Onko olemassa vedenkestäviä tusseja, joilla voi piirtää lasiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu, minkälaisiin laseihin oot piirtämässä. Periaatteessa posliininmaalaustussi sopii myös laseihin (koska posliineissakin useimmiten lasitus päällä) mutta kiinnittyäkseen nämä värit vaativat kuumentamisen uunissa ja taas tavalliset lasit eivät sitä hajoamatta kestä.

Mä löysin sellaisia tusseja kirjakaupasta. Niillä on piirrelty lasiin, muoviin ja vaikka mihin eikä ole lähtenyt millään.
Eikä siis ole niitä piirtoheitinkalvolle tarkoitettuja, vaan vähän paksumpia.

Alkuperäinen kirjoittaja nora:
varmaan tiimarista saa sellaisia piirtoheitnkalvo tusseja joissa on merkintä permanent.Sinisenä,mustana ja punaisena ainakin saa.

Voi aivoton minä!!! Kolululla töissä ja käyttelen noita piirtoheitintusseja lähes päivittäin, mut eipä tullut ees mieleen...

No kesälomaa vielä pari viikkoa, joten aivotkin lomalla!

Kiitos vastauksesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
varmaan tiimarista saa sellaisia piirtoheitnkalvo tusseja joissa on merkintä permanent.Sinisenä,mustana ja punaisena ainakin saa.

Voi aivoton minä!!! Kolululla töissä ja käyttelen noita piirtoheitintusseja lähes päivittäin, mut eipä tullut ees mieleen...

No kesälomaa vielä pari viikkoa, joten aivotkin lomalla!

Kiitos vastauksesta :)

Kolululla...!!!
Ei ne kyl ota mua enää takasin töihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin:

Noi kyllä lähtee pois pesussa.

Ei muutes lähe jos lukee permanent tai water-resistant.
Onhan niitä sitten vesiliukoisiakin piirtoheitintusseja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin:

Noi kyllä lähtee pois pesussa.

Ei muutes lähe jos lukee permanent tai water-resistant.
Onhan niitä sitten vesiliukoisiakin piirtoheitintusseja.

Minä kaiverran työssäni lasia ja käytän nimen omaan mallikuvien piirtämiseen noita permanent tusseja, koska ne ei suttaannu kaivertaessa. Kun olen valmis suihkutan lasille ihan valmista ikkunan pesuainetta ja sillä pyyhkimällä lähtevät. Lähtevät myös ruokaöljyn kanssa pois, joten eivät varmaan kestäkäytössäkään....

Yhteistyössä