Onko oikeesti muita joilla talous niin tiukilla että edes esim. kirpparilta ei voi ostaa vaatetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku tulee.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku tulee.

Vieras
Mulla tällä hetkellä rv 36+5 meneillään ja miehen t-paitoja käyttelen,ei siinä mitään mutta kun kohta raskaus ohi ja aurinko tuolla pilkistelee niin panee muistuttamaan tästä taluodellisesta tilanteesta.Meillä ei siis oo varaa ostaa mitään mistään.Kaikki on laitettu vauvan hankintoihin.Miehen palkankorotus ei paljon auta,sillä se nousi hyvin vähän.Mulla ei ole kun ehkä maksimissaan neljä t-paitaa,en omista yhtäkään pitkähihasta,kahdet housut ja toisetkin niistä ovat toppahousut.Mä en jaksa olla tän näkönen,mitäköhän ihmisetkin sanois jos menisin ulos tällasella iänikuisen vanhalla kanariansaaret t-paidalla.Miten voi oikeesti olla näin köyhää meininkiä vaikka mitään turhaa emme osta,kaupassakin menee aikaa nykyään niin perkeleesti kun joutuu laskemaan ja vertaamaan.Onko oikeesti muita?

Mihin teillä rahat oikein kuluu? mä olin opiskelijana raskaana ja mies oli opiskelija kanssa ja silti sain aina jostain huutiksesta ja kaupastakin vaatteita ostettua..

Oletkos koskaan ihan kynä ja vihkomenetelmällä merkannut tulojanne ja menojanne?

Meinaan että aikoinaan elelin yh:na opintotuen ja toimeentulotuen turvin ja vaikka tiukkaa oli (tein ne kaikki vauvahankinnat itse omista pienistää rahoistani) niin kyllä mulla silti aina oli vaatteita riittävästi.

Just tuon takia mä tein esikoisen vasta sitten kun ei ollut rahallisesti tiukkaa... usko tai älä niin vauvan syntymän jälkeen tilanne vaan pahenee... sille kun tarvii vaatetta ostaa jatkuvasti..... tiedätkö jo kumpi tulee?? mä olen lahjoittanut pojun vaatteita postikulua vastaan sellaisille jotka niitä oikeesti tarvitsee... vaatteet on kaikki ostettu uutena ja yhden päällä olleet.... Jos tulee joskus tilanne et vaavi tarvii vaatetta ja olet ihan palstalainen niin laita viestii

no on teillä varmasti jotain menoja joista voisi karsia. Esim lehtitilaukset, tv-kanavapaketit, kännykkälaskut minimiin. Kilpailuttakaa vakuutukset, sähköfirmat. Muuttakaa halvempaan asuntoon ja autoon. Ajakaa vähemmän autolla niin ei mene niin paljoa benssaan.
Ostakaa halvempaa vessapaperia,shampoota jne...
Meidän perheessä näitä on mietitty juuri myös näinä päivinä:(
Meillä ei ole sentään noin kurjasti että ei vaatteita olisi!! Ja lapsiakin on jo 2 ja olen ollut 3vuotta kotiäitinä, eli yhden ihmisen palkalla täälläkin ollaan...

No niin,netin voisimme kyllä karsia pois.mutta eihän tää ole kun se 19 tai jotain euroa kuussa ja tästä sentään on jotain hyötyä esim.työpaikkojen katselussa taikka tuollaista.Nyt meillä vaan sellainen tilanne että tässä pöydällä tälläkin hetkellä kun katselen tätä laskupinoa niin ööh,täältä löytyy
puhelinlasku,siis miehen,itseltäni olen jo puhelimen karsinut pois,suotakoon siksikin tämä netti mulle että mut jostain tavottaa..sitten on Handelsbankenilta lasku,pamilta lasku,autolaina,asuntolaina..että kyllä se vaan menee..me ollaan nyt siis ostettu vauvalle kuiteskin rattaat,ja vaatteita sitten olisi vielä noi kestovaipat mitkä piti ostaa tänä viikonloppuna mutta sitten palkka tuleekin vasta maanantaina.Ei siinä mitään.Mä en vaan tajua että kun ihmisen perustarpeena on vaatetus herranjumala,niin ollaan päästy tällaseen tilanteeseen,en ymmärrä vaikka miten päin kääntäisi..

ethän vaan ostanut kaikkia vauvan tarvekkeita uusina. Nimittäin käytettyinä löytyy ihan supersiistejä sänkyjä, vaunuja, sittereitä. ainoa mitä ostaisin uutena on kaikki turvalaitteet eli auton istuimet ja turvakaukalo.

me ei tilata lehtiä,ei tuu mainoksia,me EI omisteta telkkaria tai siis meillä ei näy kanavat,se oliskin vasta turhaa laskua se tv-lupa!WC paperit ja shampoot ollaan aina ostettu säästöpakkauksissa,että niistäkään en nyt enempää osaisi tinkiä..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No niin,netin voisimme kyllä karsia pois.mutta eihän tää ole kun se 19 tai jotain euroa kuussa ja tästä sentään on jotain hyötyä esim.työpaikkojen katselussa taikka tuollaista.Nyt meillä vaan sellainen tilanne että tässä pöydällä tälläkin hetkellä kun katselen tätä laskupinoa niin ööh,täältä löytyy
puhelinlasku,siis miehen,itseltäni olen jo puhelimen karsinut pois,suotakoon siksikin tämä netti mulle että mut jostain tavottaa..sitten on Handelsbankenilta lasku,pamilta lasku,autolaina,asuntolaina..että kyllä se vaan menee..me ollaan nyt siis ostettu vauvalle kuiteskin rattaat,ja vaatteita sitten olisi vielä noi kestovaipat mitkä piti ostaa tänä viikonloppuna mutta sitten palkka tuleekin vasta maanantaina.Ei siinä mitään.Mä en vaan tajua että kun ihmisen perustarpeena on vaatetus herranjumala,niin ollaan päästy tällaseen tilanteeseen,en ymmärrä vaikka miten päin kääntäisi..

kyl se tilanne aikaa myöten helpottuu , asioilla on tapana järjestyä.....

millä ihmeellä te elätätte sen pikkusen sitten kun tarvitsee muutakin kuin rintaa :( on ihan pakko kysyä,,ja on meilläkin ollut vuosia sama tilanne että vain miehen tili ja minun työppärikorvaus rahoina ja lapsia 4 ei niillä juhlittu,ei,,mutta onneks kaikki on nyt takanapäin :)

Jos voit laittaa tänne osoitteen, mihin lähettää, tulee täältä paketillinen vaatetta sinulle ja lapselle. t-paitoja ainakin pystyn laittamaan ja varmaan jotain muutakin, jos tietäisin kokosi.

Niin ja kiitoksia karoline!tyttö tulossa, 3 viikon päästä la.Tuosta että millä ihmeellä me elätämme laose,on muakin alkanut pelottamaan.Siksi laitoinkin viestiä tänne kun halusin vähän tietää miten hemmetissä tämä voi olla mahdollista,kun ei mitään ylimääräistä ole!Arvatkaa pelottaako tää tilanne ja joka kuukausi miettii että ens kuussa helpottaa ja taas tulee laskut niin samassa jamassa ollaa..

Niin ja kiitoksia karoline!tyttö tulossa, 3 viikon päästä la.Tuosta että millä ihmeellä me elätämme laose,on muakin alkanut pelottamaan.Siksi laitoinkin viestiä tänne kun halusin vähän tietää miten hemmetissä tämä voi olla mahdollista,kun ei mitään ylimääräistä ole!Arvatkaa pelottaako tää tilanne ja joka kuukausi miettii että ens kuussa helpottaa ja taas tulee laskut niin samassa jamassa ollaa..

Oletteko muuten keskustelleen lainojen kk-eristä? Voisiko toistaiseksi muuttaa?

:hug: auttaisin jos voisin,,mutta olen lahjottanut kaiken jo pois,,mutta saathan sitten lapsen syntymän jälkeen lapsinlisän ainakin sen pitäis helpottaa vähän :)

Yhteistyössä