Onko nykyään vähän paljon näitä nuttura kireellä-mammoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää kevättä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvää kevättä

Vieras
Noista virpomis, siivous, kotihoito yms. muista ketjuista tuli vaan mieleen..

Monesti ollaan mihen kans räkäisesti naurettu näille vastauksille mitä ihmiset tänne laukoo.

Ja nyt viimeisimpänä tuo virpomisketju, ei hyvää päivää!! Virpominen on kerjuuta, ovia ei avata, omia lapsia ei päästetä virpomaan, ettei se naapurin martta nyt vaan luule että ollaan köyhiä, lapset on muka ahneita, kun soittelevat toisten ovikelloja ja saavat siitä mahdollisesti jonkin suklaamunan/lakupötkön palkaksi.

Taitaa teille olla vieras käsite myös vapaaehtoistyö, kaverin auttaminen, naapurin lasten kaitseminen joskus jos naapurilla tarve on.
Olenpa jopa lukenut täältä kuinka häihin vaaditaan sitä ja tätä ja jos hääpari vahingossa erehtyy kutsuun laittamaan toiveen lahjasta niin siitäkin revitään skandaalia, ei missään nimessä voida koskaan missään tilanteessa tehdä niinkuin joku toinen toivoo, sehän on niin röyhkeää ja moukkamaista. Ja joululahjojakin jos ostellaan niin laskeskellaan, että viimevuonna se sisko osti meidän lapsille vain 10€ lahjat kun minä kuitenkin ostin yli 20€ lahjat ja tänä vuonna ei todellakaan siskon lapset saa mitään lahjoja..

eli onko kaiken takana vain se, että jos jollakulla toisella on mukavaa, niin se tarvitsee lytätä ihan vain siksi, että itsellä on hiekkaa pimpissä ja kaktus anaalissa.

[QUOTE="alkup.";25990788]oletko seurannut tätä palstaa? asia on juuri näin kun kirjoitan.[/QUOTE]

Olen. Asia on juuri niin kuin kirjoitat johtopäätösten teon suhteen.

Samaa ihmettelen. Lisäksi vielä tuo, ettei avata ovea ellei tulija ole etukäteen ilmoittanut tulevansa juuri silloin. Kyläillä ei voi ilman viikkojen suunnittelua. Eipä ihmekään, että ihmiset tekee itsemurhia ja vanhukset kasataan hoitolaitoksiin kuolemaan. Toisista ei enää välitetä ollenkaan, parempi ilmeisesti olisi jos ei tarvitsisi muita ihmisiä koskaan nähdäkään. Istutaan vaan kotona lukkojen takana, oman perheen kesken.

No kyllä joillain se pipo on liian kireällä... Ja joillain voi olla jotain muita syitä toimia niinkun toimivat. Ei ehkä kannata yleistää.

Mä olen hoitanut naapurin lapsia kun ovat tarvinneet apua, samoin minua on autettu. Lapset eivät silti mene virpomaan (ovat vielä pieniä enkä halua että syövät karkkia) enkä aio avata ovea jos ovikello soi (unohdin ostaa virpomispalkat enkä kehtaa antaa appelsiineja!). Mutta mulla onkin nuttura ihan kireellä ja pimpissäkin taitaa olla hiekkaa. Pitäis ehkä peseytyä.

Kyllä mä autan ystäviä ja tuttavia ihan pyyteettömästi. Tää virpomisjuttu on vaan mennyt niin ahneeksi, että niille muksuille ei mikään kelpaa. Pitää olla karkkia ja vain karkkia, mahdollisimman isoja ja mahdollisimman paljon. Ei siinä ole mitään aitoa hyvän toivotusta, kun toinen koura ojossa odotetaan palkkaa :O

Me asutaan täällä lähes maalla ja mulle nämä asiat ovat todella vieraita. Ovi on auki. Suurin osa soittaa kelloa ja marssii sitten sisälle. Kamala ajatus, että ovea ei avata kuin niille, jotka ovat ilmoittaneet etukäteen. Surullista!

Vastaus otsikkoon: ON.

Luin tuota virpomisketjua, ja totesin jälleen kerran, että on vähän surullista, että aikuiset ihmiset kuulostavat niin katkerilta ja ilkeiltä mukavia lasten perinteitä kohtaan. Omaa itseä se vain kuluttaa, kun luimistelee siellä ovenraossa ja hiiltyy, kun ovikello soi. Sitten palstalla napistaan ja ruikutetaan, että "mitä te oikein päästätte niitä kakaroitanne virpomaan tuntemattomille"... Huhhuh.

[QUOTE="vieras";25990835]Vastaus otsikkoon: ON.

Luin tuota virpomisketjua, ja totesin jälleen kerran, että on vähän surullista, että aikuiset ihmiset kuulostavat niin katkerilta ja ilkeiltä mukavia lasten perinteitä kohtaan. Omaa itseä se vain kuluttaa, kun luimistelee siellä ovenraossa ja hiiltyy, kun ovikello soi. Sitten palstalla napistaan ja ruikutetaan, että "mitä te oikein päästätte niitä kakaroitanne virpomaan tuntemattomille"... Huhhuh.[/QUOTE]

Niin sitä kohtaan, mitä lapsi saa virpomispalkaksi.

onko teillä sitten tosiaan virpojat marissut jotain niistä nameista mitä oeltte antaneet? itsellä ei vastaavaa tilannetta ole koskaan tullut eteen, olen asunut kolmessa eri paikassa aikuisiällä, enkä koskaan ole tavannut virpojaa, joka ei olisi oksiaan koristellut saati munan saadessaan sille nenää nyrpistellyt.
Muistakaa aikuiset, että ne oksat ovat lasten tekemiä, ei heiltä voi vaatia mitään sisustusliikkeissä somistajien tekemiä oksia.

Yhteistyössä