Onko olemassa joku sellainen koirarotu, joka ei aiheuta allergiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, oletko tutustunut Portugalinvesikoiraan? Meillä ollut, eikä ole koskaan aiheuttanut allergiaa kenellekkään. Meille hankittiin tämä rotu, koska alusvillaa ei ole eikä karvaa lähde. Meidän perheessä lapset olivat allergisia, mutta tästä rodusta ei ole tullut mitään. Pesimme koiran n. 2kk välein.

Kannattaa kysyä kasvattajilta lisätietoa. Ihanan lempeitä, eikä edes hauku!

Meillä on cotoni ja minä olen allerginen koirille. Pahiten allergisoivia ovat koirat, joilla on sileä ja lyhyt karva, kuten bokserit ja ajokoirat. Pitempi karvaisten kanssa pystyn olemaan samassa tilassa, jos en koske niihin. Cotonin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Ei tule mitään oireita. Mutta sekään ei käy tietenkään kaikille, kaikki koirat voivat allergisoida. Mutta ainakin meillä tuo cotoni on ollut ongelmaton allergian suhteen. Nyt haaveilen toisesta cotonista tai vaihtoehtoisesti esim. tuo valkoinen länsiylämaanterrieri kuulostaa kivalta.

olen itse todella allerginen ja mulla on astma silti meen aina kamulle moneksi tunniksi ja niillä on 3koiraa aluksi tuli kauheaa silmän kutiamista mutta vähitellen ei ole tullut mitään oireita. eli olen tullut kaverin koirille immuuniksi. olen myös perheen kesken harkinnut koiran ostoa mutta äiti sanoo vaan ei siitä kukaan huolehdi ku on kuullemma itse halunnut koiran ja sen sai mutta kota sitä ulkoilutti ja pesi hänen äiti isi veli sitten hän ja sen jälkeen sisko.

Eri yksilötkin allergisoivat erilailla. Eli jos kokeilet ottaa naapurin villiksen viikoks eikä tuu oireita, mutta hankittuasi oman villiksen, oireita kanssa saattaa tullakin. Eli kannattaa ainakin olla hyvä plan B jos uusi pentu aihettaakin oireita.

Mutta oonpahan nähny allergisissa perheissä sakua, labbista ja kiinanharjakoiraa!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
minulla on 3 chihuahuaa eikä allergisoi oon huomannu että kaikilleon oma koira rotu paitsi jos on vakava allergia ja siedätys hoitoon oon itte menossa syksyllä toisia koira rotuja se kestää vaan 3v

Yhteistyössä