Onko olemassa jotakin piuhaa jolla saa nettitikun yhdistettyä tabletin mikrousbiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tabletin ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tabletin ostaja

Vieras
Nettitikussa luonnollisesti normaalikokoinen usb ja ne tabletit joita olen katsonut ovat sellaisia, että sim-kortille ei ole paikkaa. Mulla ei ole puhelimessa wi-fiä eli en saa sitä kautta jaettua nettiä enkä ole ainakaan vielä päässyt selvyyteen miten se tapahtuu bluetoothin kautta. Sen takia ajattelin, että jos ostan tabletin niin laitan kylkeen kiinni nettitikun jota käytän läppärissä. Nyt vain pitäisi olla siihen väliin sopiva piuha.

Toki simkorttipaikallisia tablettejakin on, mutta en halua ostaa niin kallista tablettia vaan haluan jonkun halvemman. Läppäri on niin iso, että sitä ei jaksa joka paikkaan ottaa mukaan.

Ja sori kun kyselen tyhmiä, mutta mä en ole mikään tietokonenero. :D

Alkuperäinen kirjoittaja sgkös;29683804:
Kyllä mulla vaan toimii netti tabletissa just noin laitettuna. En tiedä mitä ihmettä edellä olevat väittävät.

Ja mulla se piuha tuli tabletin mukana.

Mitähän tässä nyt sitten uskoisi. Ei ole kiva jos tilaan tabletin ja sitten en pääsekään sillä nettiin.

Ostappa sille mokkulalle telakka. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18769/dggtj/DNA-Mokkula-3G-4G-LTE-WLAN-Sierra

Halvempia on. Google auttaa ja etsivä löytää.

No mä en osaa sanoa mikä KANNATTAA ostaa mut sanonpa ihan faktana että mulla toimii netti noin. Täällä nyt aina saa ihan mutuvastauksia, sellasia noikin 'ei toimi'-jutut on. Mulle kyllä väitettiin Saunalahden liikkeessäkin etten saa mokkulalla käytettyä nettiä tabletissa ellei siinä ole sim-korttipaikkaa mutta kuten sanoin jo pari kertaa, tuon piuhan kanssa toimii.

Uusimmissa kännyköissä on internet- yhteyden jakamismahdollisuus langattomasti, ts. kännykkä toimii mokkulana. Ei kannata mieleatäni maksaa nykyään enää sim-kortillisista iPadeista kun tuo ajaa saman asian. Täys nettiliittyymä vaan kännykkään.

[QUOTE="a p";29683750]Kertokaa avuttomalle, että miksi ei pääse nettiin tuolla tavalla? Kun keksisin miten tuo puhelimen bluetooth toimii. :headwall:[/QUOTE]

Se toimii aivan hyvin. Puhelimesta laitetaan bluetooth päälle ja annetaan asetuksista lupa tabletille käyttää puhelimen datayhteyttä.

Asetukset - yhteydet - lisää verkkoja - internet-yhteyden jakaminen - bluetooth-yhteys. Näin siis Samsung Galaxy S3 luurissa jossa on Android. Samasta asetuskohdasta löytyy myös käyttö wi-fi tukiasemana eli laitteen internetyhteyden jakaminen muille laitteille.

No mulla on Applen kamat, mutta laitan siis kummastakin vehkeestä blootoothin päälle, mobiiliverkon päälle j a oma yhteyspiste päälle. Jossain vaiheessa mä laitoin alussa, että muodosta parit.

[QUOTE="a p";29683788]Miksi tabletin käyttämisestä on tehty noin vaikeaa, siis netin suhteen. :headwall:[/QUOTE]

Miten niin vaikeaa? Itsehän et suostu ostamaan kalliimpaa, jolla saisi muutenkin tuon wi-fin kautta. Se on ihan oma valintasi. Seuraavaksi varmaan valitat, kuinka sähkövatkain ei toimi monitoimikoneena.

Yhteistyössä