Onko ok viedä vaippoja lahjaksi kun menee vauvaa kattoon?

  • Viestiketjun aloittaja lapseton
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mun mielestä kuulostaa järkevältä lahjalta. Voithan vielä ilmoittaa, että et oikein tiennyt, mitä olisit ostanut, joten päätit tuoda jotakin sellaista, mille varmasti on käyttöä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sopuli:
No on se vähän outo lahja. Varsinkin kestovaippaperheelle :D

Tiedän että eivät kestoile,tietty veisin kestoja jos niitä käyttäisivät. Lapsi on perheen neljäs,kaikki samaa sukupuolta ja siksi mietin muutaku vaatetta.
 
mie
Otin ilolla vastaan ne pari vaippapakettia joita esikoisen aikaan sain. Jotenkin odotin että ihmiset olisivat ennemmin tuoneet vaik sen vaippapaketin kuin kukkia. Nuorimmaiselle kukaan ei tainnut tuoda vaippoja. Itse aion viedä tulevalle kummitytölleni vaippoja.
Mites siihen vaippapaketin lisäksi vaik joku body tms. (Et jäis joku "pysyvä" muisto eikä kaikki menis "p.askan mukana roskiin". heh.....
 
minni
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Mitä mieltä olisitte jos saisitte? Lisänä joku talkki rasva tms.
Mä en ainakaan ole koskaan tarvinnut mitään talkkia. Sitä ei nykyään käytetä niin usein kuin ennen..

Paras lahja mun mielestä olisi harsot (eli ns. sideharsovaipat, myydään ihan marketeissakin). Niitä voi käyttää halutessaan vaippoina, puklurätteinä, pepun kuivaukseen ym. ym. Meillä niitä käytetään tosi paljon eikä ne äitiyspakkauksessa tulleet riittäneet mihinkään. Niitä saa myös kauniin kuviollisia jos ei halua tavallisia valkoisia ostaa.
 
Mä oikein toivoin vanhemmilta ja isovanhemmilta vaippoja kukkien sijaan =) Meille ainakin mieluinen lahja olleet.

Toinen lahja, mikä oli mun mielestä kanssa tosi hyvä, on pesuaineet. Miehen eräs kaveri toi ison satsin hajustamattomia pyykinpesuaineita, huuhteluainetta, saippuaa :) Hyvin keksitty ei perheelliseltä mieheltä.
 
Jenni
Me saatiin aikoinaan vauvalahjaksi amme, joka oli täynnä kaikkea tarpeellista. Harsoja, tuttipulloja, tutteja, tuttiketju, tuttelia, vaippoja (tuojalla oli merkit tiedossa), liivinsuojia, siteitä mulle, korvatulppia miehelle (kolmivuorotyö), pullapussi, kahvipaketti, nännirasvaa, vauvarasvaa, talkkia, vauvanpyyhe, potkupuku, hyttyssuoja vaunuihin (silloin ei ollu vakiona vaunuissa) sadesuoja myös, lahjakortti lastentarvikeliikkeeseen ja paikalliseen ruokakauppaan. Koko komeus oli kääritty kauniisti sellofaaniin ja päällä oli vaaleanpunainen iso rusetti. Siinä ammeessa oli pajlon muutakin, mutta koko listaa en muista, on se tuolla vauvakirjassa. Tuo oli tarpeen ja ihana lahja. Se oli 90-luvun alkua..mutta tuo lahja toimii edelleen. Vein samanlaisen kummilapseni perheeseen ja kiitosta tuli ja se muistetaan edelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos et halua viedä mitään pysyvää muistoa, niin miksei vaipat ole ok. Koko ja merkki pitää sitten olla tiedossa.
Kun lahjoja tulee paljon, niin harva lahja jää edes mieleen tahi sitä ripustetaan kaikkien näkyville vuosikausiksi killumaan. Persoonallinen idea taas jää kyllä minun mieliini. Jos kaikki tuovat jonkun tylsän valokuvakehyksen, niin vaippakakun tuoja kyllä ikuisesti muistetaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jees,mutta kaikille ei sitte kelpaa ihan perushalpisvaipat vaan pitää olla liberoa tai pampperssia...
Joskus se kuule on kiinni siitä että se libero sattuu sopimaan iholle ja vauvan muodolle. Kelpaaminen on kaukana siitä että tulee sitä pyykkiä ja rikkinäinen iho sopimattomista. On koitettu erilaisia ja silti paras on tietty merkki.
 

Yhteistyössä