Onko normaalia synnytyksen jälkeen vihata omaa kroppaansa?

• Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti
käpy
Mulla koht 10kk synnytyksest ja vieläki ällöttää kattoa peiliin... Yritän päästä korjausleikkaukseen, mut ei kuulemma ole perusteita. Eli sillä mitä minä olen mieltä, ei ole väliä, kunhan olen lääkärin mielestä iha normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:
Kai sinä varauduit ettei se vartalo tule raskauden jälkeen olemaan entisenlainen?
Koeta keskittyä hyviin puoliin, niitä on varmasti. :)
Mä varauduin, mutta en osannut todellakaan kuvitella, kuinka paljon se muuttuisi. Siis vaikka kuinka olin mukama varautunut, en lopulta ollutkaan (kun en sitä näkyä osannut kuvitella).

Meni varmaan puoli vuotta ennen kuin olin sinut oman peilikuvani kanssa (etten vain vilahtanut nopeasti peilin ohi, jos ei ollut vaatteita päällä ). Enkä mä tule ikinä tottumaan tohon roikkuvaan vatsanahkaan (joka onneksi tällä hetkellä täyttyy :D), kun lapset on tehty ja oon koittanu kaiken mahdollisen reenin sen eteen tehdä, niin hyvinkin voisin kuvitella, et joku mahankiristys ois vaihtoehto.

Mut siis niin... On niitä hyviä puolia, mut kyllä se kropan muutos voi hetkauttaa pahemman kerran.

Mä rakastuin kroppaani raskauden ja synnytyksen myötä :heart: Opin arvostamaan ihan eri tavalla! Pieni ihminen kasvoi kokonaan mun sisällä ja syntyi sitten sieltä - ihan minun aikaansaannosta?!?

Tissit toki ovat vähän erinäköset ku ennen mutta ovat ne paljon toiminnallisemmat näin B)

Minä
on ihan normaalia vihata kroppaa. Itsellä oli tosi kova itseinho koko raskauden ajan. Se valasolo, lihava pallo...
Sitten synnytyksenä jälkeen inhosin itseäni koko sen ajan kun imetin 12kk sen jälkeen olin taas normaali oma itseni ja pidän kropastani. Toki tissit ei ole kuin ennen, mutta ne nyt peittyy rintsikoilla ja bikineillä ja sinnehän voi piilottaa kaikenlaisia täytepaloja jolloin näyttää normaalilta, eikä tyhjältä pussilta...

vieras
Synnytyksestä vuosi ja oma kroppa ällöttää. En tiedä onko normaalia, mutta ei tulis mieleenkään lähteä kireässä paidassa tai pelkissä bikineissä julkuselle paikalle kun joka paikka tursuaa.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä rakastuin kroppaani raskauden ja synnytyksen myötä :heart: Opin arvostamaan ihan eri tavalla! Pieni ihminen kasvoi kokonaan mun sisällä ja syntyi sitten sieltä - ihan minun aikaansaannosta?!?

Tissit toki ovat vähän erinäköset ku ennen mutta ovat ne paljon toiminnallisemmat näin B)
NO ihanaa. Sä oot kyllä nina niin läpinäkyvän positiivinen, kaikki on aina niin ihanaa ja kivaa.
Kun oikeesti ei ole.
Kyllä mu o ainaki rehellisesti vituttaa kun kroppa muutti lähes joka kohdasta pari senttiä alaspäin.
Ihan se ottaa päähän vaikka pieni ihminen on siellä sisällä ollutkin.

aluksi mua vitutti ihan törkeästi oma kroppa, kunnes huomasin että synnyttämättömällä kaverillani oli samanlainen maha kun mulla, se hiukan lohdutti. Ja nyt kun on kulunut vuosi olen ihan sinut kroppani kanssa, vaikka mahassa onkin löysää nahkaa jne. Olen aina ajatellu,että ei mun tarvii käyttää rannalla bikineitä ja ainahan mä voin hommata korsetin :D

Yhteistyössä