Onko oikein vastata huutamiseen käymällä kiinni?

  • Viestiketjun aloittaja Suru
  • Ensimmäinen viesti
Suru


Oli edellispäivänä vähän riitaa..
Myönnän et ilmoitin mielipiteeni huutamalla niin lujaa kuin keuhkoista lähti. mut mut.. :/
Mies yllätti harppomalla eteen ja alkamalla tökkimään rintaan, yritin perääntyä ja päästä karkuun. Menneisyydestäni johtuen menin täysin lukkoon ja sain paniikki kohtauksen, hän pitää kiinni harteista ja ravistelee ja huutaa naama melkein mun naamassani kiinni.
Myöhemmin kysyin että miksi teki niin? Niin minä kuulemma aloitin ja hyökkäsin kimppuun henkisesti, hän ei tehnyt mitään väärää ja hänhän sanoi ettei lyö minua! (ilmeisesti sitä huusi naamani edessä samalla kun piti väkisin käsistä kiinni. Olin siinä vaiheessa jo niin pahassa paniikissa etten todellakaan tajunnut mitä hän huutaa. ja olisipas ne sanat varmaan rauhottanu tosi paljon karjuttuna päin naamaa samalla kun ravistelee ja puristaa käsiä niin että sattuu?)
Muistan yhden ainoan lauseen "mun on pakko tehdä sulle näin" tms. wtf???
Tuolle lauseelle yritin myös eilen saada selvennystä niin sain vaan kuulla olevani valehtelija kun väitän että en ole kuullut sitä lausetta että hän ei aio lyödä minua, mutta tuon lauseen olen kuullut. Kiva.

Saanko nyt siis vaan syyttää itseäni kun en osaa pitää tukossa vai mitä?

 
saahan sitä ja pitääkin joskus huutaa.
EI se todellakaan oikeuta sun ukkos tekoa .
Jos mun ukkoa ois toiminut noin , ois kyllä isoa selitystä vailla. En katsos tollasta käytöstä. Vaikka kuinka olisin itse huutanut . :(
 
suru

Alkuperäinen kirjoittaja marabou:
saahan sitä ja pitääkin joskus huutaa.
EI se todellakaan oikeuta sun ukkos tekoa .
Jos mun ukkoa ois toiminut noin , ois kyllä isoa selitystä vailla. En katsos tollasta käytöstä. Vaikka kuinka olisin itse huutanut . :(
Kiitos.
Mietin et näytänkö ton kirjoituksen? vai ärsytänkö sillä vaan lisää? Voisin kuvitella et hänen mielestään ei tapahtumat menny yhtään noin... :/ :(

Taas kerran minä pyytelin anteeksi, hän pyysi anteeksi ainoastaan sitä että "säikäytti vahingossa", mitään muuta kun ei ole tehnyt.

Siis kertaakaan aikaisemmin hän ei ole uhannut fyysisesti/käynyt kiinni. Tuntuu niin äärettömän pahalta, kun olen kuvitellut ettei mun tarvitsisi koskaan pelätä sitä hänen taholtaan, nyt on vaan tunne et odotellaan koska sitten tulee nyrkkiä oikeasti :(

 
..
itse elin väkivaltaisessa suhteessa ja siitä erottuani suhteessa jossa vaan huudettiin...kerran tai pari otti äijä käsistä kii koska ossasin olla todella ilkeä ja ruma suustani ja halusi minun rauhoittuvan...en silti pelännyt että käsiksi käy mutta miehet oikeesti ei jaksa mitään huutamista pitemmän aikaa...enkä kyl jaksais minäkään...kuinka moni nainen ei ottais äijäänsä hartioista tai käsistä kii jos rupeais tarpeeksi ärsyttämään....ilman että sillä tarkoittaaa mitään hakkaamista..
 
kannattaa kai vaan miettiä ittekseen, oliko tilanne sellainen, mistä
itselles tuli olo, että miehes ois voinu jotakin tehdä.
Jos ajattelit siinä kohtaa, että miehes voi oikeesti tehdä sulle jotain, niin sitten kannattaa
jutella asiasta miehes kanssa, ja kertoa millainen olotila siitä aiheutui.

 
suru
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
itse elin väkivaltaisessa suhteessa ja siitä erottuani suhteessa jossa vaan huudettiin...kerran tai pari otti äijä käsistä kii koska ossasin olla todella ilkeä ja ruma suustani ja halusi minun rauhoittuvan...en silti pelännyt että käsiksi käy mutta miehet oikeesti ei jaksa mitään huutamista pitemmän aikaa...enkä kyl jaksais minäkään...kuinka moni nainen ei ottais äijäänsä hartioista tai käsistä kii jos rupeais tarpeeksi ärsyttämään....ilman että sillä tarkoittaaa mitään hakkaamista..
No mun olis fyysisesti kyllä täysin mahdotonta ottamalla käsistä kiinni estää miestä pakenemasta vastaavassa tilanteesta jos tämä haluaisi.. ja miksi haluaisin estää sen jos toinen haluaa pois tilanteesta? Kuinka moni nainen myös tökkisi miestä rintaan (sillä voimakkuudella että jää mustelmia )vahvistaakseen sanojaan ilman että sieltä tulisi nyrkkiä takaisin. Jos minä olisin ollut se rintaan tökkijä niin silloin varmaan olisin itse ollut syyllinen siihenkin että nyrkistä tuli?

 
suru
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Niin että itse menetit malttisi ja huusit kurkku suorana ja kun mies tekee samoin pitämällä sua käsistä kiinni niin sä kysyt että mikä meni väärin.........
Eli vastauksesi on että on täysin oikein käydä kiinni, tökkiä rintaan, ravistella ja puristella käsistä jos toinen huutaa. Selvä. Ehkäpä se on sitten niin?

Itseäni saan syyttää sitten ilmeisesti kaikesta.

ja jos tämä menisi toisin päin niin sitten saisin syyttää itseäni siitä että kävin kiinni toiseen kun hän vaan vähän huusi. Ja sen seurauksena mies päätti käyttää nyrkkejään kun kerran nainen kehtaa ensin kiinni käydä..

Eli aina jää häviölle teki mitä vaan..
 
vieras
Käsiksi ei käydä ikinä. Siinä mies teki väärin.

Mutta..säikähtikö mieskin tilannetta ja siksi käyttäytyi niinkuin käyttäytyi? Eli onko teillä aikaisemmin ollut tuollaista, että huudat ja raivoat? Jutelkaa. Voihan olla, että miestä hävettää ja ei osaa vain pyytää anteeksi. Säikähti sinun ja omaa käytöstään niin paljon, että tilanne on nyt lukossa. Eli jutelkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Niin että itse menetit malttisi ja huusit kurkku suorana ja kun mies tekee samoin pitämällä sua käsistä kiinni niin sä kysyt että mikä meni väärin.........
Eli vastauksesi on että on täysin oikein käydä kiinni, tökkiä rintaan, ravistella ja puristella käsistä jos toinen huutaa. Selvä. Ehkäpä se on sitten niin?

Itseäni saan syyttää sitten ilmeisesti kaikesta.

ja jos tämä menisi toisin päin niin sitten saisin syyttää itseäni siitä että kävin kiinni toiseen kun hän vaan vähän huusi. Ja sen seurauksena mies päätti käyttää nyrkkejään kun kerran nainen kehtaa ensin kiinni käydä..

Eli aina jää häviölle teki mitä vaan..
Opettele kommunikoimaan ilman järjetöntä huutamista. Ei sellaista kukaan jaksa kuunnella raivostumatta.
 
suru
Alkuperäinen kirjoittaja H3MuLi:
kannattaa kai vaan miettiä ittekseen, oliko tilanne sellainen, mistä
itselles tuli olo, että miehes ois voinu jotakin tehdä.
Jos ajattelit siinä kohtaa, että miehes voi oikeesti tehdä sulle jotain, niin sitten kannattaa
jutella asiasta miehes kanssa, ja kertoa millainen olotila siitä aiheutui.
En uskaltanut edes nostaa käsiä kasvojen suojaksi. Luulen että jos olisin tehnyt pieninmänkin eleen olisi isku tullut.
Putosin täysin ja sain paniikki kohtauksen pari tuntia yritin vain saada henkeä vedettyä ja odotin koko ajan että koska tulee ensimmäinen oikea lyönti.

Ei jäänyt miehelle epäselväksi mikä olotila siitä aiheutui kun seurasi vieressä kohtausta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Alkuperäinen kirjoittaja H3MuLi:
kannattaa kai vaan miettiä ittekseen, oliko tilanne sellainen, mistä
itselles tuli olo, että miehes ois voinu jotakin tehdä.
Jos ajattelit siinä kohtaa, että miehes voi oikeesti tehdä sulle jotain, niin sitten kannattaa
jutella asiasta miehes kanssa, ja kertoa millainen olotila siitä aiheutui.
En uskaltanut edes nostaa käsiä kasvojen suojaksi. Luulen että jos olisin tehnyt pieninmänkin eleen olisi isku tullut.
Putosin täysin ja sain paniikki kohtauksen pari tuntia yritin vain saada henkeä vedettyä ja odotin koko ajan että koska tulee ensimmäinen oikea lyönti.

Ei jäänyt miehelle epäselväksi mikä olotila siitä aiheutui kun seurasi vieressä kohtausta.

No sitten kannattaa tosissaan jutella miehen kanssa!! molemmat kertovat rehellisesti millainen olo riidasta ja tapahtuneesta tuli! ei se tilanne muuten ratkea. Tollaista oloa ei saa tulla!
 
?
No kuten sä itse sanoit, sulla on ilmeisesti menneisyydessä kokemuksia tällaisesta. Oletko täysin varma, että sä et sen takia kuvitellut tilannetta pelottavammaksi kuin se oli? En puolusta nyt miestä, tarkoitan vaan, että oletko aivan varma, että tunne että miehesi voisi jotain tehdä, ei johtunut siitä tilanteesta vaan sun aikaisemmista kokemuksista?

Mieti jos sinusta olisi nainen pitänyt samalla tavalla kiinni. Olisitko tuntenut olosi uhatuksi? Ehkä miehesi kuvitteli rauhoittavan sua. Siis jos sä, hänen mielestä, huusit järjettömällä tavalla ja olit täysin tolaltasi ja sekaisin, hän kuvitteli saavansa sut rauhoittumaan ottamalla kiinni kun ei saanut ääntään kuuluviin? Vähän samalla tavalla kun leffoissa läpsitään poskelle jos joku on hysteerinen ;)

Ja mun mielestä, se että pitää toisesta kiinni ei ole vielä fyysistä väkivaltaa. Mieti tilannetta niin päin, että sä olisit vaikka uhannut hypätä parvekkeelta ja miehesi pitäisi sinusta kiinni ja yrittäisi sillä tavoin estää sitä tapahtumasta. Eihän se ole pahoinpitelyä. Ehkä miehesi kuvitteli tekevänsä vähän samalla tavoin tässä tapauksessa? Koska sä et kuunnellut, huusit vaan hysteerisesti, miehesi pelästyi että nyt sä sekoat ja yritti saada sut rauhoittumaan?
 
Jeppe maalta
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No kuten sä itse sanoit, sulla on ilmeisesti menneisyydessä kokemuksia tällaisesta. Oletko täysin varma, että sä et sen takia kuvitellut tilannetta pelottavammaksi kuin se oli? En puolusta nyt miestä, tarkoitan vaan, että oletko aivan varma, että tunne että miehesi voisi jotain tehdä, ei johtunut siitä tilanteesta vaan sun aikaisemmista kokemuksista?

Mieti jos sinusta olisi nainen pitänyt samalla tavalla kiinni. Olisitko tuntenut olosi uhatuksi? Ehkä miehesi kuvitteli rauhoittavan sua. Siis jos sä, hänen mielestä, huusit järjettömällä tavalla ja olit täysin tolaltasi ja sekaisin, hän kuvitteli saavansa sut rauhoittumaan ottamalla kiinni kun ei saanut ääntään kuuluviin? Vähän samalla tavalla kun leffoissa läpsitään poskelle jos joku on hysteerinen ;)

Ja mun mielestä, se että pitää toisesta kiinni ei ole vielä fyysistä väkivaltaa. Mieti tilannetta niin päin, että sä olisit vaikka uhannut hypätä parvekkeelta ja miehesi pitäisi sinusta kiinni ja yrittäisi sillä tavoin estää sitä tapahtumasta. Eihän se ole pahoinpitelyä. Ehkä miehesi kuvitteli tekevänsä vähän samalla tavoin tässä tapauksessa? Koska sä et kuunnellut, huusit vaan hysteerisesti, miehesi pelästyi että nyt sä sekoat ja yritti saada sut rauhoittumaan?
TÄYS peesi
 
clivia
Jos olet huutanut kurkku suorana järkee vailla miehelle,niin pakkohan sen on ollut saada sut jollain tapaa rauhoitettua.Voisit opetella hillitsemään ittes,varmaan tuntui miehestäkin tosi kivalta kun huudat siinä edessä.
 
Joh
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No kuten sä itse sanoit, sulla on ilmeisesti menneisyydessä kokemuksia tällaisesta. Oletko täysin varma, että sä et sen takia kuvitellut tilannetta pelottavammaksi kuin se oli? En puolusta nyt miestä, tarkoitan vaan, että oletko aivan varma, että tunne että miehesi voisi jotain tehdä, ei johtunut siitä tilanteesta vaan sun aikaisemmista kokemuksista?

Mieti jos sinusta olisi nainen pitänyt samalla tavalla kiinni. Olisitko tuntenut olosi uhatuksi? Ehkä miehesi kuvitteli rauhoittavan sua. Siis jos sä, hänen mielestä, huusit järjettömällä tavalla ja olit täysin tolaltasi ja sekaisin, hän kuvitteli saavansa sut rauhoittumaan ottamalla kiinni kun ei saanut ääntään kuuluviin? Vähän samalla tavalla kun leffoissa läpsitään poskelle jos joku on hysteerinen ;)

Ja mun mielestä, se että pitää toisesta kiinni ei ole vielä fyysistä väkivaltaa. Mieti tilannetta niin päin, että sä olisit vaikka uhannut hypätä parvekkeelta ja miehesi pitäisi sinusta kiinni ja yrittäisi sillä tavoin estää sitä tapahtumasta. Eihän se ole pahoinpitelyä. Ehkä miehesi kuvitteli tekevänsä vähän samalla tavoin tässä tapauksessa? Koska sä et kuunnellut, huusit vaan hysteerisesti, miehesi pelästyi että nyt sä sekoat ja yritti saada sut rauhoittumaan?

PEESAAN!
 
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos olet huutanut kurkku suorana järkee vailla miehelle,niin pakkohan sen on ollut saada sut jollain tapaa rauhoitettua.Voisit opetella hillitsemään ittes,varmaan tuntui miehestäkin tosi kivalta kun huudat siinä edessä.
Peesi. Naiset piiloutuvat nykyän fyysisen kokonsa taakse. Ämmät saavat tehdä mitä tahansa. Fyysisesti tai henkisesti ja miehellä ei saa "virallisen mielipiteen" mukaan olla muuta vaihtoehtoa kuin niellä asiat ja poistua paikalta. Vaikka vastapuolena olisi millainen raivohullu tahansa. Miehiä henkinen ja fyysinen koskemattomuus ei koske. Niille saa tehdä mitä tahansa.

Koskahan naisetkin alkavat ottaa vastuuta syistä ja seurauksista teoilleen?
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos olet huutanut kurkku suorana järkee vailla miehelle,niin pakkohan sen on ollut saada sut jollain tapaa rauhoitettua.Voisit opetella hillitsemään ittes,varmaan tuntui miehestäkin tosi kivalta kun huudat siinä edessä.
Peesi. Naiset piiloutuvat nykyän fyysisen kokonsa taakse. Ämmät saavat tehdä mitä tahansa. Fyysisesti tai henkisesti ja miehellä ei saa "virallisen mielipiteen" mukaan olla muuta vaihtoehtoa kuin niellä asiat ja poistua paikalta. Vaikka vastapuolena olisi millainen raivohullu tahansa. Miehiä henkinen ja fyysinen koskemattomuus ei koske. Niille saa tehdä mitä tahansa.

Koskahan naisetkin alkavat ottaa vastuuta syistä ja seurauksista teoilleen?
Aivan,jos joku olis kirjottanu tän asian niinpäin että mies huusi ni palstan ämmien mielestä silloin taatusti naisella olis ollu oikeus pitää kii ja tuuppia kun toinen kerran huutaa niin kuin järkee vailla.
Huutaminen vasta typerä kommunikointikeino on.
 
suru
Alkuperäinen kirjoittaja H3MuLi:
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Alkuperäinen kirjoittaja H3MuLi:
kannattaa kai vaan miettiä ittekseen, oliko tilanne sellainen, mistä
itselles tuli olo, että miehes ois voinu jotakin tehdä.
Jos ajattelit siinä kohtaa, että miehes voi oikeesti tehdä sulle jotain, niin sitten kannattaa
jutella asiasta miehes kanssa, ja kertoa millainen olotila siitä aiheutui.
En uskaltanut edes nostaa käsiä kasvojen suojaksi. Luulen että jos olisin tehnyt pieninmänkin eleen olisi isku tullut.
Putosin täysin ja sain paniikki kohtauksen pari tuntia yritin vain saada henkeä vedettyä ja odotin koko ajan että koska tulee ensimmäinen oikea lyönti.

Ei jäänyt miehelle epäselväksi mikä olotila siitä aiheutui kun seurasi vieressä kohtausta.

No sitten kannattaa tosissaan jutella miehen kanssa!! molemmat kertovat rehellisesti millainen olo riidasta ja tapahtuneesta tuli! ei se tilanne muuten ratkea. Tollaista oloa ei saa tulla!
Tosin mulla on takana hyvin väkivaltainen lapsuus ja myöhemminkin joutunut kokemaan kaikennäköistä.
Voi vääristää tota mun kokemusta kyllä..
Mutta ei mulle koskaan aiemmin oo tollanen olo tullu, vaikka huutamista on puolin ja toisinkin ollut ennenkin. :/

Ja onpa mulle joskus paniikkikohtauskin tullut, mut sillon tunsin rauhottavaksi miehen läsnäolon, nyt en todellakaan.

Yritin eilen puhua. En saa vastausta mihinkään.

Ja nyt oikeastaan olen vain hemmetin kiukkunen (huomaa varmaan noista parista vastauksesta.. :/.. ) mikä oikeus on tulla tolla tavalla "päälle"? miks ei voi keskustella mun kanssa ilman huutamista mistään ja miks ei voinu vaan painua ovesta pihalle kun siinä eteisessä pyöri (muutenkin lähdössä).

 
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Alkuperäinen kirjoittaja H3MuLi:
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Alkuperäinen kirjoittaja H3MuLi:
kannattaa kai vaan miettiä ittekseen, oliko tilanne sellainen, mistä
itselles tuli olo, että miehes ois voinu jotakin tehdä.
Jos ajattelit siinä kohtaa, että miehes voi oikeesti tehdä sulle jotain, niin sitten kannattaa
jutella asiasta miehes kanssa, ja kertoa millainen olotila siitä aiheutui.
En uskaltanut edes nostaa käsiä kasvojen suojaksi. Luulen että jos olisin tehnyt pieninmänkin eleen olisi isku tullut.
Putosin täysin ja sain paniikki kohtauksen pari tuntia yritin vain saada henkeä vedettyä ja odotin koko ajan että koska tulee ensimmäinen oikea lyönti.

Ei jäänyt miehelle epäselväksi mikä olotila siitä aiheutui kun seurasi vieressä kohtausta.

No sitten kannattaa tosissaan jutella miehen kanssa!! molemmat kertovat rehellisesti millainen olo riidasta ja tapahtuneesta tuli! ei se tilanne muuten ratkea. Tollaista oloa ei saa tulla!
Tosin mulla on takana hyvin väkivaltainen lapsuus ja myöhemminkin joutunut kokemaan kaikennäköistä.
Voi vääristää tota mun kokemusta kyllä..
Mutta ei mulle koskaan aiemmin oo tollanen olo tullu, vaikka huutamista on puolin ja toisinkin ollut ennenkin. :/

Ja onpa mulle joskus paniikkikohtauskin tullut, mut sillon tunsin rauhottavaksi miehen läsnäolon, nyt en todellakaan.

Yritin eilen puhua. En saa vastausta mihinkään.

Ja nyt oikeastaan olen vain hemmetin kiukkunen (huomaa varmaan noista parista vastauksesta.. :/.. ) mikä oikeus on tulla tolla tavalla "päälle"? miks ei voi keskustella mun kanssa ilman huutamista mistään ja miks ei voinu vaan painua ovesta pihalle kun siinä eteisessä pyöri (muutenkin lähdössä).
Mikä v*tun oikeus sinulla on karjua silmät päästäsi toiselle?
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Tosin mulla on takana hyvin väkivaltainen lapsuus ja myöhemminkin joutunut kokemaan kaikennäköistä.
Voi vääristää tota mun kokemusta kyllä..
Mutta ei mulle koskaan aiemmin oo tollanen olo tullu, vaikka huutamista on puolin ja toisinkin ollut ennenkin. :/

Ja onpa mulle joskus paniikkikohtauskin tullut, mut sillon tunsin rauhottavaksi miehen läsnäolon, nyt en todellakaan.

Yritin eilen puhua. En saa vastausta mihinkään.

Ja nyt oikeastaan olen vain hemmetin kiukkunen (huomaa varmaan noista parista vastauksesta.. :/.. ) mikä oikeus on tulla tolla tavalla "päälle"? miks ei voi keskustella mun kanssa ilman huutamista mistään ja miks ei voinu vaan painua ovesta pihalle kun siinä eteisessä pyöri (muutenkin lähdössä).
Ethän säkään osannut keskustella ilman huutamista? :eek: Ymmärrätkö, että huutaminen voi olla miehestäkin todella pelottavaa? Etenkin jos sä olet huutanut niin paljon kun keuhkoista lähti, omien sanojesi mukaan. Se on todella pelottava kokemus jokaiselle joka sitä joutuu kokemaan. Kaikki ei halua lähteä pois tilanteesta ennen kuin se on selvitetty. Ehkä miehesi pelkäsi, että teet jotain järjetöntä jos hän lähtee kun olet sellaisessa mielentilassa? Millä muulla miehesi olisi voinut saada sun huomion, sut rauhoittumaan ja lopettamaan sen kirkumisen, jos sä kerran huusit niin kovaa ettei hän saanut ääntään kuuluviin?
 
mjäs
Ikävää, mutta viisainta olisi erota ajoissa ennen kuin sattuu ja pahasti. Mies on tähän asti pytynyt salaamaan sinulta väkivaltaisuutensa. Väkivalta ei ole koskaan uhrin syy. Tulevaisuudessa alat pelätä miestäsi yhä pahemmin, etkä uskalla riidellä miehesi kanssa. Joudut unohtamaan itsesi.
 

Yhteistyössä