Onko outo mies??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin on

Vieras
Tuosta yhdestä ketjusta tulikin mieleen että onko mulla outo mies, kun antaa mun mennä miten haluan, hoitaa mukisematta lasta, laittaa meidän ruuat ja siivoaa. Ihan oma-aloitteisesti, ei kukaan pakota.

Öisin haluaa hoitaa lasta ja antaa mun nukkua (ei tietysti joka yö ole näin), kehuu ja hellii. Ei valita vaikka olosuhteiden pakosta seksiä ei ole kuin kerta viikossa..Tekee 70 h/vko töitä että saisi lainan maksettua, ei valita siitäkään.

Jotenkin mä otan tän ihan itsestään selvyytenä, kun onhan tää miehenkin koti ja lapsi. Miksi siis ei huolehtisi tasapuolisesti naisen kanssa siitä?

Ai niin, ei halua edes lähteä baariin vaikka mä oon monesti kehottanut lähtemään tuulettuun. Mieluummin on kotona.

Mitä mieltä ootte? Musta tää on ihan normaalia perhe-elämää. Täältä kun lukee juttuja niin alan miettiin että ehkä ei ole.

No niin pitäiskin. Mua ihmetyttää hirveesti miksi koko ajan on ketjuja että mies ei osallistu/anna lähteä jonnekin/ hoida lasta / dokaa vaan jne.

Kuinka kukaan jaksaa olla tuollaisessa suhteessa? Kun ei siinä tunnu olevan hirveesti tasa-arvoa..eihän aina voi olla ruusuista ja kivaa, mutta kyllä edes suurimman osan ajasta pitäis olla tyytyväinen puolisoonsa. Ja jos ei ole niin sit vaan alistuu..ei jaksa käsittää..

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oletko myös töissä?Jos olet silloin ymmärrän että myös mies osallistuu lastenhoitoon ja siivoukseen/ruoanlaittoon.

kotiäiti olen nyt.

Mies toiselta ammatilta kokki, tekee parempaa ruokaa kuin minä joka en osaa ollenkaan. Siksi kokkaa.

Mä tiskaan ja pesen pyykit. Yhdessä hoidetaan lasta.

Tarkoititko että koska mies käy töissä niin kotona ei tarvitse mitään tehdä?? Ei vaikka itse haluaa? Pitääkö mun nyt mennä ottaan imuri sit kädestä ja istuttaa se sohvalle juomaan kaljaa :D ?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oletko myös töissä?Jos olet silloin ymmärrän että myös mies osallistuu lastenhoitoon ja siivoukseen/ruoanlaittoon.

kotiäiti olen nyt.

Mies toiselta ammatilta kokki, tekee parempaa ruokaa kuin minä joka en osaa ollenkaan. Siksi kokkaa.

Mä tiskaan ja pesen pyykit. Yhdessä hoidetaan lasta.

Tarkoititko että koska mies käy töissä niin kotona ei tarvitse mitään tehdä?? Ei vaikka itse haluaa? Pitääkö mun nyt mennä ottaan imuri sit kädestä ja istuttaa se sohvalle juomaan kaljaa :D ?

Juu,niin sun pitää tehdä....ei vaines :)
Aattelin vaan että monesti se menee niin että kotiäiti hoitaa kodin ja lapset,tietty,ja ukko jos töissä ni työasiat,ei paljoakaan kotona.
Kiva että tällaisiakin miehiä on niin kuin sulla :)

:o :o :o :o

Ja on normaali mies, vaikka palstan mukaan näyttää olevan jotenkin epänormaalia että isä osallistuu YHTEISIIN lapsiin ja YHTEISEEN kotiin, koska YHTEISESTÄ päätöksestä on että lapsia tehdään ja nainen on kotona.

Ei kait töissäkäyvältä mieheltä voi vaatia tekemään töitä vielä kotonakin!!!
Jos äiti kotona,ni varmaan ehtii tehdä kaiken tarvittavan päivän aikana.
Mä en kehtais omaa miestä pyytää vielä 12 tunnin työpäivän jälkeen alkaa imuroimaan,saati ruokaa laittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nii-in:
Mä en kehtais omaa miestä pyytää vielä 12 tunnin työpäivän jälkeen alkaa imuroimaan,saati ruokaa laittamaan.

Ole vaan kehtaamatta :D

Jaksaisitko uskoa että kaikkien parisuhteet eivät ole samanlaisia kuin sun? Ja se mikä toimii muilla niin ei välttämättä toimi sulla? Ja päinvastoin? Meillä menee ihan hyvin näin, kiitos vaan :)

:) tuli muuten kivoja vastauksia :)

Odotin että mut haukutaan laiskaksi luuseriksi joka istuu vaan netissä ja alistaa ukkoa :D

No ei todellakaan, tai ne saattaa haukkua joiden miehet eivät osallistu.

Mulle on sanottu monesti täällä, että ukkoni on tossun alla, koska ei käy baareissa (ei juo alkoholia), siivoaa(imuroi,tiskaa,pesee pyykkiä jne) ihan omasta tahdostaan ja samalla tavalla kuin minäkin, kokkailee´.

Hoitaa lapsia yhtä paljon kuin minäkin töiden jälkeen ja "antaa" mun lähtä ystäville/kauppaan/shoppaan ilman lapsia ja usein sanookin että mee nyt käymään kaverilla oon lapsien kans.

Mun mielestäni miehessäsi ei oe mitään haukkumista, kateellisten panettelua jos joku alkaa nälvimään ;)

Meillä mies käy töissä ja minä olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja hoidan kahta lastamme. Kyllä mies tekee kotitöitä ihan mukisematta ja omasta aloitteestaan. Ruokaa hän laittaa mielellään ja samoin mielellään hoitaa lapsiamme ja leikkii heidän kanssaan. Ei hän oleta, että minä olen täällä kotona töissä 24 tuntia vuorokaudessa, seitsemänä päivänä viikossa.

Jo ennen lapsia olimme molemmat vuosikausia töissä ja totuimme siihen, että kotityöt hoidetaan tasapuolisesti. Nyt kun minun työni on hoitaa kotona lapsia, teen sen mahdollisimman hyvin ja huolehdin kotitöistä miten vain päivän aikana parhaani mukaan ehdin. Kun mies on kotona, huolehdimme lopuista kotitöistä ja lastenhoidosta yhdessä tai sitten toinen hoitaa lapsia ja toinen saa levätä, jos siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja nii-in:

Kato kun joillakin on miehiä jotka ihan omasta tahdostaan pitävät huolta lapsista ja perheestään ja kodistaan. Eikä niitä tarvitse käskeä. :whistle:

Niin mua kävi vaan alunperin häiritseen toi sana "antaa". Miten kukaan voi antaa tai olla antamatta aikuisen ihmisen tehdä jotain mitä haluaa?

Halusi sitten siivota tai lähteä lenkille, ihan sama. Vaikka yhdessä elää niin ei se tarkoita että päätösvalta yltää toisen elämään. Tietysti neuvotella pitää isoista asioista, mutta esimerkiksi kaupoille lähdössä ei pitäisi olla kuin aikataulujen yhteensovittaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja turhis:
tuli vaan mieleen että miten ehtii kaiken tuon, jos on töissä 70 h/viikko? Mutta ihannemies kyllä on, ei ilmeisesti tarvi unta ollenkaan...

Siis työt on 24h/ töissä, 3 päivää vapaalla. Ja niihin 3 päivään yksi ylimääräinen 8 h:n työkeikka.

Eli aikaa on.

Niin mua kävi vaan alunperin häiritseen toi sana "antaa". Miten kukaan voi antaa tai olla antamatta aikuisen ihmisen tehdä jotain mitä haluaa?

Halusi sitten siivota tai lähteä lenkille, ihan sama. Vaikka yhdessä elää niin ei se tarkoita että päätösvalta yltää toisen elämään. Tietysti neuvotella pitää isoista asioista, mutta esimerkiksi kaupoille lähdössä ei pitäisi olla kuin aikataulujen yhteensovittaminen.

Tarkoitiko mun kirjotusta? Siks mä sen kans heittoviivoihin laitoinkin ;)

Ja tietysti isoista asioista sitten neuvotellaan, ei meillä mennä esim autoa ostamaan jos kumpikin ei siittä tykkää jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:

Tarkoitiko mun kirjotusta? Siks mä sen kans heittoviivoihin laitoinkin ;)

Ja tietysti isoista asioista sitten neuvotellaan, ei meillä mennä esim autoa ostamaan jos kumpikin ei siittä tykkää jne..

En mä sua, vaan aikaisempaa ketjua missä kysyttiin että antaako mies teidän mennä.. Kun kuulosti niin koomiselta kysymykseltä :) Harmittaa vaan niiden naisten puolesta jotka joutuu kysyyn lupaa kahvilla käymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja turhis:
tuli vaan mieleen että miten ehtii kaiken tuon, jos on töissä 70 h/viikko? Mutta ihannemies kyllä on, ei ilmeisesti tarvi unta ollenkaan...

Siis työt on 24h/ töissä, 3 päivää vapaalla. Ja niihin 3 päivään yksi ylimääräinen 8 h:n työkeikka.

Eli aikaa on.

ok. Siis ilmeisesti palomies. Mutta siis joo oletan kyllä itsekin että mies osallistuu, mutta töissä on kuitenkin normi 8 h/päivä, joten en oleta alkaa heti siivoamaan kun kotiin tulee. Hommat on jaettu suurin piirtein puoliksi, kerkiämisen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Sulla on normaali mies =)
Oudompaa musta on että naiset vielä nykypäivänä suostuu elämään sovinististen miesten kanssa.

Täys peesi!
Lapset tehdään yhdessä ja koti on kaikkien koti. Mies on epänormaali jos pitää vaimoaan/avokkiaan itsestäänselvänä piikana.

Yhteistyössä