Onko oikeasti jollain sellainen käsitys..

ap
Vaikka meitä onkin moneen junaan,ihan noin moneen en uskonu olevan. Vaikka olikin huvittava tilanne,niin täytyy toivoa,ettei tämä ko. nainen jatkossa tule ajamaan kenenkään kylkeen vakavin seurauksin. Koska tuo tieto mikä hänellä on,voi aiheuttaa jotain todella vaarallista,vaikka nyt olikin kyse vain parkkihallista! :)
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja polliisi:
Muuten ihan uskottava juttu mutta pieleen meni siinä kohdassa kun väitit että naiselta otettiin kortti pois kolarin takia. Niin ei Suomessa ko. tapauksessa tehdä. Sori vaan. =)
olen pahoillani,että oletan näin käyneen. Tai toivon näin käyneen. Siinä vaiheessa,kun nainen istui poliisin kyytiin keskustelemaan, ja sai sakot (jonka tiedän tapahtuneen),oletin myös että kortti jäi samaan kyytiin. Lainsäädännöstä en enempiä tiedä,mutta tämäkö ei siis mahdollista suomessa? Oppia ikä kaikki :D

Millä nainen poistui paikalta?
Ei sitä siitä voi päätellä. Kun kortin menettää niin saa ajoaikaa kotiin ajamista varten tai muutakin jos on jotain tosi tärkeää, riippuen tietty siitä poliisista ja siitä mitä kirjoittaa siihen lappuun.
Ei saa ajoaikaa mikäli päihteiden vaikutuksen alaisena tai kyseessä esim. törkeä liikenteen vaarantaminen.
Kaks kertaa olen ajanut korttini kuivumaan ja rasti on ollut ruudussa törkeä liikenteen vaarantaminen ja silti olen molemmilla kerroilla saanut monta tuntia ajoaikaa sille päivälle.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja polliisi:
Muuten ihan uskottava juttu mutta pieleen meni siinä kohdassa kun väitit että naiselta otettiin kortti pois kolarin takia. Niin ei Suomessa ko. tapauksessa tehdä. Sori vaan. =)
olen pahoillani,että oletan näin käyneen. Tai toivon näin käyneen. Siinä vaiheessa,kun nainen istui poliisin kyytiin keskustelemaan, ja sai sakot (jonka tiedän tapahtuneen),oletin myös että kortti jäi samaan kyytiin. Lainsäädännöstä en enempiä tiedä,mutta tämäkö ei siis mahdollista suomessa? Oppia ikä kaikki :D

Millä nainen poistui paikalta?
Ei sitä siitä voi päätellä. Kun kortin menettää niin saa ajoaikaa kotiin ajamista varten tai muutakin jos on jotain tosi tärkeää, riippuen tietty siitä poliisista ja siitä mitä kirjoittaa siihen lappuun.
Ei saa ajoaikaa mikäli päihteiden vaikutuksen alaisena tai kyseessä esim. törkeä liikenteen vaarantaminen.
Näin olen kanssa ymmärtänyt,että jos jää poliisin haaviin ratsiassa ylinopeudesta, niin saa luvan ajaa kotiin tiettyyn kellonaikaan mennessä..Saa korjata,jos luulen väärin.
Jep just näin.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
:LOL: :LOL: :LOL:

Pitääpä ite koittaa joskus. Siis eihän nopeusrajotuksetkaan ole voimassa klo 18 jälkeen? :whistle:
ei varmastikkaan. :LOL: uskomatonta.. mä olen tosin nähnyt poliisinkin vilkuttavan liikenneympyrässä vasemmalle. :whistle:
Italiassa kuulemma tehdään näin, vilkutetaan vasemmalle jos jatketaan ympyrässä eikä poistuta sieltä. Suomessa taasen vilkutetaan kun poistutaan ympyrästä. Jos olikin italialainen poliisi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
:LOL: :LOL: :LOL:

Pitääpä ite koittaa joskus. Siis eihän nopeusrajotuksetkaan ole voimassa klo 18 jälkeen? :whistle:
ei varmastikkaan. :LOL: uskomatonta.. mä olen tosin nähnyt poliisinkin vilkuttavan liikenneympyrässä vasemmalle. :whistle:
Italiassa kuulemma tehdään näin, vilkutetaan vasemmalle jos jatketaan ympyrässä eikä poistuta sieltä. Suomessa taasen vilkutetaan kun poistutaan ympyrästä. Jos olikin italialainen poliisi :D
Mä en ole italiassa moista nähnyt, mutta täällä kotinurkilla liiankin usein.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
:LOL: :LOL: :LOL:

Pitääpä ite koittaa joskus. Siis eihän nopeusrajotuksetkaan ole voimassa klo 18 jälkeen? :whistle:
ei varmastikkaan. :LOL: uskomatonta.. mä olen tosin nähnyt poliisinkin vilkuttavan liikenneympyrässä vasemmalle. :whistle:
Italiassa kuulemma tehdään näin, vilkutetaan vasemmalle jos jatketaan ympyrässä eikä poistuta sieltä. Suomessa taasen vilkutetaan kun poistutaan ympyrästä. Jos olikin italialainen poliisi :D
Mä en ole italiassa moista nähnyt, mutta täällä kotinurkilla liiankin usein.
En ole ihan satavarma oliko se Italiassa. Joku Euroopan maa kuiteskin, jossa yks työkaverini oli ollut ja auton vuokrannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näin olen kanssa ymmärtänyt,että jos jää poliisin haaviin ratsiassa ylinopeudesta, niin saa luvan ajaa kotiin tiettyyn kellonaikaan mennessä..Saa korjata,jos luulen väärin.
Jep just näin.
no ei o ihan niin. harkinnanvarainen juttu. mun mies ei saanu, ylinopeutta 80 alueella 112 eika soittanu suutaan poliiseille tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
eiko aplle tullu kans sakkoja? ma on ollu siina luulossa et kumpikin osapuoli saa sakot mut se jonka vika oli saa korvata kummankin osapuolen vauriot.

Eihän nyt syytöntä osapuolta sentään sakoteta :eek: Millä perusteella? Siksikö, että oli väärässä paikassa väärään aikaan? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
eiko aplle tullu kans sakkoja? ma on ollu siina luulossa et kumpikin osapuoli saa sakot mut se jonka vika oli saa korvata kummankin osapuolen vauriot.
No ei kai nyt syyttömät saa sakkoja herranjestas???
siihen oli joku sellanen selitys et liikenteessa pitaa ajaa niin et pystyisi tarvittaessa varomaan muiden tekemis virheita.
opettajakin aina toitotti et vaista oikealta, varmista vasemmalta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
eiko aplle tullu kans sakkoja? ma on ollu siina luulossa et kumpikin osapuoli saa sakot mut se jonka vika oli saa korvata kummankin osapuolen vauriot.

Eihän nyt syytöntä osapuolta sentään sakoteta :eek: Millä perusteella? Siksikö, että oli väärässä paikassa väärään aikaan? :xmas:
tuossa mun vastaus, ja varmahan ma en ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
eiko aplle tullu kans sakkoja? ma on ollu siina luulossa et kumpikin osapuoli saa sakot mut se jonka vika oli saa korvata kummankin osapuolen vauriot.

Eihän nyt syytöntä osapuolta sentään sakoteta :eek: Millä perusteella? Siksikö, että oli väärässä paikassa väärään aikaan? :xmas:
Ei sentään, en saanut sakkoja kun eräs mies tuli kolmion takaa eteen, talvikeleillä, niin etten saanut autoa pysähtymään ennen törmäystä. Sen verran sain väistettyä etten törmännyt kuskin oven kohdalle vaan keulaan. Se tosin aiheutti sen että törmäyksen heiluriliike veti mukaansa vielä vastaantulevan, kun mun auton perä heitti kylkeen.

Kolmion takaa tuleva maksoi kaikki kulut. Muutama kuukausi jälkeenpäin samainen tyyppi, samalla autolla oli taas tulla eteeni siinä risteyksessä. Onneksi olin oppinut varomaan ko risteystä, ja hiljennän siinä vieläkin vaikka tapahtumasta on 15 vuotta.

Mutta toi ap:n juttu on kyllä aika uskomaton, sen "klo 18 jälkeen" tädin olisi mentävä takaisin autokouluun.



 

Yhteistyössä