Onko ok käyttää vaippoja 3v asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä jäi esikoiselta vaippa kokonaan pois 2 v 2 kk iässä, ja poika 1 v 9 kk OLI jo suhteellisen päiväkuiva mutta sairastelun takia tuli takapakkia.
Kai vaippoja voi käyttää niin kauan kuin on tarvis =). Oma toive ja tavoite on se, että poika alkaisi olla edes päiväkuiva ensi vuoden alussa, kun täyttää kaksi vuotta, ja jos olisi ensi kesänä jo yökuivakin niin se olisi tosi jees. Tosin yökuivaksi ei voi opettaa.

Ei kaikki lapset opi päiväkuiviksi vuoden ikäisinä. Lapsentahtisuus on ihan hyvä juttu.Hiljaa hyvä tulee.

Meilläkin on innostunu pottailusta vasta nyt kunnolla.Ikää kohta 2.v.Vielä hetki sitten huusi,kun syötävä kun ois pitäny potalle istua.En sitten viitsiny huudattaa ja nyt sitten pienen tauon jälkeen sujuukin jo paljon paremmin.Haluaa/pyytää itse potalle muutamia kertoja päivässä :)

Sälli pääsi eroon vaipoista 2v 2kk iässä, siis myös yövaipoista, Likka oli 3v ja tää Neiti on nyt 2,5v eikä toivoakaan et kävis potalla..

Joten juu, on ihan ok.

(mulla on täällä hoidossa tänään 2,5v joka on ollu jo pitkään "kuiva", ja jonka jäljiltä olen tänään pessyt 2 vaatekertaa ja lattioita sekä pissasta ja kakasta, ennemmin pidän vaikka 4v asti vaippoja kun tuohon alkaisin)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
mulla on täällä hoidossa tänään 2,5v joka on ollu jo pitkään "kuiva", ja jonka jäljiltä olen tänään pessyt 2 vaatekertaa ja lattioita sekä pissasta ja kakasta, ennemmin pidän vaikka 4v asti vaippoja kun tuohon alkaisin

Tuo on muuten sellainen asia, jota en ymmärrä: miksi lapsella ei ole vaippaa, jos pissat ja kakat tulee kuitenkin monta kertaa päivässä housuun, sohvalle, sänkyyn, lattialle? :headwall:
Meidän tyttö oppi kuivaksi 2 v 2 kk iässä. Siis kuivaksi. Ei vaan jätetty vaippaa pois ja annettu pissiä minne sattuu. Pojan kohdalla meni myös jo jokin aika niin, että hän oli vaipatta eikä vahinkoja tullut, mutta kun tuli takapakkia niin kaivettiin ne vaipatkin taas esille.

Yhteistyössä