Onko normaalia? Soittaisitko synnärille? Supistuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
mulla ollut jo pari päivää melkeempä koko ajan kivuttomia supistuksia. siis maha tuntuu että on koko ajan kova ja kireä, ainakin noustessa ym. onko normaalia että melkeen jatkuvasti on? pientä kipua tuntuu välillä mutta ei useasti, menkkamaista.

Alkuperäinen kirjoittaja uu:
no mutta ei se sieltä ulos tuu ilman kipuja, että oottele ihan rauhassa. :) onnea synnytykseen..

niin.. mua vaan pelottaa että sitte yhtä-äkkiä tulee kauhea kiire jos nää avaakin paikkoja ja oonki yhtä-äkkiä paljo auki ja vauva alkaa syntymään.. eka lapsikin synty nopeeta.

no mutta ei se sieltä ulos tuu ilman kipuja, että oottele ihan rauhassa. :) onnea synnytykseen..

Juu ei tule ulos ilman kipuja, mutta synnytys itse saattaa kestää vartin!

Kokemusta on 10 min laitoksella olosta ennen synnytystä!

No mulla oli tommoista pari päivää ennen synnytystä. Ihan kivikova maha, en tuntenut vauvan liikkeitä yhtää ja koko raskauden oli ollut vilkas kaveri. Piti käydä neuvolassa kuunteleen sydänäänetkin varmuudeksi, kun mitään ei tuntenut.

Pieni supistuksia oli lähes koko ajan ja sitten kun alkoi veren vuoto (oli limatulppa) lähdin synnärille, vaikka sanoivat, ettei tarvi tulla kun soitin. No paikan päällä joutuivat toteamaan, että synnytys on alkanut ja jään sairaalaan. Sektio tehtiin seuraavana aamuna, kuten oltiin sovittu perätilan vuoksi.

Joten kantsii lähtä näytille, jos yhtään siltä tuntuu. Ainakin minun tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu ei tule ulos ilman kipuja, mutta synnytys itse saattaa kestää vartin!

Kokemusta on 10 min laitoksella olosta ennen synnytystä!

Tai sitten 5min. :whistle:

Tai 5 tuntia. Eihän sitä etukäteen tiedä, vaikka supistelisi kuinka paljon ennakkoon epäsäännöllisesti :whistle:

Mulla kans sama tilanne vähän aikaa sitten. Supisteli kivuttomasti ja pitkään, sitten alkoi muuttua kivuliaiksi. Onneksi tajusin lähteä viivyttelemättä (esikkokin syntyi suht. nopeaan). Esikon jätimme matkan varrella mummolaan ja sairaalassa pääsin melkein heti ponnistamaan, kaikki tapahtui tunnissa :)

Minä soitin sairaalaan jo kivuttomien suppareiden takia ja sairaalan neuvo oli että uudelleen synnyttäjä tietää mikä on se ¨oikea ¨ supistus

Alkuperäinen kirjoittaja H-a-n-n-e:
Mulla kans sama tilanne vähän aikaa sitten. Supisteli kivuttomasti ja pitkään, sitten alkoi muuttua kivuliaiksi. Onneksi tajusin lähteä viivyttelemättä (esikkokin syntyi suht. nopeaan). Esikon jätimme matkan varrella mummolaan ja sairaalassa pääsin melkein heti ponnistamaan, kaikki tapahtui tunnissa :)

Minä soitin sairaalaan jo kivuttomien suppareiden takia ja sairaalan neuvo oli että uudelleen synnyttäjä tietää mikä on se ¨oikea ¨ supistus

Niinhän sä tiesitkin, lähdit kun muuttui kivuttomaksi. Mitäpä muutakaan sitä voi? Sitä kun voi avautua puolessa tunnissakin sen kaiken 10 senttiä vaikkei olisi ennakkoon supistellutkaan. Ja toiset supistelee viikkoja epäsäännöllisesti ja silti itse synnytys lähtee hitaasti käyntiin sitten kuin lähtee. Synnytykset on yksilöllisiä, ei noista epämääräisistä kuitenkaan voi muuta kuin odotella että muuttuu vähän kipeimmiksi tai säännöllisiksi.

Mulla vauveli liikkuu kuitenki monesti paljoki? kovettumisen aikaan, eli onko oikea supistus? hitto kun ei tiedä eikä kehtais turhaan mennä sinne jos paljon kiireellisempiäkin :/ mutta vähä vaan mietityttää... ja pelottaakin.. en halua synnyttää kotiin :/

Niinhän sä tiesitkin, lähdit kun muuttui kivuttomaksi. Mitäpä muutakaan sitä voi? Sitä kun voi avautua puolessa tunnissakin sen kaiken 10 senttiä vaikkei olisi ennakkoon supistellutkaan. Ja toiset supistelee viikkoja epäsäännöllisesti ja silti itse synnytys lähtee hitaasti käyntiin sitten kuin lähtee. Synnytykset on yksilöllisiä, ei noista epämääräisistä kuitenkaan voi muuta kuin odotella että muuttuu vähän kipeimmiksi tai säännöllisiksi.

niin mutta onko se säännöllinen jos kivuton supistus on päällä oikeastaan koko ajan?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin mutta onko se säännöllinen jos kivuton supistus on päällä oikeastaan koko ajan?!

Jos ne noudattaa vaikka jotain tiettyä rytmiä niin kyllä siinätapauksessa. tulevat vaikka muutaman minuutin välein, siinäkin vaiheessa voi vielä odottaa että tiehenevät ja kipeytyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla vauveli liikkuu kuitenki monesti paljoki? kovettumisen aikaan, eli onko oikea supistus? hitto kun ei tiedä eikä kehtais turhaan mennä sinne jos paljon kiireellisempiäkin :/ mutta vähä vaan mietityttää... ja pelottaakin.. en halua synnyttää kotiin :/

just tuota olin tulossa sanomaan, että ne kiristykset voi johtua ihan vauvan liikkeistä. Ainakin mulla oli niitä aina ei edes erottanut tai sitten vauvan liike samalla sai aikaan niitä kiristyksiä. Sellaista mulla oli rv 27 lähtien yhtenään molemmista lapsista ja ei mulla kuitenkaan synnytykset sitten siitä lähtenyt vaan alkoi loppujenlopuksi yöllä ihan spontaanisti ne kipeät supistukset, esikoisen synnytys kesti 13h ja toisen 5h.

Mulla synnytykset alkaneet niin kivuttomilla suppareilla, että ellei vedet olisi mennet niin en olisi tajunnut lähteä mihinkään. Vasta viimeiset 4-5 cm tuntuu. Tämä aukeaminen on kestänyt vain puolisen tuntia.

Yhteistyössä