onko nyt joku kuume-virus meneillä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumimamma74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumimamma74

Vieras
meidän 1.5v tytöllä alkoi toissa yönä kuume,38.6 oli kun mittasin,eilen iltana käytiin päivystyksessä,korvat ok,nielu näytti ihan hyvältä sanoi lekuri ja crp/veriarvot oli 3 ja ok,nyt kuume nousi 40,5 asteeseen,ei flunssa eikä yskää.
neitokainen on tosi reipas ja pirtsakka mutta kun kuume nousee niin on tosi väsy ja posket punottaa!!
olisi mukavaa tietää että onko jotain nyt tällaista liikkeellä,tänään on syöny ja juonnu tosi huonosti ja yleensä suklaa m&m:s on hänen suosikkeja mutta nyt nekään ei hänelle maistu.
päivystyksessä ei ollut aikaisempaa,nyt ollut kuume-potilaita!!
etelä-suomessa asutaan!!

Meillä kans pojalla 1½v yhtääkkii vaa kuumetta päälle 38 ja väliin päälle 39 (kainalosta mitattuna). 2 pvä kesti ja sitten ei mitään. Pojalle ei nuhaa, ei kiukkunen ja ruokaki maistui.. Ihmeellistä. Lääkärissä ei käyty. Itse epäilin joskos vauvarokkoa ois pukannu, mut ei näköjään.

Lahden seudulta olen ja meillä pyörinyt toukokuun lopusta alkaen joku äkillinen virus-infektio. Nostaa kuumeen 38-41 asteeseen ja sen jälkeen tulee kamala yskä. osalla lapsista kuume kesti kolmisen päivää,mutta yksi muksuista joutui tiputkseen kun kuume oli yli 41 ja kuumeesta johtuen mikään ei pysynyt sisällä. Sairaalassa epäilivät joksikin enetroviruksen muodoksi. Ollut tosi paljon nyt liikkeellä.
oireina myös kova päänsärky,vatsakipu,selkäkipu ja lihas- ja nivelkivut esim polvessa.

meillä kaks lasta sai vuorokauden kuumeen,ei muuta, mä sain kurkkukivun,yskän ja nuhan mutta ei kuumetta. toivottavasti ei tartu ny vielä nuorimpaan ja mieheenkin.

Meillä ottivat virtsanäytteen muksuista varmuuden vuoksi kun siinä vaiheessa kun kuumeili ei yskää vielä ollut. Tosi rajuna tuo virus iskee ja aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äippä:
Lahden seudulta olen ja meillä pyörinyt toukokuun lopusta alkaen joku äkillinen virus-infektio. Nostaa kuumeen 38-41 asteeseen ja sen jälkeen tulee kamala yskä. osalla lapsista kuume kesti kolmisen päivää,mutta yksi muksuista joutui tiputkseen kun kuume oli yli 41 ja kuumeesta johtuen mikään ei pysynyt sisällä. Sairaalassa epäilivät joksikin enetroviruksen muodoksi. Ollut tosi paljon nyt liikkeellä.
oireina myös kova päänsärky,vatsakipu,selkäkipu ja lihas- ja nivelkivut esim polvessa.

niin tuolla tippaan joutuneella tuota kuumetta kesti kaikkiaan yli 2 viikkoa,joten eri oireilla tuota kuumetautia löytyy.

Yhteistyössä