Onko outoa käytöstä?

Mitä te muut ajattelette tästä jutusta, onko mun kaverini käytös vähän erikoista... Näin viikko sitten ystävääni kahvilassa, ja siellä oli paikalla myös ystäväni toinen kaveri vauvoineen. En ollut tätä henkilöä ennen tavannut, mutta kun siinä ehkä 10min juteltiin niin meillä kävi jutut tosi hyvin yksiin, kun mullakin on about samanikäinen 6kk tyttö. Hän mm. valitteli mammakavereitten puutetta (yhteisellä ystävällämme ei siis lapsia) ja sanoi olevansa tosi iloinen kun voi jutella jonkun samassa elämäntilanteessa olevan kanssa ja mietti että haluaisi lähteä BabyBioon mutta kun yksin on niin vaikea lähdettyä mihinkään.

Seuraavana päivänä mulle tuli mieleen, että tätä kaverin-kaveria olisi kiva nähdä ja vaikka mennä Babybioon yhdessä kun itsekin olen sinne menossa. Asumme myös samalla suunnalla. Harmittelin, etten ollut pyytänyt häntä Babybioon jo siellä kahvilassa.

Joten päätinkin sitten soittaa yhteiselle ystävällemme ja kysyin että saisinko hänen ystävänsä numeron.No, mun kaveri meni jotenkin ihan sanattomaksi ja alkoi sönköttää että "juu kun tota noin kun tän henkilön numero on salainen.. tai siis että sun numero on siis salainen, että kun en mä nyt ja blaa blaa blaaaa." Hän lopetti puhelun saman tien sanomalla että hänellä on hirveä pissihätä ja joutuu nyt menemään vessaan. Hän oli siis juuri tullut baariin. Sitten hän soitti n. 5min kuluttua ja sanoi tulleensa vessasta ja sanoi, että voi toki kertoa kaverilleen että olen kiinnostunut pyytämään häntä Babybioon ja muihin vauvajuttuihin ja lupasi jättää hänelle puhelinnumeroni, kun näkee häntä seuraavana iltana. Laitoin hänelle seuraavana iltana (joka oli viime viikon lauantai) vielä tekstarin jossa kerroin että pyytäisi kaveriaan tekstaamaan onko kiinnostunut lähtemään leffaan jo tän viikon torstaina, kun silloin on BabyBio-päivä. Tähän viestiin ei kaverini vastannut yhtään mitään.

Mutta eipä ole tästä mammastakaan kuulunut vielä mitään. Toki voi olla, että häntä ei kiinnosta, mutta miten mulla on jotenkin sellainen tunne, että mun kaveri ei ole puhunut hänelle koko jutusta mitään?? Tai esittänyt asian jotenkin vähän nurinkurisesti? Mulle jäi vain aika vahvasti sellainen olo että ystäväni ei edes halua että me ystävystyttäisiin. Tiedän hänen mm. loukkaantuneen siitä, kun eräs yhteinen tuttavamme sai myös vauvan ja aloin pitää tähän naiseen yhteyttä enemmän kuin ennen. Hän jotenkin otti nokkiinsa koko asiasta, en tiedä miksi.

Vaikka ystäväni onkin tosi mukava ja hauskaa seuraa, niin hänellä on välillä ikävä taipumus hoitaa asiat ihan puhtaasti omia tarkoitusperiään ajatellen. Hän on mm. valehdellut mulle useammastakin jutusta (sellaisia pikkuvalheita, joiden avulla hän saa tahtonsa läpi) ja tykkää junailla asiat aina itselleen mieluisiksi. Olen hyväksynyt tämän hänen luonteeseensa kuuluvana negatiivisena puolena, kaikilla meillähän on omat heikkoutemme. Mutta nyt vain ottaa päähän, jos hän tämänkin asian vetää kotiinpäin.
Olen näkemässä häntä nyt huomenna. Pitäisikö mun ottaa asia jollain tavalla puheeksi ja jos, niin miten?
 
Onpa erikoinen tilanne. Mutta olethan sinä itse nyt ihan varma, ettet ole käyttäytynyt törkeästi, ja sivuuttanut tätä kaveriasi siellä kahvilassa hölisemällä sen toisen mamman kanssa yhtä päätä teidän saman ikäisistä muksuistanne?
 
Mikaela
Mun mielestä on kyllä vähän outoa käytöstä. Miten on ystävältäsi pois se, että kaksi hänen kaveriaan ystävystyy. Luulis että olisi hyvillään että he "löytäisivät toisensa" ja heillä olisi samanhenkistä seuraa kun kerran teillä molemmilla lapsia. Mä ainaskin hamstrasin kaikki tutut ja tutun tutut läpi silloin kun sain vauvan, ja etsin itselleni mammakavereita vähän sieltä sun täältä. Nimittäin lähipiirissä ei ollut ketään, enkä jotenkin saanut aloitettua ystävystymitä perhekahviloissa ja vastaavissa.
Ehkä sun kaverisi pelkää menettävän teidät molemmat.. kokee itsensä ulkopuoliseksi kun teillä molemmilla lapsia ja hänellä ei ole.
Juttelisin aiheesta ihan kasvotusten kaverisi kanssa mutta en tiedä auttaako se jos on ns. valehtelijaluonne. Mun yksi kaveri samanmoinen, eikä hänen kanssaan voi koskaan kekutella mistään tosissaan kun aina keksii juttuja omasa päästään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Onpa erikoinen tilanne. Mutta olethan sinä itse nyt ihan varma, ettet ole käyttäytynyt törkeästi, ja sivuuttanut tätä kaveriasi siellä kahvilassa hölisemällä sen toisen mamman kanssa yhtä päätä teidän saman ikäisistä muksuistanne?
Ei. Tosiaan juteltiin mamma-asioista n. 10min ja loppuaika puhuttiin yhteisen ystävämme tupaantulijaisista ja niitten tarjoilusta sekä puhuttiin siitä, missä kukin on käynyt hierojalla :) Istuttiin kahvilassa kolmistaan n. puoli tuntia, sitten tämä kolmas henkilö lähti ja jäätiin kaverini kanssa kahdestaan.
 
vieres
No jo on käytöstä. Tuntuu että on teistä molemmista mustasukkainen. Ei nähtävästi ymmärrä että kavereitten elämäntilanne voi muuttua ja sitä kautta on kiva tutustua samassa elämäntilanteessa oleviin. Mutta siltikään se alkuperäinenkään ystävyys ei välttämättä rupea hiipumaan. Sinuna kyllä kysyisin suoraan asiasta. Tai sitten tekisin samalla tavalla että manipuloisin ystävää paljastamaan todelliset korttinsa. Ei tuollaisiin valehtelijoihin auta kuin se että antaa maistaa omaa lääkettään. Nimim. narsisti-ystäväänsä jo puoli vuosikymmentä sietänyt.
 
Hmm.
Ehkä kaverisi tosiaan kokee itsensä ulkopuoliseksi. Ei kuitenkaan oikeuta tuollaiseen käytökseen. Mun mielestä hyvä ystävä ei tee noin. Itse puhuisin suuni puhtaaksi kun seuraavan kerran näen, jos kaikki kertomasi tosiaan on totta.

Tuli vain mieleen myös se, että ehkä tämä toinen äiti ei ole vielä ehtinyt / saanut aikaiseksi pistää sulle viestiä. Kuten varmaan tiedät niin pikkuvauvojen kanssa aika menee kuin siivillä!
Kysy siis vain reilusti että onko kaverisi välittänyt viestin eteenpäin ja miten tämä toinen äiti siihen suhtautui. Tosin voi olla, että ystäväsi ei anna sinulle totuudenmukaista vastausta. Hankala tilanne!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm.:
Tuli vain mieleen myös se, että ehkä tämä toinen äiti ei ole vielä ehtinyt / saanut aikaiseksi pistää sulle viestiä. Kuten varmaan tiedät niin pikkuvauvojen kanssa aika menee kuin siivillä!
Kysy siis vain reilusti että onko kaverisi välittänyt viestin eteenpäin ja miten tämä toinen äiti siihen suhtautui. Tosin voi olla, että ystäväsi ei anna sinulle totuudenmukaista vastausta. Hankala tilanne!
No joo, kyllä tääkin on käynyt mun mielessä. Ehkä olen tulkinnut tilanteen vain väärin. No, huomenna varmaan selviää jotain kun näen tämän kaverini. On kyllä typerä tilanne, tosin vähän huvittaakin kun ystäväni käytös on kuin suoraan hiekkalaatikolta, vaikka ikää lähes 40v!
 

Yhteistyössä