Onko olemassa tasavertaisia parisuhteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummastelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummastelija

Vieras
Mieheni on ensimmäinen vakava suhteeni, alkuun meillä oli todella ihanaa ja ei ollut riitoja siitä jos toinen halusi lähteä jonnekkin. Mutta nykyään joutuu kysymään lupaa jos haluaa jonnekkin lähteä! sekä minä että mieheni. minusta se tuntuu ihan uskomattomalle että aikuiset ihmiset joutuvat kysymään lupaa! ja yleensä se olen vielä minä kuka kieltää miestä lähtemästä jonnekkin. onko kaikissa parisuhteissa tälläistä? kuuluuko seurustellessa kysyä lupa toiselta?

ja siis en ole mikään 12 vuotias:D olen 22v ja mieheni 33v.

Me ollaan kyllä ihan tasavertaisessa parisuhteessa. Ei periaatteessa tarvita toisen lupaa mutta totta kai menemisistä ym sovitaan ja jutellaan. varsinkin kun lapsiakin meillä on. Mutta en todellakaan tunne kysyväni lupaa mieheltäni kun kerron suunnitellusta viihteilyillasta ja kysyn että onko ok jos menen. Enkä tunne antavani miehelleni LUPAA kun sanon hänelle että senkus menee vaan :D

Meillä on toimiva suhde tuossa asiassa mielestäni. Tasavertaisuus näkyy niin monella eri tavalla ettei sitä pysty kiteyttämään luvan kysymiseen. Tosin sekin toimii meillä myös =) Kummallakin on tapana ilmoittaa asiasta että minulla olisi silloin ja silloin jotain menoa eihän ole tärkeämpää silloin, ja jos ei niin sitten on vapaa liikkumaan halutessaan.

[QUOTE="aapee";23927288]meillä nimittäin tänään viimeksi mies oikein kysyi että "saanko luvan lähteä miesten kanssa mökille?". Ja se tuntui minust todella tyhmälle.:D[/QUOTE]

ehkäpä miehesi haluaa olla kohtelias ja sinä liian nuori ymmärtääkseen sitä...

Meillä ei kysytä varsinaisesti lupaa menoille,mutta tottahan se on että vähän on pakko neuvotella.Ihan käytännön syistä,ei lapset oikein keskenäänkään pärjää.Meillä on kummallakin järki päässä ja sen verran harvassa riennot että ei toisella ole mitään syytä kieltää,kumpikaan ei ole mikään bilehile.

• Tykkää
Reactions: misStar
Kyllä meillä ainakin on tasavertainen suhde.Menoista sovitaan mutta enpä minä ala aikuista miestä kieltämään jos jonnekin haluaa lähteä,osaahan tuo itse ajatella että onko nyt hyvä tilaisuus mennä vai ei.

Ennen lasta mentiin ja tultiin niinkuin haluttiin, usein toki yhdessäkin. Nyt 10v ja lapsen jälkeen asiat vaatii vähän enemmän sovittelua ja kalenterin selailua, mutta periaatteessa luvan kysyminen tuntuu musta vähän, noh, kontrolloinnilta.

Me ainakin ollaan täysin tasavertaisia. Asiaan kuuluu, että kysytään aina toinen toisiltamme, että "sopiiko...", sillä mistäs me tiedetään, että olisiko sillä toisellakin vaikka ollut jotain suunnitelmia. Meilläkin on lapsia. Me emme kiellä toisiltamme menoja, mutta kyllä täytyy vähän tietää missä mennään, kun yhteistä taloutta asutaan.

[QUOTE="Vieras";23927436]Me ainakin ollaan täysin tasavertaisia. Asiaan kuuluu, että kysytään aina toinen toisiltamme, että "sopiiko...", sillä mistäs me tiedetään, että olisiko sillä toisellakin vaikka ollut jotain suunnitelmia. Meilläkin on lapsia. Me emme kiellä toisiltamme menoja, mutta kyllä täytyy vähän tietää missä mennään, kun yhteistä taloutta asutaan.[/QUOTE]

Meillä myös näin.

Ollaan me tasavertaisia... mielestäni.

Mutta kyllä meillä kysytään, voinko mennä. Ihan siksi, että toisella voi olla ollu jotain suunnitelmaa ja toisaalta meillä on lapsia. Ei voi automaattisesti vaan olettaa, että se toinen haluaa/tahtoo/pystyy jäämään sitten lastenvahdiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23927578:
Ollaan me tasavertaisia... mielestäni.

Mutta kyllä meillä kysytään, voinko mennä. Ihan siksi, että toisella voi olla ollu jotain suunnitelmaa ja toisaalta meillä on lapsia. Ei voi automaattisesti vaan olettaa, että se toinen haluaa/tahtoo/pystyy jäämään sitten lastenvahdiksi.

Näin sen täytyy mennä. Kun lapsia on kuvioissa, ei voi olettaa että voi mennä kysymättä niin kuin lystää. Ei meilläkään kielletä menemästä, mutta keskustellaan.