onko nykyään neuvoloissa vauvan painoarviota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pienenhetken

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
17 073
0
36
Tuntuu nimittäin omituiselta ettei tän vauvan kokoa ole kukaan arvioinut kertaakaan vaikka viikkoja jo 37 ja edellisetkin lapset ollu isoja :/
Eilen kävin esim ultrassa vielä ja oikeen erikseen kysyin kokoa, niin sanottiin ettei sitä siellä enää arvioida ellei neuvolasta käsketä kokoarvioon...

mulle on kyllä kerrottu aina ultrien yhteydessä vauvan painoarvio vaikka olen ihan muusta syystä välillä käynyt. eiks ne neuvolan tädit samalla tee jonku käsikopelo arvion kun kokeilevat vauvan asentoa?

Neuvolassa ei mulle tehty kertaakaan painoarviota, ainoastaan äitipolilla katsottiin painoarvio. Toki neuvolalääkäri saatto ultratessa vilkasta suurinpiirtein kokoa, mut painoarviota ei tehny eikä niitä mihinkää merkitty/sen kummemmin siitä puhuttu.

Mulla viikko 37 ja tuntuu olevan ihan neuvolan terkkarista kiinni, että tuleeko jonkinlaista painoarviota tai ei. Neuvolalääkäri ei tosiaankaan puhunut mitään painoarviosta.

no mä tosiaan eilen kävin "ylimääräsessä" ultrassa ja ihan kysyin kokoa, mutta ei sitä tosiaan sanonut :/
neuvolassa olen kysynyt myös neuvolalääkärikäynnillä, mutta "tästä tarjonnasta en nyt ole varma...hmm...tästä on nyt todella vaikea mitään sanoa...ehkä se katsotaan tarkemmin sitten siellä ultrassa..." :|
no, huomenna on taas neuvola ja yritän kysyä...

Mitä ne sitten siellä ultrassa katsoi? Jos ultralla katsotaan, ei meillä ainakaan lääkäripäästä pois ennenkuin on mitat otettu (siitä painoarvio), lapsiveden määrä ja istukan paikka.

Yhteistyössä