Onko olemassa ihmisiä, jotka eivät tosiaan osaa erottaa ilkeyttä ja mielipiteensä sanomista?

• Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Kun minusta tuntuu, että täällä ainakin on.

Jos jotain esimerkiksi kehutaan, niin heti tulee joku, joka tavallaan imee pois sen kehun sanomalla jotain kielteistä. Sitten kun siitä sanotaan, tää sama tyyppi tulee ja sanoo, että se oli vain hänen mielipiteensä.

Kannattaako se mielipide tulla joka paikkaan sanomaan? Onko se toisen kehuminen niin paljon itseltä pois, että on pakko tulla tavallaan kumoamaan se?

petra
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Jos jotain esimerkiksi kehutaan, niin heti tulee joku, joka tavallaan imee pois sen kehun sanomalla jotain kielteistä. Sitten kun siitä sanotaan, tää sama tyyppi tulee ja sanoo, että se oli vain hänen mielipiteensä.

Kannattaako se mielipide tulla joka paikkaan sanomaan? Onko se toisen kehuminen niin paljon itseltä pois, että on pakko tulla tavallaan kumoamaan se?
musta tuntuu, että niillä ihmisillä on itsellä vaikeaa. Ja silloin tuntuu ilmeisesti, että se on itseltä pois jos toista kehuu? Tämäkin palsta olisi paljon kivempi paikka, jos kannustettais ja kehuttais toisia, eikä vain aina mitätöistäs ja painettais alas. Mutta jos on hyvä itsetunto, niin tuollaiset alaspainamiset ei tunnu missään. Tietää itse, että on just hyvä sellaisena ja kelpaa :).

Rukoilijasirkka
ihmettelin kun tota Gracea tossa yhdessä aloituksessa kehuttiin kauniiksi, niin heti joku tulee siihen jotain sanomaan. Musta se vaan on ihan tyhmää ja huonoa käytöstä.

mutta
minusta tuntuu nyt sirkkaseni että sä et ole ihan tasapinossa itsesi kanssa. Minusta on selvää, että jos oman kuvani tänne laitan niin kommenttia tulee ja monenlaista, kuten mielipiteisiinkin sataa monenlaista vastakirjoitusta.
Ei täällä voi leikkiä jos ottaa kaiken niin henk.koht. Eikä kai gracea haukuttu, jotkut totesi että on tavallisen näköinen ja se on kai ihan vielä sallittu mielipide. Kuka elää vain pelkällä kiitoksella? Ei kukaan.

ihmettelin kun tota Gracea tossa yhdessä aloituksessa kehuttiin kauniiksi, niin heti joku tulee siihen jotain sanomaan. Musta se vaan on ihan tyhmää ja huonoa käytöstä.
mun varmaan pitäis nyt olla sit sanomatta: että minusta sinä siinä kommentoit tylymmin. mielipiteistähän juuri pitääkin olla erimieltä.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
minusta tuntuu nyt sirkkaseni että sä et ole ihan tasapinossa itsesi kanssa. Minusta on selvää, että jos oman kuvani tänne laitan niin kommenttia tulee ja monenlaista, kuten mielipiteisiinkin sataa monenlaista vastakirjoitusta.
Ei täällä voi leikkiä jos ottaa kaiken niin henk.koht. Eikä kai gracea haukuttu, jotkut totesi että on tavallisen näköinen ja se on kai ihan vielä sallittu mielipide. Kuka elää vain pelkällä kiitoksella? Ei kukaan.
Oletko muka ikinä kuvaas laittanut? ethän uskalla kommentoida, kuin harmaana.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
mun varmaan pitäis nyt olla sit sanomatta: että minusta sinä siinä kommentoit tylymmin. mielipiteistähän juuri pitääkin olla erimieltä.
Kyllä, sun ois pitänyt jättää toi sanomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
Kyllä, sun ois pitänyt jättää toi sanomatta.
vastaan kuten sinä:
Joo ei varmaan, mutta ei tarvii tulla sanomaan, ku ei sulta oo kysytty.

mutta
Oikeasti vietä mukava viikonloppu. Ei harmaat ole sun vihollisia ja oikeasti kaikilla ei ole mitään intressejä laittaa omaa kuvaa tänne. Mulla on musta identiteetti ja käytänkin sitä, mutta kuvaa tai yhdenkään perheenjäsenne kuvaa en tänne anna. Se on mulle ollut alusta asti selvä punainen lanka.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Oikeasti vietä mukava viikonloppu. Ei harmaat ole sun vihollisia ja oikeasti kaikilla ei ole mitään intressejä laittaa omaa kuvaa tänne. Mulla on musta identiteetti ja käytänkin sitä, mutta kuvaa tai yhdenkään perheenjäsenne kuvaa en tänne anna. Se on mulle ollut alusta asti selvä punainen lanka.
Miksi et uskalla sillä sitten kirjoittaa tähänkään? jos et kerran ole vihollinen?

No on.

Ja sitten on niitä jotka eivät osaa erottaa rehellistä faktaa ilkeilystä.

Ja sitten on tilanteita joissa vaan hetki ei ole sopiva ja tulee väärinkäsityksiä.

Aina ei jaksa selitellä, pitäisihän neutraali kannanotta asiaan kuin asiaan pystyä ottamaan sellaisena miksi se on tarkoitettu.

Tässä minä nyt olen. Olen siis sitä mieltä, että on rumaa haukkua ketään ulkomuodon takia. Mutta en koskaan tule laittamaan oman perheen kuvia tänne. Se on liian intiimiä. Koita ottaa vähän iisimmin, jooko. Täällä on ilkeitä ihmisiä, mutta pitää osata vaan sivuuttaa. Mä ainakin teen niin. :hug:

vieras
Siis mielipiteensä, jopa negatiivisen tai valtavirran vastaisen, saa jokainen sanoa! Mutta, sitä voi vähän miettiä millä tavalla sen asiansa esittää. Siinä on suurikin ero sanooko: "no ei ole mun mieleen mutta varmasti on jonkun toisen" tai "voi v*ttu miten ruma!!!".

Tuossa menee se raja, ilmaiseeko vaan mielipiteensä vai onko tarkoituksella ilkeä. Tommoset "yök", "hyi" sanomiset nyt vaan on todella lapsellisia ja luulisin niiden käyttäjän itsekin ymmärtävän ettei anna kovin fiksua kuvaa itsestään.

äitee

No joo kun se näköjään on vaikeaa olla tällä palstalla empaattinen totta myös on että joko haukutaan tai suorastaan ilkeillää usein en kässää miksi ja minun mielestä Grace on myös kaunis : ) eihan sitä voi koskaan sanoa mitään ystävällistä eihän?

.........
en ymmärrä ihmisiä jotka sanovat että puhun suoraan tai pitää puhua suoraan. minusta se on usein tarpeetonta varsinkin kun on kyse jonkun ulkonäöstä koska silloin ei saa toiselle aikaan muuta kuin pahanmielen.

äitee
Alkuperäinen kirjoittaja .........:
en ymmärrä ihmisiä jotka sanovat että puhun suoraan tai pitää puhua suoraan. minusta se on usein tarpeetonta varsinkin kun on kyse jonkun ulkonäöstä koska silloin ei saa toiselle aikaan muuta kuin pahanmielen.
No joo mutta minut on ainakin kotona opetettu että mieltä voi olla vaikka mitä mutta kaikkea ei tarvi laukoo ulos. eli joskus o hyvä pitää mölyt mahassa ettei osoita tyhmyyttään

juupeli

;)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja .........:
No joo mutta minut on ainakin kotona opetettu että mieltä voi olla vaikka mitä mutta kaikkea ei tarvi laukoo ulos. eli joskus o hyvä pitää mölyt mahassa ettei osoita tyhmyyttään
Niin siis sitä toi kai yritti sanookkin. =)

Yhteistyössä