Onko outoa jos 27-vuotias ei halua "vielä" lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetys

Vieras
Jos siis on mielessä, että kuitenkin joskus haluaa lapsen. Valmistunut ktm, työ löytyi heti, hyvä suhde ja kaikki, rahaakin. Sitten haluaa vielä "elää itselleen". Eikä tuohon ikään ole jo ehtinyt elää itselleen aika paljonkin:o Onko jotain järkeä odotella, kun kaikki on kunnossa, ei tuosta enää ainakaan nuorene. Ei edes harrasta hirvetä biletystä tai matkustelua, niin mä en ehkä nyt oiken ymmärrä et miksi vasta joskus..

No mulla on monta vastaavaa kaveria. Halutaan olla vaan kahdestaan miehen kanssa... Mun mielestä siltikin outoa, mutta se on vaan mun mielestä, ihan tavallistahan toi on :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
No mulla on monta vastaavaa kaveria. Halutaan olla vaan kahdestaan miehen kanssa... Mun mielestä siltikin outoa, mutta se on vaan mun mielestä, ihan tavallistahan toi on :D

Niin ja mun kaverit on jo yli kolmekymppisiä...

Noo jokainen sen itse parhaiten tietää, koska niitä lapsia aletaan odottelemaan. Mun mielestä on mielen vähyyttä alkaa painostamaan et etkös jo tekisi ja koskas sinä???

Tietty toi on hyvä et perusasiat on mallillaan, ennen lapsia ja biletyksetkin on vähentyneet, muttei kaikki silti oo valmiita vielä silloinkaan siihen vastuuseen minkä lapsi tuo tullessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Ei ole outoa. Sun mielestä ei sais elää itselleen vaan pitäis heti rupee pykää muksuja kun mahdollista?

En mä sano, että ei saisi, ihmettelen vaan että miksi viivytellä, kun sen miehen kanssakin on kuitenkin oltu jo niin pitkään ja onhan tuossa nyt saanut elää itselleen aika monta vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja pupu:
Mun tuttavapiirissä on ennemminkin outoa, jos on lapsia 27-vuotiaana. Suurin osa on saanut ekan lapsen n. 30-vuotiaana.

Sama juttu. yksi sai lapsen 27-vuotiaana, kaikki muut olleet yli 3-kymppisiä. Tuo 27v aloittanut on ainoa joka ehti 4ään lapseen..

Vanhempana kun on lapset saanut niin ei ole enää kiire ainakaan bailaamaan, vaan on kiva nössötellä täällä kotona lapsosten kanssa.. äippärahakin on niin hyvä että voi olla hoitovapaallakin ilman rahahuolia..

Joten ihan rauhassa vaan, ehtii sitä myöhemminkin..

Heh, ei kai tuo nyt outoa ole. Riippuu varmaan myös vähän piireistä. Mun melko laaja ystäväpiirini koostuu 25-30-vuotiaista yliopisto-opiskelijoista/valmistuneista ja eipä ole kuin yhdellä lapsi. Itse olen 27-vuotias, pitkässä suhteessa ja valmistumassa, mut eipä ole vielä lapset mielessä, vaikka en biletäkään juuri ja vietän aika rauhallista elämää. Mun mieli on niin villi vielä:D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole outoa. Sun mielestä ei sais elää itselleen vaan pitäis heti rupee pykää muksuja kun mahdollista?

En mä sano, että ei saisi, ihmettelen vaan että miksi viivytellä, kun sen miehen kanssakin on kuitenkin oltu jo niin pitkään ja onhan tuossa nyt saanut elää itselleen aika monta vuotta.

Ehkä he ei koe viivyttelevänsä!
Ystävistäni moni on löytänyt puolison vasta yli 3-kymppisenä ja hyvin ovat ehtineet lapsia tehdä neljäänkymppiin mennessä (ja jotkut jatkaneet sen jälkeenkin).

Onko koskaan käynyt mielessä, et saattavat esim kärsiä lapsettomuudesta. Monta vuotta haaveiltu ja koitettu eikä onnistuttu, sitten tulee kaveri siihen ihmettelemään, et miksette jo tee lapsia, kun muutkin asiat on kunnossa?

Joillekkin se vaan on niin kipeä asia et ei sellaisella retostella kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:

Onko koskaan käynyt mielessä, et saattavat esim kärsiä lapsettomuudesta. Monta vuotta haaveiltu ja koitettu eikä onnistuttu, sitten tulee kaveri siihen ihmettelemään, et miksette jo tee lapsia, kun muutkin asiat on kunnossa?

Joillekkin se vaan on niin kipeä asia et ei sellaisella retostella kaikille.

Jotkut taas eivät edes halua niitä lapsia tai eivät ole omasta mielestään vielä edes valmiita lapsen yrittämiseen (oli ikä mikä tahansa ) .

Yhteistyössä