Onko oikein viedä 11 kk ikäinen lapsi päivähoitoon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
.. että saa itse lukurauhan koulun pääsykokeisiin lukemista varten? Entä jos äiti (yh) kotona, onko oikein viedä lapsi esim. puolipäiväisesti päivähoitoon että pääsee itse esim. kuntoilemaan kun se lapsen kanssa hankalaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
.. että saa itse lukurauhan koulun pääsykokeisiin lukemista varten? Entä jos äiti (yh) kotona, onko oikein viedä lapsi esim. puolipäiväisesti päivähoitoon että pääsee itse esim. kuntoilemaan kun se lapsen kanssa hankalaa?

No arvaa vaan! Tyhmää on, äiti on lasta varten ja lapsi tarvii äitiänsä. Kerkiät myöhemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Sori nyt vaan mutta en näe tuossa järkeä... Lukea ehtii silloinkin kun lapsi nukkuu.. Ja kuntoilemaan pystyy monella muillakin tavoin kuin tuollain.... En veisi

Entä kun lapsi saattaa nukkua vain yhdet puolen tunnin päiväunet? Vai luenko yöllä, tai päivällä niin etten ole yhtään läsnä lapselle vaan joutuu puuhastelemaan yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No, tuskinpa siitä kauheaa vauriota lapselle tulee. Lukurauha on hyvä motiivi. Jokapäiväinen puoli päivää kestävä kuntoilu ehkä vähän huonompi.

Ei jokapäiväinen puoli päivää kestävä kuntoilu, vaan se että pääsisin edes vähän säännöllisemmin ja useammin kuntosalille tai uimahalliin, nyt oli kolmen kuukauden tauko etten päässyt.

Ei ole oikein. Se on ehdottoman väärin, ja jos niin teet, palat vielä helvetin tulessa sen takia.

Mitä sä hei luulet että ihmiset tällä palstalla vastaa tollaseen???? DAIJU.

Jokainenhan tekee omat ratkaisut. Mutta minusta ei ole oikeen laittaa noin pientä hoitoon saati sellaisen syyn takia, että pääsisi kuntoilemaan. Eikö isä, mummi tms voisi katsoa lasta? Tai ehkä kotiin palkattu lastenhoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Jokainenhan tekee omat ratkaisut. Mutta minusta ei ole oikeen laittaa noin pientä hoitoon saati sellaisen syyn takia, että pääsisi kuntoilemaan. Eikö isä, mummi tms voisi katsoa lasta? Tai ehkä kotiin palkattu lastenhoitaja.

Isovanhemmat 100 km päässä ja lastenhoitajaan ei varaa.

elä tältä palstalta kysy,paskaa tulee niskaan! itse vein lapsen osaaikahoitoon kun lapsi oli 9kk (äloma loppui) ja aloitin työt! Palstalaisien mielestä olet vastuuton ja osa ihmettelee miksi olet lapsen edes tehnyt jos et voi sitä hoitaa! Tee oma päätöksesi ja tsemppia :)

Alkuperäinen kirjoittaja älä ole hölmö:
Ei ole oikein. Se on ehdottoman väärin, ja jos niin teet, palat vielä helvetin tulessa sen takia.

Mitä sä hei luulet että ihmiset tällä palstalla vastaa tollaseen???? DAIJU.

Osittain sen takia kysynkin kun tiedän että täältä saa paskaa niskaan jos tuollaista kysyy, kiinnostaa vaan nähdä miten paljon sitä tulee..

mun mielestä lukemisen takia hoitoon vienti ok, mutta kuntoilun takia ei! mun vauva ei päivällä nuku ku sen puol tuntia enkä tosiaankaan ehtis lukemaan,mutta kuntoilla voi tässä samalla. :)

Tämä palsta on täynnä miestensä rahoilla eläviä NiinaMikkosia, joiden mielestä lapsen paras paikka on äipän sylissä ensimmäiset 3v. Vie hyvillä mielin hoitoon, olet parempi äiti kun saat omaa aikaakin hieman.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole oikein.

Miksi ei ole oikein? Entä jos olen päivät lapsen kanssa ja en saa kunnolla luettua pääsykokeisiin ja opiskelupaikka jää, onko se oikein lapsenkaan kannalta?

Itse en näe asiassa mitään pahaa. Jokainen tekee lapsen hoidon kanssa omaan elämäänsä sopivat ratkaisut ja päätös ei periaatteessa kuulu muille.
Oman lapseni vein perhepäivähoitoon 11 kuisena jatkaakseni opintojani. Ja minä tämän päätöksen tehdessäni olin sentään jo 35-vuotias. Enkä ole päästöstäni katunut enkä myöskään selitellyt kenellekään.

Minusta on oikein. Olet oikein vastuuntuntoinen äiti, kun haluat teille paremman(?) tulevaisuuden hakemalla opiskelemaan. Yh-äidillä on varmasti oma aika hakusassa, joten en näe syytä miksei lapsi voisi olla hoidossa että pääsee sinne kuntoilemaan. Mielestäni tuossa on kaksi oikein pätevää syytä "pitää" lasta hoidossa, opiskelu ja kuntoilu.

Olisipa valtaosa palstalaisista kaltaisiasi.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
mun mielestä lukemisen takia hoitoon vienti ok, mutta kuntoilun takia ei! mun vauva ei päivällä nuku ku sen puol tuntia enkä tosiaankaan ehtis lukemaan,mutta kuntoilla voi tässä samalla. :)

Tähän ratkaisuun taidan olla päätymässäkin, kuukauden olisi päivähoidossa että saan lukurauhan.. Minulle on sanottu että kannattaisi sen jälkeenkin säilyttää se päivähoitopaikka, ja olisihan siitä se hyöty että saisi rauhassa tehdä kotityöt ja pääsisin esim. sinne uimahalliin, mutta taidan kuitenkin mieluummin ottaa pojan pois päivähoidosta tuon kuukauden jälkeen.

en moralisoi kummemmin, mutta mä kadun sitä että laitoin esikoisen 11kk päiväkotiin, silloin oli rahallisesti sellanen tilanne, että pakko oli töihin mennä. Liian pieni se on, ehkä jos perhepäivähoitajalle pääsisi? En ymmärrä jos urheilun takia laitat, pääsykokeet ymmärrän.

Yhteistyössä