Onko ok viemiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaveri pariskunta rakensi uuden talon muuttivat vasta. Nyt sitten syntyi vauva. Lapsia jo ennestään useampi.
Olen menossa sinne päiväksi hoitamaan lapsia kun äiti ei vielä kotona ja miehellä töitä.
Ajattelin sit viedä samalla vauvalahjan ja tupaantuliaislahjan.
Vauvalahjaksi ajattelin leipoa Daim-valkosuklaa kakun. Ja tupaantuliaislahjaksi leipoa useamman leivän laittaa ne koriin missä suola- ja pippurimyllyt ja keittiöpyyhkeitä. Lisäksi lapsille jotain karkkia vielä.

[QUOTE="vieras";28079326]Kaveri pariskunta rakensi uuden talon muuttivat vasta. Nyt sitten syntyi vauva. Lapsia jo ennestään useampi.
Olen menossa sinne päiväksi hoitamaan lapsia kun äiti ei vielä kotona ja miehellä töitä.
Ajattelin sit viedä samalla vauvalahjan ja tupaantuliaislahjan.
Vauvalahjaksi ajattelin leipoa Daim-valkosuklaa kakun. Ja tupaantuliaislahjaksi leipoa useamman leivän laittaa ne koriin missä suola- ja pippurimyllyt ja keittiöpyyhkeitä. Lisäksi lapsille jotain karkkia vielä.[/QUOTE]

tosi hieno lahja ja päälle tämäkin, kun olet hoitamassa perheen lapsia.
Minusta jo tämä, kun hoidat perheen lapsia on jo suuri lahja.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
[QUOTE="Memmu";28079353]Nam :D[/QUOTE]

Kiitos. Jotenki tuntuu että pitäis olla vielä jotain lisäksi. Budjetti vaan niin tiukilla ettei oikein ylimääräisiä voi ostaa.

[QUOTE="a p";28079372]Kiitos. Jotenki tuntuu että pitäis olla vielä jotain lisäksi. Budjetti vaan niin tiukilla ettei oikein ylimääräisiä voi ostaa.[/QUOTE]

Jos näin paljon pystyt laittamaan, ei sinun budjetti voi olla vielä tiukoilla.

Itse olen köyhä opiskelija ja varmaan veisin vaan itseni, koska onhan siinäkin jo lahjaa kun hoitaa perheen lapsia päivän.

[QUOTE="a p";28079372]Kiitos. Jotenki tuntuu että pitäis olla vielä jotain lisäksi. Budjetti vaan niin tiukilla ettei oikein ylimääräisiä voi ostaa.[/QUOTE]

Voi ei tarvitse! Jo tuo mitä olet tehnyt kuulostaa tosi hyvältä! Ihan varmasti ystäväsi arvostaa kaikkea tekemääsi. Ja jos ei arvosta, on vika jossain muualla kuin sinussa! Olet ihana, minä ainakin olisin tosi onnellinen tuosta kaikesta.

[QUOTE="vieras";28079419]Voi ei tarvitse! Jo tuo mitä olet tehnyt kuulostaa tosi hyvältä! Ihan varmasti ystäväsi arvostaa kaikkea tekemääsi. Ja jos ei arvosta, on vika jossain muualla kuin sinussa! Olet ihana, minä ainakin olisin tosi onnellinen tuosta kaikesta.[/QUOTE]

Tuo kuulostaa jo tosi paljolta, kun teet paljon itse leiipomalla+ kaikkea muutakin vielä päälle.

Onnellisia varmasti ovat kun tuon viet ja varmaan pienempikin muistaminen riittää, mutta sinä teet niin kuin sinusta itsestäsi parhaimmalta tuntuu.

Ihanalta kuulostaa! Sitä vaan mietin, että milloin se äiti pääsee sairaalasta vauvan kanssa kotiin? Saako hänkin tuoretta leipää vai kannattaisko sun laittaa osa pakastimeen? Ois mahtava yllätys hänellekin. :)

Kiitos kommenteista. Tottunu vaan että kun jotain laittaa niin sit kunnolla. En tiedä milloin äiti pääsee sairaalasta. Mutta leivät on jo pakastimessa ja kakun ajattelin viedä vuoassa minkä voi kans sit laittaa pakastimeen et saavat sit omalla porukalla syödä kun haluavat. En löytänyt niitä pahvisia kakkurasioita ois ehkä ollu asiallisempi. Enkä enää ehdi kauppaan kauemmas kun täältä ei mitään saa. Ja vuoan joudun sit pyytämään takaisin...

[QUOTE="a p";28079491]Kiitos kommenteista. Tottunu vaan että kun jotain laittaa niin sit kunnolla. En tiedä milloin äiti pääsee sairaalasta. Mutta leivät on jo pakastimessa ja kakun ajattelin viedä vuoassa minkä voi kans sit laittaa pakastimeen et saavat sit omalla porukalla syödä kun haluavat. En löytänyt niitä pahvisia kakkurasioita ois ehkä ollu asiallisempi. Enkä enää ehdi kauppaan kauemmas kun täältä ei mitään saa. Ja vuoan joudun sit pyytämään takaisin...[/QUOTE]

Varmasti ilahtuvat :)

Jotenkin ei vaan osaa laskea noita omia leipomuksia et ne ois jonkin arvoisia tms. Jostain syystä tuntuu että kaupasta ostettu on jotenkin hienompaa ja arvokkaampaa.. Vaikka todellakin ite tykkään jos joku tuo jotain ite leivottua lahjaksi.

Oonko ainoa, joka ois tosta lahjamäärästä jo vähän kiusaantunut? Siis jos joku tulisi vahtimaan lapsiani (ihan riittäisi jo sekin), ja vauva- ja tuparilahjat päälle. Jos mulle toisit niin ennemmin vaikka ilman kakkua :).

[QUOTE="vieras";28079565]Oonko ainoa, joka ois tosta lahjamäärästä jo vähän kiusaantunut? Siis jos joku tulisi vahtimaan lapsiani (ihan riittäisi jo sekin), ja vauva- ja tuparilahjat päälle. Jos mulle toisit niin ennemmin vaikka ilman kakkua :).[/QUOTE]

Minulle tulisi ainakin paineita muistamisesta eli minun pitäisi tehdä myös toiselle vastapalveluksena jotain, kun hän saa vauvan ja rakentaa talon.

[QUOTE="nii";28079620]Minulle tulisi ainakin paineita muistamisesta eli minun pitäisi tehdä myös toiselle vastapalveluksena jotain, kun hän saa vauvan ja rakentaa talon.[/QUOTE]

Niin tai muuten vaan paineita, kun ap:lle ylipäätään menee vuorostaan kylään sitten kun vauva-arki tasoittuu. En oikeasti siihen vauvarumbaan haluaisi mitään syyllisyys-kiitollisuudenvalkafiilistä päälle. Saatan olla tosin tympeä outo suomalainen näissä mietteissä.

[QUOTE="vieras";28079642]Niin tai muuten vaan paineita, kun ap:lle ylipäätään menee vuorostaan kylään sitten kun vauva-arki tasoittuu. En oikeasti siihen vauvarumbaan haluaisi mitään syyllisyys-kiitollisuudenvalkafiilistä päälle. Saatan olla tosin tympeä outo suomalainen näissä mietteissä.[/QUOTE]

Minulla on sama juttu. Koen, että jään aina kiitollisuudenvelkaan ja sitten yritän antaa yhtäpaljon toiselle takaisin, mitä toinen on antanut minulle.
Tämä on vaan minun luonteeni. Siksi toivonkin, että muistamiset minulle ovat mahdollisimman pieniä, koska en pysty pienistä rahoistani antamaan toisella kovin suuria lahjoja.

Yhteistyössä