa, niin en tiedä silti haluaisinko lapsia enempää.

Onko muita jotka ajattelevat näin, tai edes suurinpiirtein näin?

ei ole, en minäkään enempää halunnut enkä halua, nyt toi ainokainen on 9-v ja kaikki ok, kavereita paljon koulussa ja muutenkin, ihan sosiaalinen tyyppi vaikka ainoa lapsi onkin.

mulla on 1,5v ihana poika,enkä minäkään tahdo lisää lapsia.ei oo mitenkään erityisen rankkaa ollut mutta oon aatellu että kyllä se yksikin riittää..kyllä se silti vähän mietityttää että tuleeko pojalle yksinäistä mutta on onneksi samanikäisiä serkkuja.en ole koskaan ollut erityisen lapsirakas paitsi tietenkin omaa poikaa kohtaan :heart:

Äh, ei tuollaisesta kannata potea syyllisyyttä. Ei ole olemassa yhtä oikeaa lapsilukua. Jokainen perhe tekee itselleen parhaan ratkaisun.

Meillä poika 2,5 vuotta. Vielä ei ole tullut kertaakaan oloa, että toinen pitäisi saada. Ehkä joskus myöhemmin, mutta ei nyt.

Ei sun tarvi tehdä mitään päätöksiä nyt. Elämä menee niin kuin sen pitää mennä. Nauti nyt yhdestä pienestä täysin siemauksin!

Et ole outo ajatuksinesi. Tai sitten minäkin olen outo ( ja muutama muu tuttavaperheen äiti tai isä tai molemmat), kun en oikein meinannut lämmetä toiselle lapselle tämän esikoisen koliikkivaiheen vuoksi. Mies sai ylipuhuttua, joten nyt meillä on toinenkin. Onneksemme ilman sitä koliikkia. Minusta tuo on asia, mihin muiden ihmisten ei pitäisi puuttua.

Oudompaa on mielestäni sanoa, että haluaa toisen lapsen, jotta esikoisella olisi kaveri.

Ajatelkaa nyt. Ensimmäinen lapsi on yleensä haluttu. Toinen hankitaan tämän mukaan vain pitämään seuraa ekalle, vähän niinkuin lemmikki... Mielummin sanoisivat, että haluavat toisen lapsen ;)

Yhteistyössä