• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Onko outo kun 8-vuotias leikkii vielä?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mietin vaan kun lapseni luokkalaisten äidit on hieman ihmeellisiä mielipiteitä heittäneet, kun on ollut puhetta tämän ikäisten leikeistä.

Meidän 8-vuotias siis vielä todellakin leikkii mm. ulkona vääntää kuralääry ruokia, leikkii majassaan, tekee keppihevosille aitauksia ym. Sisälläkin leikkii edelleen barbeilla, bratzeillä, petshopeilla jne.

Luokkakaverinsa tuntuvat olevan jo niin isoja ettei enää etes omista esim. barbeja. Ulkonakin hengailevat vaan pyörillä, nuokkuvat puistonpenkeillä - eivät varsinaisesti leiki.

Mulla ei ole muita vertailun kohteita kuin nuo tyttäreni luokkalaiset, lapseni on tuttvapiirissäni/suvussani vanhin lapsista.

Tuli vähän hölmö olo kun tuli tästä leikkimisestä puhe..
 
Ei ole outo, vaan ihana leikkivä lapsi. Meidän 8- ja 7v leikkii vielä kuuttasataa, juuri autoilla, Little Petseillä, pehmoilla jne. Välillä leikin mukana, koska tota notkumistakin ne ehtii vielä harrastaa.
 
vieras
Oma poika on vasta 5v, mutta todellakin toivon että leikkii vielä 10vuotiaanakin!!

Lapset lopettaa ihan liian aikaisin leikkimisen, joten jos tyttösi vielä leikkii, niin kannusta häntä vain leikkimään edelleen!
 
marmatus
Mä pitäisin ihmeellisenä jollei leikkis.... meidän tyttö 8 vuotta leikkii petshopeilla ja rakentaa majaa metsään, lisäks pehmolelut on hänen suuri intohimo ja häneltä löytyykin koko eläinmaailman kirjo:D nuket ja barbit sen puoleen ei ole koskaan kiehtonut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minä leikin barbeilla vielä seitsemännellä luokalla. Ja olen varsin järkevä, tasapainoinen ja onnellinen ihminen :)

Anna lapsesi leikkiä. Lapsihan hän vasta on.
Niin leikin muutoin minäkin! Ja tuntuu, että oeln tasapainoisempi kuin moni muu ikäiseni ihminen! =)
 
4 äiti
meillä 9v.poika leikkii kaveritten kans ja 8v.tyttö kans leikkii,ulkona on hevosleikkejä ja sisällä nukkke/kotisleikkejä,berbeillaym...tykkään kans ku leikkii,osa sen ikäisistä ei kans leiki vaan pitäs aina ajella pyörillä ja mennä johki puistoo istumaan.
 
Mä kyllä kummeksun ennemmin niitä 8-vuotiaita, jotka eivät leiki! :eek:
Silloin kun itse olin lapsi, niin vielä yläasteen häämöttäessä leikittiin barbeilla tms. Musta on kamalaa, kun 10v veljentyttö ei enää leiki, kun "hän ei oo enää mikään pikkulapsi"...
 
No ei ole lapsesi outo jos leikkii 8-vuotiaana. Enempi olisi huolissani jos 8-vuotiaani ei enää leikkisi. Sehän on nykyajan trendi, että lapsista yritetään tehdä isompia ja aikuisempia mitä he ovat yhä aikaisemmin ja aikaisemmin ja se näkyy jo ihan lasten vaatemallistoissakin.
 
näin meillä
Alkuperäinen kirjoittaja ajat muuttuu:
Minä muistan vielä, miten meilläpäin ylä-astetta pidettiin rajana, jonka jälkeen ei enää ilennyt mennä hiekka-laatikolle leikkimään.
Yläaste ikäinenkin leikkii kun on pienempiä sisaruksia joiden varjolla voi mennä hiekkikselle tekee kakkuja ja autoratoja :D

Muuta kyllä 8 vuotias on vielä pieni lapsi jonka on aivan normaalia leikkiä. Sun lapsen luokkakaverit ja niiden vanhemmat on kummallisa (mun mielestä) .
 
ihme kysymys...
no, nykypäivänä silti lasten tarttis olla niiiin "aikuisia" ja katsella vaan salkkareita. *oksuhymiö*

meillä kohta 10v. ja 7,5v. lapset leikkivät kotia, koulua ja paljon kaikenlaisilla leluilla. Toki myös pelaavat pleikkaa ja tietokoneellakin, mutta sitä rajoitetaan.

Tiedättekö mikä oli hienoa yks päivä 1-2 vkoa sitten?
Näin 4-5 tyttöä tien/pellon laidassa(n. 10km ison kaupungin keskustasta) ja heillä oli KEPPIHEVOSET - siis se oli tosi hienoa nähdä. Ja kyseessä näytti kaukaa katsoen olevan n.10-12-vuotiaita! En olisi uskonut enää nykypäivänä; silloin kun itse olin sen ikäinen, oli meidän luokalla paljon heppahulluja ja itsekin tykkäsin hiukan sivusta.
Lapsihan 10-12-v. on, ja leikkiä kuuluis!
Mun lapset kyllä joskus valittaa, kun mä en leiki heidän kanssa; mielikuvitukseton äiti...
:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajat muuttuu:
Minä muistan vielä, miten meilläpäin ylä-astetta pidettiin rajana, jonka jälkeen ei enää ilennyt mennä hiekka-laatikolle leikkimään.
Mäpä ilkesin, aina kesälomalla mummolassa yläasteikäisenä, menin hiekikselle leikkimään. En vaan kertonut kenellekkään ja eikä kiinni jäämisen vaaraa ollut siellä huitsin nevadassa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Alkuperäinen kirjoittaja ajat muuttuu:
Minä muistan vielä, miten meilläpäin ylä-astetta pidettiin rajana, jonka jälkeen ei enää ilennyt mennä hiekka-laatikolle leikkimään.
Mäpä ilkesin, aina kesälomalla mummolassa yläasteikäisenä, menin hiekikselle leikkimään. En vaan kertonut kenellekkään ja eikä kiinni jäämisen vaaraa ollut siellä huitsin nevadassa :D
Mä leikin ihan avoimesti kotipihalla.Se oli silloin 80-luvun alussa. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Alkuperäinen kirjoittaja ajat muuttuu:
Minä muistan vielä, miten meilläpäin ylä-astetta pidettiin rajana, jonka jälkeen ei enää ilennyt mennä hiekka-laatikolle leikkimään.
Mäpä ilkesin, aina kesälomalla mummolassa yläasteikäisenä, menin hiekikselle leikkimään. En vaan kertonut kenellekkään ja eikä kiinni jäämisen vaaraa ollut siellä huitsin nevadassa :D
Mä leikin ihan avoimesti kotipihalla.Se oli silloin 80-luvun alussa. :p
No mut aina "pakkosijoitettiin" maalle isovanhempien luokse kesälomalla kunnes rupesin tekemään kesätöitä.
 

Yhteistyössä