onko oikein (nyt faktaa, ei mielipiteitä), että tv-lupatarkastaja kurkkii sisään ikkunasta?

immu
Mä olin kerran suihkussa, kun ovikello soi. Kuulin siis soiton, mutta en rynnännyt sattuneesta syystä avaamaan. No, kun tulin suihkusta, kuulin, että joku on edelleen oven takana ja sitten kuulin kuinka postiluukkua raotettiin ja sieltä tuijotti mua joku :eek:
Ensin pelästyin, mutta sitten tempaisin pyyhe ympärillä ulko-oven auki ja kysyin että mitä v*ttua |O Setä oli tv-lupatarkastaja ja päätti kuunnella postiluukusta kuuluuko tv:n ääntä, kun en kerran avannut ovea.
 
h
se kaukosäädinhän voi olla stereoihinkin tai valoihin tai pelikoneeseen taiihan mihin tahansa vehkeeseen. Hyvin pitää nähdä, jos saa sakot pelkän kaukosäätimen perusteella.
 
Oudolta kuulostaa jos pelkkien kaukosäätimien perusteella voi laskuttaa. Meillä on olkkarin pöydällä kolme kaukosäädintä stereoihin, joskus lisänä vielä taaperon lelulaatikosta kaivamat leikkikännyköiden virkaa toimittavat vanhat kaukosäätimet mutta ei ole telkkaria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
se kaukosäädinhän voi olla stereoihinkin tai valoihin tai pelikoneeseen taiihan mihin tahansa vehkeeseen. Hyvin pitää nähdä, jos saa sakot pelkän kaukosäätimen perusteella.

niin siis hän mainitsi sen ja silloin mun oli pakko myöntää että kyllä meiltä löytyy vastaanotin. tyhmä minä.
 
Kun mulla tyttö muutti kotoa omilleen, tv-lupatarkastaja oli käynyt oven takana. Tyttö vakuutti ettei hänellä ole telkkaria. Setä halusi tulla sisään tarkastamaan. Ketään ei tarvitse päästää kotiinsa sisään, lupatarkastajalla ei ole lupaa tunkeutua toisten kotiin luvatta (hieno lause ) :) :attn:

Srtä oli selittänyt ja näyttänyt jotain poliisivirkamerkkiäkin että hän on kunniallinen mies jne.. tyttö oli heittäytynyt aivan "pöljäksi": ei hän uskalla päästää ketään vieraita miehiä kotiinsa, äiti on kieltänyt jne jne :LOL: :LOL:

Mutta jos muistutuksen saa sen perusteella että ikkunasta näkee telkkarin, sen ei pitäisi olla asiallinen. Voi sanoa, että joo, se oli naapurilta lainassa, se oli XXX:n töllö ja XXXX vei sen nyt mukanaan kun muutti pois, tai että se oli kaverin ja korjattavana tai että se hajosi, ettei sitä ole. tai mitä tahansa. Tai että on nähnyt väärin. Kyseessä oli tietokoneen isompi näyttö. Lupatarkastaja ei ole asunnossa käynyt joten muistutus on aiheeton. meillä ei ole telkkaria jne.
 
Tv-lupatarkastajaa ei tarvitse päästää sisälle missään tapauksessa ellei sitten itse halua. Tarkastajat eivät saa tulla asuntoihin sisälle edes poliisin kanssa ellei heillä ole etsintälupaa tai asukasta ei epäillä jostakin rikoksesta mistä voi saada tietyn verran sakkoja tai vankeutta. En nyt muista näitä määriä tarkasti, mutta ovat isompia, kuin mitä tv-luvan maksamatta jättämisestä voi saada sakkoja. Tv-lupa on lain mukaan maksettava, mutta maksamatta jättämisestä ei voida määrätä niin suurta summaa sakkoja eikä vankeutta, että edes poliisilla olisi oikeus tulla asiantila huoneistoon tarkistamaan.


 
vieras
Tsiisus että te ootte säälittäviä, jotka ette maksa tv-lupamaksua, joka muuten on PAKOLLINEN. Plus että keksitte ihan ihmeellisiä selityksiä ja täälljauhatte että "ois vaan pitänyt olla tiukempi ettei se kirjota sakkoa". Entäs jos se tarkastaja on vieläkin tiukempi, koska hän sentään on oikealla asialla. Te ette.
 

Yhteistyössä