Onko olemassa jotain vuokratyösopimusta? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen siis vuokrafirman kautta töissä. Soppari "toistaiseksi voimassaoleva" ja työtunneiksi per viikko (ei muuta) 30-40h viikko kirjattu soppariin.

Tämä ei nyt ole alkuukaan toteutunut. Eikös niiden pidä kuitenkin maksaa vähintään toi 30h vaikka töitä ei olisi? Pelkään että mua nyt kusetetaan, kun eivät maksa! Töiden vähyys ei ole oma vikani, miten tää nyt menee.

ÄLKÄÄ ikinä menkö vuokrafirmoihin. Ziisus!

Vuokrafirma perusteli maksamattomuutta lähinnä sillä, että ovat vuorkafirma ja että niillä on jokin "vuokratyösopimus" aina. Moisesta en ole ikinä kuullut!

Jos sopimuksesi on, kunten sanoit, vakkari, ei vuokrafima mielestäni eroa mitenkään mistään muusta. Jos on tuntimäärä sovittu, se tehdään, jos töitä ei ole, ne joutuu kyllä maksaa sen minimituntimäärän mukaan.

Ei ole olemassa mitään vuokratyösopimusta. Ihan puuta heinää! Niiden pitää maksaa luvattujen vähimmäistuntien mukaan, eli kohdallasi 30h. Vuokratöissä itsessään ei ole vikaa, mutta nyrkkipajoja with no name, niitä kannattaa välttää. Alalla on tuolla perähikiöillä mies ja läppäri -tyylisiä ”yrityksiä”.

Oletko nyt ihan varma että ei ole 0-40 tuntia? Itsellä oli soppari, vieläpä kaupan alan tessin mukaan. 0-37,5 tuntia viikko. Sain purettua sopparin nopeasti, koska kaupan ala ei edes tunne nollasoppareita!

Kannattaa olla tarkkana. Itse en ainakaan ikinä enää sekaannu vuokratyöfirmoihin, oli mikä oli!

Nähdäkseni sinun kuuluu saada palkka, vaikka ei olisi hommia, tuolta 30 tunnilta.

Olin itse joskus samanlaisessa tilanteessa. Varaudu siihen, että kuulet vaikka mitä selityksiä, ne yrittää kyllä kaikkensa, ettei tarvitsisi maksaa :eek:

Jos kuulut liittoon, ulkoista asia heille. Mulla meni liki 6kk ja hikinen vääntö, että sain rahat. Ja kun lopputili lopulta tuli, siitä tietenkin puuttui lomarahat :mad: Ja taas uusi vääntö :X3:

Se jälkeen en vuokrafirmoille ole töihin mennyt, enkä tule ikinä menemään!

Uusimmat

Yhteistyössä