Onko olemassa hiusvärejä herkälle päänahalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TriStessse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TriStessse

Vieras
Siis niin herkälle että reaktio värjäykseen on järkyttävä? Pää ja korvat turpoaa, iho märkii ja kutittaa aivan valtavasti. Blondausaineita joten kuten kestää, mutta punaset ja varsinkin tummat tekee tuon edellämainitun. Ja mustan tukan haluaisin.. :(

En ole mikään asiantuntija, mutta unohtaisin kyllä värjäyksen jos reaktio olisi tuollainen. Itse kärsin atooppisesta ihottumasta myös päänahassa ja olen nyt kokeillut vaikuttaako värjäämättä jättäminen mitenkään. Ei ainakaan paremmaksi ole tullut, ehkä jopa pahemmaksi (sitä nyt ei tietenkään tiedä mistä paheneminen johtuu). Atooppisellahan hiusväri voi jopa tavallaan hoitaa hiuspohjaa, ellei sitten ole juuri allerginen jollekin ainesosalle.'

On olemassa myös allergiakampaamoja, kannattaa ehkä kysyä mielipidettä sieltä. Myös allergiatesteihin voi pyytää lähetettä niin ehkä saa selville mikä ainesosa allergian aiheuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen vuosien saatossa herkistynyt hiusväreille niin että enää en uskalla ottaa kuin raitoja sen raitahupun kanssa. Ei pääse värit suoraan iholle.

Voiskohan sen hupun kanssa laittaa mustan värin? Vai tuliskohan hölmön näkönen kun ei olis joka kohdassa?

Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen vuosien saatossa herkistynyt hiusväreille niin että enää en uskalla ottaa kuin raitoja sen raitahupun kanssa. Ei pääse värit suoraan iholle.

Voiskohan sen hupun kanssa laittaa mustan värin? Vai tuliskohan hölmön näkönen kun ei olis joka kohdassa?

Ehkä tuota vois kokeilla, tosin se raitaaine on sellaista kiinteää, kun taas normaali hiusväri juoksevampaa, joten sitä voi helposti mennä niistä rei´istä päänahkaan. Muutenhan tuo voisi onnistuakin, saahan sen hupun lpi vedettyä niitä hiustuppoja tosi tiheään.

Mä käyn kampaajalla, joka käyttää Simin tuotteita. Hajuttomia ja allergiaystävällisiä. Mulla on monenlaisia allergioita, esim. koboltille, jota on joissakin väriaineissa. Ei enää kutise eikä kirvellä eikä hajutkaan haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Olen atoopikko ja mulla on todettu hartsiallergia, mutta liekö sitä hiusväreissä? :|

Miten tuo hartsiallergia on todettu?

Allergiatestissä, jossa lätkittiin selkään kaikenlaista ja ei saanu moneen päivään käydä suihkussakaan. Yhtä kohtaa kutitti vietävästi, ja se oli juuri hartsi. En kyllä edes tiedä missä kyseistä ainetta on..

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Olen atoopikko ja mulla on todettu hartsiallergia, mutta liekö sitä hiusväreissä? :|

Miten tuo hartsiallergia on todettu?

Allergiatestissä, jossa lätkittiin selkään kaikenlaista ja ei saanu moneen päivään käydä suihkussakaan. Yhtä kohtaa kutitti vietävästi, ja se oli juuri hartsi. En kyllä edes tiedä missä kyseistä ainetta on..

Ahaa, minä vähän yritinkin ihotautilääkäriltä kysellä kannattaisiko tuota lapputestiä tehdä. Yksityisellä ei kyllä ole varaa sitä teettää, joten pitäisi saada lähete julkiselle puolelle.

Yhteistyössä