Onko noroviruksesta haittaa raskaana olevalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla oli todella raju mahatauti kun odotin toista lastamme, painoni tippui melkein 6kg kun molemmista päistä tuli tavaraa 2 päivää ja luulin että kuolen. Yli viikko meni että toipui edes jotenkin. Se oli silloin helmikuussa ja raskaaksi olin tullut joulukuussa.

Muoks. niin ja raskaus sujui hyvin loppuun saakka, neuvolassa otetussa näytteessä sitten oli jotain ketoaineita vai mitä lie, oksentelun takia.

Yksi tuttu sairasti viime vuonna näihin aikoihin kolme vatsatautia peräkkäin... oli n. kolme viikkoa vatsataudissa ja puolivälissä raskautta suunnilleen. Nokian vesikriisi siis oli kyseessä silloin ja täällähän oli silloin ainakin Noro, Rota, Adeno ja niitä loisia tms. Terve vauva syntyi sitten keväällä

Mä nähtävästi sairastin rota-viruksen aiheuttaman oksu/ripulitaudin ihan toisen raskauteni alussa. Ei aiheuttanut mitään ongelmia raskauteen ja terve tyttö syntyi.

itse viruksesta ei pitäisi olla haittaa, mutta rajusta oksentamisesta ja sen seurauksena kuivumisesta. Minulla alkoi kuivumisen takia supistukset, ei kovin voimakkaina, mutta sen verran että olin loppun asti sairaslomalla kun paikat alkoivat vähän aukeamaan. Itse olin tosin silloin jo n rv 28

Yhteistyössä