Onko olemassa mitään veritestiä missä näkisi,että onko altistunut homeelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko olemassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29034782]Jokainen ihminen altistuu homeitiöille, joka päivä.[/QUOTE]

Tää on totta, eikä sellaista testiä ole mistä näkyisi oletko lähiaikoina oleillut homeisessa paikassa.
On kyllä olemassa testi josta näkee oletko allerginen homeelle/homeille. Mutta jos oletkin allerginen niin siitä ei tietenkään näy koska ja missä olet elämäsi aikana allergisoitunut.

Googlaa homeoireet niin löydät lähes kaikki homeen aiheuttamat oireet.

Itselläni oireita oli nenäverenvuoto, silmä-ja poskiontelotulehdukset, unettomuus, lihaksien nykiminen+ "sähköiskut", päänsärky.

Olen nyt asunut talossa vuodesta 2007 mikä todettiin keväällä 2009 hometaloksi. Taloon tehtiin perusteellinen remontti kuivauksineen eli vain katto oli periaatteessa talosta jäljellä.
Talon piti olla kunnossa,mutta itse epäilen että kaikki ei ole kuitenkaan ok.

Olen nyt asunut talossa vuodesta 2007 mikä todettiin keväällä 2009 hometaloksi. Taloon tehtiin perusteellinen remontti kuivauksineen eli vain katto oli periaatteessa talosta jäljellä.
Talon piti olla kunnossa,mutta itse epäilen että kaikki ei ole kuitenkaan ok.

Hometalossa olleet tavarat on täynnä sitä homeitiötä ja periaatteessa pilalla. Vaihdoitteko sohvat, patjat, tekstiilit, matot yms. Jos ette niin ne pitäisi ainakin ionisoida, vai miksi sitä toimenpidettä kutsutaan.

Käytännössä kaikissa tyypillisissä maantasalle rakennetuissa rivitaloissa on hometta. Homeita on kuitenkin useita lajeja ja kaikki eivät ole terveydelle haitallisia. En suosittele rivitaloa jos pelkäät hysteerisesti hometta. Ok-talosta puhumattakaan, ellei siinä ole kunnon kivijalkaa (eli käytännössä vanha talo). Osta asuntosi kerrostalosta, eikä siitäkään maan tasalta.

Kannattaa myös ennen ostopäätöstä tutkia, onko rivarissa tehty ns kosteusremontti, eli missä kunnossa perustukset ovat. Monissa 70- ja 80-luvun yhtiöissä on pian tulossa mittavat remontit esim. puutteellisten salaojien ja perustusten kastumisen vuoksi.

[QUOTE="vieras";29034899]Hometalossa olleet tavarat on täynnä sitä homeitiötä ja periaatteessa pilalla. Vaihdoitteko sohvat, patjat, tekstiilit, matot yms. Jos ette niin ne pitäisi ainakin ionisoida, vai miksi sitä toimenpidettä kutsutaan.[/QUOTE]

Itse olen käynyt useamman lääkärin luona homeoireiden takia, mutta vastaus on aina sama: on testi joka näyttää oletko altistunut homeelle, mutta testi on epäluotettava koska kaikki ihmiset ovat jonkin verran altistuneita ja eri ihmiset kehittävät vereen vasta-aineita eri tavalla. Testi ei myöskään kerro oletko altistunut lähiaikoina vaiko vuosia sitten. Eli testi on turha.
Aina pitäisi tutkia rakennus jossa oireita saa, mutta eihän se ole aina mahdollista...
T: eräs useammasta vuokra-asunnosta pois muuttanut kun vuokranantaja ei halunnut tutkituttaa asuntoa.

[QUOTE="vieras";29035379]Itse olen käynyt useamman lääkärin luona homeoireiden takia, mutta vastaus on aina sama: on testi joka näyttää oletko altistunut homeelle, mutta testi on epäluotettava koska kaikki ihmiset ovat jonkin verran altistuneita ja eri ihmiset kehittävät vereen vasta-aineita eri tavalla. Testi ei myöskään kerro oletko altistunut lähiaikoina vaiko vuosia sitten. Eli testi on turha.
Aina pitäisi tutkia rakennus jossa oireita saa, mutta eihän se ole aina mahdollista...
[/QUOTE]

Näin se on. Pitäisi olla vertailukohta rakennuksen seinästä, kasvaako siellä joku merkittävä pöpö ja sitten onko vastinetta verikokeissa.
Lisäksi kannattaa muistaa että todennäköisesti suurempi osa ihmisistä ei mitenkään allergisoidu homeille vasta-aineita tuottaen vaan homeet ja niiden aineenvaihduntatuotteet aiheuttavat toksisia ärsytysreaktioita limakalvoilla = oireet.

http://www.ttl.fi/fi/palvelut/turvallisempi-tyoymparisto/mikrobiologiset-analyysit/Documents/Elisa-analyysilahete_Vasta-aineet%20biologisille%20altisteille.doc

Yhteistyössä