Onko opettaja vain ihminen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Entä jos opettaa vain muutaman tunnin/vko? Täytyykö silti olla esimerkillinen kansankynttilä ihan koko ajan?

Minusta opettajan yksi tärkeä työkalu on hänen oma persoonansa. Aika harvoin opetusalalle hakeutuu ihminen, joka olisi esimerkillisen huono esimerkki.
 
[QUOTE="vieras";24308416]Mitä tää siis käytännössä tarkottaa? Opettaja ei saa käydä kännäämässä vai mitä?[/QUOTE]
Itse katson pitkin nenän viertä niitä ihmisiä, jotka käyvät kännäämässä, ja katsoisin myös, jos näkisin lapseni opettajan.

Mutta haluaisitko sinä, että lapsesi opettajalla olisi maine "viikonloppuisin perseet olalle", tai että lapsesi koulun opettajakunta kerääntyisi kerran kuussa paikalliseen yökerhoon ryyppäämään?

Jos sitten opettaja haluaa (esim.) kuvatulla tavalla käyttäytyä, on hyvä tietää, että on ihmisiä, joiden mielestä se ei ole ok. Ja hyväksyä myös se, että nämä ihmiset tuovat esim. tällä palstalla ketjuissa sen julki.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mäikkääjä;24308442:
No ei. Miks olis? Täh? Ootsä vähän hassu?
No hyvänen aika, missä se raja menee että opettajan pitää käyttäytyä kunnolla?
- Kännäämisessä vai siinä, ettei netissä saa arvostella jonkun turhis-julkkiksen pärstää?
 
"vieras"
Itse katson pitkin nenän viertä niitä ihmisiä, jotka käyvät kännäämässä, ja katsoisin myös, jos näkisin lapseni opettajan.

Mutta haluaisitko sinä, että lapsesi opettajalla olisi maine "viikonloppuisin perseet olalle", tai että lapsesi koulun opettajakunta kerääntyisi kerran kuussa paikalliseen yökerhoon ryyppäämään?

Jos sitten opettaja haluaa (esim.) kuvatulla tavalla käyttäytyä, on hyvä tietää, että on ihmisiä, joiden mielestä se ei ole ok. Ja hyväksyä myös se, että nämä ihmiset tuovat esim. tällä palstalla ketjuissa sen julki.
Paheksut siis opettajien pikkujouluja ja virkistäytymismatkojakin, vai oletko luullut että siellä on vaan yhteisleikkejä ja kuorolauluja?
 
Rigel, vaihdetaan tilalle lähikauppasi ja sen henkilökunta. Vieläkö olet samaa mieltä?

Mutta haluaisitko sinä, että lähikauppasi kassaneidillä (tai -herralla) olisi maine "viikonloppuisin perseet olalle", tai että lähikauppasi henkilökunta kerääntyisi kerran kuussa paikalliseen yökerhoon ryyppäämään?

Jos sitten kaupan kassa haluaa (esim.) kuvatulla tavalla käyttäytyä, on hyvä tietää, että on ihmisiä, joiden mielestä se ei ole ok. Ja hyväksyä myös se, että nämä ihmiset tuovat esim. tällä palstalla ketjuissa sen julki.
 
[QUOTE="vieras";24308466]No hyvänen aika, missä se raja menee että opettajan pitää käyttäytyä kunnolla?
- Kännäämisessä vai siinä, ettei netissä saa arvostella jonkun turhis-julkkiksen pärstää?[/QUOTE]

Saa arvostella julkkisten pärstää. Eri asia miten arvostelee. Saa käydä kännäämässä. Eri asia miten kännää.
 
"vieras"
Itse katson pitkin nenän viertä niitä ihmisiä, jotka käyvät kännäämässä, ja katsoisin myös, jos näkisin lapseni opettajan.

Mutta haluaisitko sinä, että lapsesi opettajalla olisi maine "viikonloppuisin perseet olalle", tai että lapsesi koulun opettajakunta kerääntyisi kerran kuussa paikalliseen yökerhoon ryyppäämään?

Jos sitten opettaja haluaa (esim.) kuvatulla tavalla käyttäytyä, on hyvä tietää, että on ihmisiä, joiden mielestä se ei ole ok. Ja hyväksyä myös se, että nämä ihmiset tuovat esim. tällä palstalla ketjuissa sen julki.

Nyt oli sitten kyse yleensä kännäämisestä, ei jokaviikonlopun känneistä
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mäikkääjä;24308479:
Saa arvostella julkkisten pärstää. Eri asia miten arvostelee. Saa käydä kännäämässä. Eri asia miten kännää.
Eli jos arvostelee positiivisesti ettei pärstänkantajalle vaan tule paha mieli, niin asia ok?
Aika eriarvosta muuten että muut ammatinedustajat saavat " hyvällä omallatunnolla " juoda ja istua baareissa ( toisinaan ) mutta yli-ihmisille sitä ei suoda
 
[QUOTE="vieras";24308495]Eli jos arvostelee positiivisesti ettei pärstänkantajalle vaan tule paha mieli, niin asia ok?
Aika eriarvosta muuten että muut ammatinedustajat saavat " hyvällä omallatunnolla " juoda ja istua baareissa ( toisinaan ) mutta yli-ihmisille sitä ei suoda[/QUOTE]

Ei nyt jaksa ruveta nussimaan pilkkua.
Missä on yli-ihmisiä? Mäki tahdon nähdä niitä!
 
[QUOTE="vieras";24308472]Paheksut siis opettajien pikkujouluja ja virkistäytymismatkojakin, vai oletko luullut että siellä on vaan yhteisleikkejä ja kuorolauluja?[/QUOTE]
No saan kai paheksua niitä opettajia, joille näiden mainitsemiesi tapahtumien tärkein anti on viina?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mäikkääjä;24308502:
Ei nyt jaksa ruveta nussimaan pilkkua.
Missä on yli-ihmisiä? Mäki tahdon nähdä niitä!
Arvasinkin että tähän se tyssää ; ) Sä tunnut ainakin pitävän opettajia yli-ihmisinä, ja hyi hyi jos menevät välillä baariin jopa juomaan
 
Kysynpä teiltä tämmöisen kysymyksen:

Kun itse olin ala-asteella, koulun viereisessä metsikössä piileskeli mies, joka tykkäsi tuijottaa suunnistavie pikkutyttöjä ja runkkailla. Tämä mies oli yhden opettajan mies. Tämä nainen siis opetti samassa koulussa.

Pidän pahana jo sitä, että joku pitää itsellään sellaista miestä, mutta pidän vielä pahempana sitä, että se oli OPETTAJAN mies, onko ihan kauheeta ajatella näin?? Meille lapsille vaan vakuutettiin, ettei se teihin koske.
 
[QUOTE="vieras";24308511]Arvasinkin että tähän se tyssää ; ) Sä tunnut ainakin pitävän opettajia yli-ihmisinä, ja hyi hyi jos menevät välillä baariin jopa juomaan[/QUOTE]

Lue mun kommentit uudelleen. Ei minua haittaa, jos joku opettaja baarissa käy. Muita vissiin haittaa.
 
"vieras"
Itse katson pitkin nenän viertä niitä ihmisiä, jotka käyvät kännäämässä, ja katsoisin myös, jos näkisin lapseni opettajan.

Mutta haluaisitko sinä, että lapsesi opettajalla olisi maine "viikonloppuisin perseet olalle", tai että lapsesi koulun opettajakunta kerääntyisi kerran kuussa paikalliseen yökerhoon ryyppäämään?

Jos sitten opettaja haluaa (esim.) kuvatulla tavalla käyttäytyä, on hyvä tietää, että on ihmisiä, joiden mielestä se ei ole ok. Ja hyväksyä myös se, että nämä ihmiset tuovat esim. tällä palstalla ketjuissa sen julki.

Minulle on yksi lysti, missä lasteni opettaja viettää vapaa-aikansa ja miten, ylipäätään mielestäni on typerää kysyä, "haluaisitko sinä, että lapsesi opettalla olisi maine....". Minulla ei ole oikeutta "haluta" mitään lasteni opettajan vapaa-ajalta!! Tärkeää on se, miten hän toimii työssään ollessaan lasten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Rigel, vaihdetaan tilalle lähikauppasi ja sen henkilökunta. Vieläkö olet samaa mieltä?

Mutta haluaisitko sinä, että lähikauppasi kassaneidillä (tai -herralla) olisi maine "viikonloppuisin perseet olalle", tai että lähikauppasi henkilökunta kerääntyisi kerran kuussa paikalliseen yökerhoon ryyppäämään?

Jos sitten kaupan kassa haluaa (esim.) kuvatulla tavalla käyttäytyä, on hyvä tietää, että on ihmisiä, joiden mielestä se ei ole ok. Ja hyväksyä myös se, että nämä ihmiset tuovat esim. tällä palstalla ketjuissa sen julki.
Niin? Lähikauppaani en ehkä vaihtaisi, se kun voisi olla käytännössä hankalaa. Mutta jos kyseessä olisi vaikka ompelijani tai kampaajani, voisin etsiä toista palveluntarjoajaa tilalle.

Ja jos lähikauppani kassaneiti toivoo, että minä arvostan häntä, hänen on syytä osata käyttäytyä sekä työssään että vapaa-ajallaan edes jotakuinkin ihmismäisesti.
 
"öö"
Kysynpä teiltä tämmöisen kysymyksen:

Kun itse olin ala-asteella, koulun viereisessä metsikössä piileskeli mies, joka tykkäsi tuijottaa suunnistavie pikkutyttöjä ja runkkailla. Tämä mies oli yhden opettajan mies. Tämä nainen siis opetti samassa koulussa.

Pidän pahana jo sitä, että joku pitää itsellään sellaista miestä, mutta pidän vielä pahempana sitä, että se oli OPETTAJAN mies, onko ihan kauheeta ajatella näin?? Meille lapsille vaan vakuutettiin, ettei se teihin koske.
Kuka teille vakuutteli? Mitä vanhemmat oli mieltä?
Mä oon nähnyt niin monenlaisia opettajia, että en pidä niitä milläänlailla erikoisina tai erilaisina.
Opettajat myös suojelevat toisiaan viimeiseen asti.
 
[QUOTE="vieras";24308519]Toki toki, kellekkään muulle ryhmällehän ei se viina myöskin ole se aika tärkeä osa pikkujoulua. Ihan naurattaa toi jeesustelu![/QUOTE]
Sinulle se voi olla jeesustelua, toisille ei. Nauraa voit silti ihan vapaasti.
 
"vieras"
Niin? Lähikauppaani en ehkä vaihtaisi, se kun voisi olla käytännössä hankalaa. Mutta jos kyseessä olisi vaikka ompelijani tai kampaajani, voisin etsiä toista palveluntarjoajaa tilalle.

Ja jos lähikauppani kassaneiti toivoo, että minä arvostan häntä, hänen on syytä osata käyttäytyä sekä työssään että vapaa-ajallaan edes jotakuinkin ihmismäisesti.
Jos sä haluat että sua asiakkaana arvostetaan, niin muistappa käyttäytyä asiallisesti. Nuttura mahdollisimman tiukalla ja tuima katse, ne auttaa aina asiassa
 
[QUOTE="vieras";24308522]Minulle on yksi lysti, missä lasteni opettaja viettää vapaa-aikansa ja miten, ylipäätään mielestäni on typerää kysyä, "haluaisitko sinä, että lapsesi opettalla olisi maine....". Minulla ei ole oikeutta "haluta" mitään lasteni opettajan vapaa-ajalta!! Tärkeää on se, miten hän toimii työssään ollessaan lasten kanssa.[/QUOTE]
Mutta ansaitakseen kunnioitukseni lapseni opettaja tunnistaa ainakin sanan "kohtuus" myös vapaa-ajallaan.
 
[QUOTE="öö";24308532]Kuka teille vakuutteli? Mitä vanhemmat oli mieltä?
Mä oon nähnyt niin monenlaisia opettajia, että en pidä niitä milläänlailla erikoisina tai erilaisina.
Opettajat myös suojelevat toisiaan viimeiseen asti.[/QUOTE]

Rehtori/liikunnanope vakuutteli sekä meille, että vanhemmille. Mun oma ope ilmoitti poliisille aina kun kuuli meiltä, muttei sitä saatu koskaan kiinni hoisut kintuissa.
 
[QUOTE="vieras";24308538]Jos sä haluat että sua asiakkaana arvostetaan, niin muistappa käyttäytyä asiallisesti. Nuttura mahdollisimman tiukalla ja tuima katse, ne auttaa aina asiassa[/QUOTE]
Jees, yritän pitää mielessä. Tosin kaupassa käydessäni olen asiakas ja siksi aina oikeassa. Ja lopultakin kaupassa ollaan kiinnostuneita vain minun rahoistani.
 

Yhteistyössä